Genbrugsmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. september 2012

Skouboe

Jeg mangler lidt inspiration til mad man kan strække over flere dage, så man får nogle dage med nem aftensmad.

Fx kaver jeg en stor portion kødsovs den ene dag, og dagen efter får vi så lasagne af resterne, eller vi får frikadeller en dag og frikadellesandwich dagen efter osv. Er der nogen der har andre forslag til lignende retter?

Vi er en travl familie med 2 fuldtidsjob, indimellem nogle lange dage og ungerne går begge to til gymnastik med hver deres forælder to forskellige dage, så jeg prøver at planlægge med noget nem aftensmad et par gange om ugen. Vi har minimum 1 rugbrødsdag om ugen og jeg har ting som bolognese og lasagne i fryseren, men jeg leder konstant efter måder hvor jeg kan lette en nogen gange ret presset hverdag på, så hvis der er nogen der har andre smarte ideer, så kom gerne med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

Ciss

- Krydrede små kødboller den ene dag - gratin m bla kødboller den næste.

- Kødboller med ris den ene dag. Risfad i ovnen med tomater og krydret fars den næste.

- Taco den ene dag, grov toast med tacofyld den næste.

- Koteletter den ene dag, biksemad den næste.

- Middag med kogte kartofler den ene dag, fad i ovnen med kartofler, grøntsager og fars den næste.

Anmeld

9. september 2012

serinasmor

Skouboe skriver:

Jeg mangler lidt inspiration til mad man kan strække over flere dage, så man får nogle dage med nem aftensmad.

Fx kaver jeg en stor portion kødsovs den ene dag, og dagen efter får vi så lasagne af resterne, eller vi får frikadeller en dag og frikadellesandwich dagen efter osv. Er der nogen der har andre forslag til lignende retter?

Vi er en travl familie med 2 fuldtidsjob, indimellem nogle lange dage og ungerne går begge to til gymnastik med hver deres forælder to forskellige dage, så jeg prøver at planlægge med noget nem aftensmad et par gange om ugen. Vi har minimum 1 rugbrødsdag om ugen og jeg har ting som bolognese og lasagne i fryseren, men jeg leder konstant efter måder hvor jeg kan lette en nogen gange ret presset hverdag på, så hvis der er nogen der har andre smarte ideer, så kom gerne med dem.

Chili con carne dag 1 bruges som fyld i wraps eller tacos dag 2

Anmeld

9. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

følger lige med, da jeg selv mangler ideér.

Anmeld

9. september 2012

Skouboe

Ciss skriver:

- Krydrede små kødboller den ene dag - gratin m bla kødboller den næste.

- Kødboller med ris den ene dag. Risfad i ovnen med tomater og krydret fars den næste.

- Taco den ene dag, grov toast med tacofyld den næste.

- Koteletter den ene dag, biksemad den næste.

- Middag med kogte kartofler den ene dag, fad i ovnen med kartofler, grøntsager og fars den næste.

Glimrende ideer - mange tak

Anmeld

9. september 2012

Skouboe

serinasmor skriver:

Chili con carne dag 1 bruges som fyld i wraps eller tacos dag 2

God ide - mange tak for det

Anmeld

9. september 2012

Noahmor

Skouboe skriver:

Hamburgerryg den ene dag og pitabrød med resterne dagen efter. 

Anmeld

9. september 2012

Skouboe

Noahmor skriver:

Hamburgerryg den ene dag og pitabrød med resterne dagen efter. 

Super ide, mange tak

Anmeld

9. september 2012

TR

Skouboe skriver:

Måske noget hjemme lavet pizza, til frYseren .. 

Der lige er til at tag op og varme.. 

Anmeld

9. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Vi laver engangimellem millionbøf til 3 dage.

2 af dage spiser vi alm. millionbøf og den sidste dag spiser vi indbagt millionbøf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.