Bryllup sammenlagt med barnedåb - hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.521 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym da ingen ved vi tænker på at blive gift og vores planer..  
Vi vil gerne begynde på projekt baby nr. 2 om et års tid.. Vi tænkte så at vi kunne slå bryllup og barnedåb sammen..
Men hvordan gjorde i?
Altså skrev i det i invitationen? (hvis ja skrev i så også ønskesedler til både jer selv og den lille?) Eller var det som en overraskelse?
Hvordan holdt i det?
Vi tænker på buffet i telt i haven, også en bryllups kage og muffins til dessert til kaffen..
Men hvordan med kirken? Bliver man så gift efter alle børnene er blevet døbt? Og hvordan er det i forhold til et alm. kirke bryllup??
På forhånd TUSIND tak!!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Vi vil gerne begynde på projekt baby nr. 2 om et års tid.. Vi tænkte så at vi kunne slå bryllup og barnedåb sammen..
Men hvordan gjorde i?
Altså skrev i det i invitationen? (hvis ja skrev i så også ønskesedler til både jer selv og den lille?) Eller var det som en overraskelse?
Hvordan holdt i det?
Vi tænker på buffet i telt i haven, også en bryllups kage og muffins til dessert til kaffen..
Men hvordan med kirken? Bliver man så gift efter alle børnene er blevet døbt? Og hvordan er det i forhold til et alm. kirke bryllup??
På forhånd TUSIND tak!!

Først tillykke

vi holdt også bryllup og barnedåb samtídig !
det var så ved vores første fødte

i kirken blev vi viet først på den traditionelle vis bortset fra vi ikke gik ud med det samme efter vielsen. så var der barnedåb bagefter hvor vores gudmor kom op med vores søn og han blev døbt derefter gik vi ud først og der efter vores gudmor med vores søn

efter vielsen holdt vi festen på min mands arbejde (han er kok) og vi havde så arrangeret at dem der kom langvejs fra kunne overnatte og fik morgenmad næste dag !

om aften havde jeg nogle søde veninder og svigerinder der holdt øje med min søn så jeg kunne nyde min dag
og for at det blev en dejlig aften for alle både forældre og børn (vi havde mange børn med for jeg har den holdning når det også er barnedåb skal børnene jo også med) havde vi en ung pige med der sad ved børnebordet og hjalp børnene og så havde vi lavet legerum i en pejsestue hvor hun holdt øje med ungerne mens forældrene hyggede sig og i dag snakke alle stadig om hvor dejligt det var både for forældre og børn

det var vores måde at gøre det på

Anmeld

10. september 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Men hvordan gjorde i?
Hvordan holdt i det?
På forhånd TUSIND tak!!  

Hejsa

Vi holdte bryllup og dåb sammentidig Og vi skrev det i invitationen, samt vi lavede en ønskeliste til bryllup og en til dåb..

Prinsessen blev selvfølgelig døbt efter vielsen, og efter hele cermonien fik taget billeder osv... Så var hun kort med ude til festen, hvor en fra min mødergruppe kom og hentede hende. Hun var 9 mdr på daværende tidspunkt og vi sås tit med hende fra min mødergruppe, så hende var hun helt tryg ved...

Da hun var hentet gik vi til bords og så blev festen ellers holdt på bedste vis....

Anmeld

10. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Men hvordan gjorde i?
Hvordan holdt i det?
På forhånd TUSIND tak!!  

glemte lige at fortælle vi skrev det i invitationen og lavede 2 ønskesedler en til bryllup og en til barnedåb som vi lagde i invitationen !

Anmeld

10. september 2012

Ciss

Min søster gjorde det.

De inviterede til et lille intimt bryllup, og så var præsten gået med til, at de holdt dåben for deres førstefødte ved samme lejlighed.

Babyen sad ved sin mormor inde i kirken (hvor det var varmt) hele tiden. Min søster gik op ad kirkegulvet sammen med min far. Så blev der holdt en kort traditionel seremoni, hvorefter brudestolene blev vendt mod døbefonten og min svoger fik babyen på armen. Så blev den lille døbt, og de gik alle tre ud sammen efter sidste salme.

Det var nydeligt.

Selve festen blev holdt hjemme hos mine forældrer med langbord i stuen. Så var det enkelt at pusle babyen og lade ham sove i sin egen seng osv. Der ville have været en del mere logistik, hvis de havde holdt det ude et sted. (han var bare 14 dage)

Invitationen var til bryllup og dåb, jeg tror ikke, de havde skrevet ønskeliste for dåbsbarnet.

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Hejsa

Vi holdte bryllup og dåb sammentidig Og vi skrev det i invitationen, samt vi lavede en ønskeliste til bryllup og en til dåb..

Prinsessen blev selvfølgelig døbt efter vielsen, og efter hele cermonien fik taget billeder osv... Så var hun kort med ude til festen, hvor en fra min mødergruppe kom og hentede hende. Hun var 9 mdr på daværende tidspunkt og vi sås tit med hende fra min mødergruppe, så hende var hun helt tryg ved...

Da hun var hentet gik vi til bords og så blev festen ellers holdt på bedste vis....

Årh det lyder også super..  Tusind tak for svar!
Vi tænker dog at det ikke skal være traditionelt bryllup.. Så tænkte at have begge mine unger med.. Mon ikke det går? For ikke bryllup som man ser det med drikkelse, dans osv.. nærmere bare barnedåb med bryllups stemning i oppyntning osv..  Men helt afslappet..

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Min søster gjorde det.

De inviterede til et lille intimt bryllup, og så var præsten gået med til, at de holdt dåben for deres førstefødte ved samme lejlighed.

Babyen sad ved sin mormor inde i kirken (hvor det var varmt) hele tiden. Min søster gik op ad kirkegulvet sammen med min far. Så blev der holdt en kort traditionel seremoni, hvorefter brudestolene blev vendt mod døbefonten og min svoger fik babyen på armen. Så blev den lille døbt, og de gik alle tre ud sammen efter sidste salme.

Det var nydeligt.

Selve festen blev holdt hjemme hos mine forældrer med langbord i stuen. Så var det enkelt at pusle babyen og lade ham sove i sin egen seng osv. Der ville have været en del mere logistik, hvis de havde holdt det ude et sted. (han var bare 14 dage)

Invitationen var til bryllup og dåb, jeg tror ikke, de havde skrevet ønskeliste for dåbsbarnet.

Ok tusind tak for svar! Lyder som en rigtig dejlig dag og lidt som det jeg også ønsker

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

KarinaBF skriver:

Først tillykke

vi holdt også bryllup og barnedåb samtídig !
det var så ved vores første fødte

i kirken blev vi viet først på den traditionelle vis bortset fra vi ikke gik ud med det samme efter vielsen. så var der barnedåb bagefter hvor vores gudmor kom op med vores søn og han blev døbt derefter gik vi ud først og der efter vores gudmor med vores søn

efter vielsen holdt vi festen på min mands arbejde (han er kok) og vi havde så arrangeret at dem der kom langvejs fra kunne overnatte og fik morgenmad næste dag !

om aften havde jeg nogle søde veninder og svigerinder der holdt øje med min søn så jeg kunne nyde min dag
og for at det blev en dejlig aften for alle både forældre og børn (vi havde mange børn med for jeg har den holdning når det også er barnedåb skal børnene jo også med) havde vi en ung pige med der sad ved børnebordet og hjalp børnene og så havde vi lavet legerum i en pejsestue hvor hun holdt øje med ungerne mens forældrene hyggede sig og i dag snakke alle stadig om hvor dejligt det var både for forældre og børn

det var vores måde at gøre det på

Årh det lyder også som en rigtig dejlig dag!!
Jeg tænker dog vi har begge børn med til festen.. da det ikke er som man normalt tænker bryllup med drikkelse, dans osv.. tænker mere i barnedåbs "ånd".. men bare med pynt, bryllups kage osv så man kan se det også er bryllup..  Mon ikke man kan have begge børn med..

Anmeld

10. september 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Årh det lyder også som en rigtig dejlig dag!!
Jeg tænker dog vi har begge børn med til festen.. da det ikke er som man normalt tænker bryllup med drikkelse, dans osv.. tænker mere i barnedåbs "ånd".. men bare med pynt, bryllups kage osv så man kan se det også er bryllup..  Mon ikke man kan have begge børn med..

selvfølgelig kan i da have begge børn med det havde vi jo også (kun 1 men)

og man kan jo gøre lige som man selv ønsker det der er vigtigst sådan en dag (det var det i hvert fald for os) er at man har en helt vidunderlig dag lige den dag man ønsker det skal være synes jeres plan lyder rigtig hyggeligt

og tror da også at vi kunne have fundet på at holde det i haven hvis vi havde haft pladsen til det den gang men det havde vi ikke ! og så valgt vi jo så at gøre det mere bryllupspræget end barnedåbs men vi havde både sange og indslag til både dåb og bryllup

Anmeld

10. september 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Men hvordan gjorde i?
Hvordan holdt i det?
På forhånd TUSIND tak!!  

Jeg kan kun give mit besyv med ved et familiebryllup, hvor vi var blevet inviteret til barnedåb - efter dåben beder præsten os blive, da de to der havde barnedåb skulle giftes. Så det var ren overraskelse og meget rørende!

Min mand og jeg holdt navnefest (og blev viet på stranden, også som en overraskelse )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.