håber jeg kan finde ende i min tanke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg skiver ano. da jeg ikke ønsker at blive genkendt via søgning på nettet.

Men sagen er den, jeg har tænkt i noget tid over, at ansøge om forhøjet børnebidrag til min datter. Jeg føler ikke at jeg kan give min datter hvad hun behøver af tøj osv. af de ca. 1200kr. man får hvert mdr. af far. Og self. dem man får hvert 3 mdr.
Jeg selv går på SU. og skal betale 3000kr. i skat ud af min SU. og derefter er der ikke meget at kører med. Jeg er ikke alene, men bor sammen med min kæreste ( ikke far ) Vi venter sammen til april, så det der er tilbage går til opsparing af møbler og hvad der eller tilhører til en lille ny. Det skal også siges han også er på SU.

Men er lidt bange for at ødelægge forholdet mellem min eks og mig, da vi faktisk kan godt sammen. Mun han bliver sur på mig hvis jeg ansøger?? Vil jo bestemt ikke ødelægge noget der går godt.

søger råd fra jer der har prøvet det samme, eller bare har nogle tanker omkring dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

Nettemor

Kan ikke råde til dig hvad du skal gøre..

Men de forhøjet børnepenge er det nogen du får fra faren? Er det ikke nogle man får fra kommunen?

Anmeld

9. september 2012

charlottekri

Nettemor skriver:

Kan ikke råde til dig hvad du skal gøre..

Men de forhøjet børnepenge er det nogen du får fra faren? Er det ikke nogle man får fra kommunen?

man kan søge om at få flere penge fra faderen, hvis han har en høj indtægt.

men for at svare trådstarter, så ynes jeg at dine bevæggrunde ikke er helt i orden, da du skriver at de 1200 om mdr ikke slår til... det burde de fint gøre. det er jo ikke din eks' skyld at du bor sammen med din kæreste og at i venter jer, samt at i er på SU.

dette skal ikke tages som bankn i hovedet, men det er bare min tanke...

Anmeld

9. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
charlottekri skriver:

men for at svare trådstarter, så ynes jeg at dine bevæggrunde ikke er helt i orden, da du skriver at de 1200 om mdr ikke slår til... det burde de fint gøre. det er jo ikke din eks' skyld at du bor sammen med din kæreste og at i venter jer, samt at i er på SU.

helt enig.

Og hvad er der galt med mødrehjælpen og brugt tøj. Det er hvad man må gøre når man er på su.

Anmeld

9. september 2012

Nettemor

charlottekri skriver:

Men hvis faren også er på SU så er der vel ikke grundlag for det?

Anmeld

9. september 2012

charlottekri

Nettemor skriver:

Men hvis faren også er på SU så er der vel ikke grundlag for det?

det var vist ikke faderen der var på su, men kæresten

Anmeld

9. september 2012

Nettemor

charlottekri skriver:

det var vist ikke faderen der var på su, men kæresten

Nåh okay. mig der læste det forkert så

ts: lige umiddelbart ville jeg nok først se om jeg kunne klare det uden. Altså evt vha Su lån. Får I ikke også ekstra Su når begge er på su?

Anmeld

9. september 2012

132319

Jeg kunne få 200% oven i normalbidraget men det vil jeg ikke gøre. Det er MANGE penge for ham, som han skal tjene før skat, topskat som han jo betaler.

Vi har en aftale om +50% og det passer os begge fint.

Hvis du får forhøjet bidrag SKAL du i øvrigt indbette det til boligstøttekontoret og pladsanvisningen (Hvis du får boligstøtte og fripladstilskud) da alt udover normalbidraget tæller med som indkomst.

Anmeld

9. september 2012

FruK

Hvis det skal være helt rimeligt er det vel ikke de 1200 fra far der skal slå til. Du skal vel lægge et tilsvarende beløb selv. Plus børnepenge. Og SÅ se om det ikke slår til.

Jeg var alene fra min søn var 2 til 8 år og hans far har altid tjent meget mere end mig. Jeg har dog holdt mig fra at søge forhøjet, da jeg fint kunne få det til at slå til - og så for ikke at ødelægge forholdet til far, netop som du skriver.

Min søn har jo stadig haft fordel af, at far har tjent godt i form af gaver og dyre ferier med far. 

At det kommer til at koste ekstra for jer med lille ny, synes jeg er uvedkommende. Det kan ikke være din eks's problem, at I har valgt at skulle have to børn på su. Jeg ville nok gøre hvad jeg kunne for at få det til at hænge sammen uden ekstra penge fra far.

Anmeld

10. september 2012

Anonym trådstarter

Mange tak piger for jeres råd og fordi i ville sige jeres mening.
Jeg vælger ikke at søge det, det ikke skal gå ud over forholdet og friplads samt boligstøtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.