Vasketips??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.659 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. september 2012

crille

Håber nogen kan hjælpe..

Er der nogen gode råd i forhold til at fjerne gul lort fra tøj og stofbleer?Hvad der er hvidt tænkr jeg man kan prøve at putte i klorin, men jeg plejer at kunne lave pletfjerning med opvaskemiddel og det er bare ikke nok her.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Skouboe

vanish virker indimellem, klorin hvis tøjet kan tåle det. Evt prøv denne:

Babyafføring og bremsespor
Babyens beskidte bomuldsbody eller undertøj lægges i blød i sæbespåner natten over. Lav en god tyk blanding af vand og sæbespåner, og vask tøjet dagen efter.

Anmeld

8. september 2012

Malli

Jeg har netop vasket lyserøde og hvide stofbleer og bodyer med gul baby afføring på. Jeg puttede biotex pletfjerner på, pakkede det sammen i et døgn. Derefter puttede jeg nyt biotex på pletteren og gned det rundt på pletterne. Og så forsvandt de en for en og til sidst blev de så vasket i vaskemaskinen

Anmeld

8. september 2012

EnGodMor

Har aldrig haft problemer med og få gult skidt af jeg kommer opvaskemiddel på pketten med det samme... skrubber lige på pletten til den er væk, putter opvaskemiddel ´på plette igen, og ligger tøjet i en lille fryse pose og ud i vasketøjskurven, og når det er blevet vasket, er det som nyt...

Jeg gir ikke en pind for alle de der vaske produkter de reklamerer med.

Anmeld

8. september 2012

Pige2009

crille skriver:

Håber nogen kan hjælpe..

Er der nogen gode råd i forhold til at fjerne gul lort fra tøj og stofbleer?Hvad der er hvidt tænkr jeg man kan prøve at putte i klorin, men jeg plejer at kunne lave pletfjerning med opvaskemiddel og det er bare ikke nok her.. 

IKKE klorin, da baby ikke har godt af det! Jeg gnubber med opvaskemiddel så snart skaden er sket og lægger herefter i blød i vand og sæbe  

Anmeld

9. september 2012

crille

Baagøe skriver:

IKKE klorin, da baby ikke har godt af det! Jeg gnubber med opvaskemiddel så snart skaden er sket og lægger herefter i blød i vand og sæbe  

Vasker man ikke al klorinen ud igen hvis det kogevaskes i maskinen først? 

Syntes også jeg selv har prøvet samme med hurtig rens og i blødlægning, men der er stadig en sjold jeg ikke kan komme af med.. 

Anmeld

9. september 2012

Pige2009

crille skriver:

Vasker man ikke al klorinen ud igen hvis det kogevaskes i maskinen først? 

Syntes også jeg selv har prøvet samme med hurtig rens og i blødlægning, men der er stadig en sjold jeg ikke kan komme af med.. 

Tjaaa... Jeg ville ikke turde. Klorin er skrappe sager!  

Anmeld

9. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg bruger det Vanish pulver i de runde bøtter.
Det tager alt.
Du putter det bare i sammen med vaskepulveret

Anmeld

9. september 2012

crille

PT skriver:

Jeg bruger det Vanish pulver i de runde bøtter.
Det tager alt.
Du putter det bare i sammen med vaskepulveret

Prøvede noget vanish for længe siden uden held.. Måske man skulelgive det et forsøg mere.. Jeg plejer at putte vaskepulveret ind sammen med tøjet, kan man ogås bare gøre det med vanishpulveret?

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

crille skriver:

Håber nogen kan hjælpe..

jeg putter aldrig noget på, men vasker det bare med neutral hvid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.