sove om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.611 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2009

hellemor85

Vores datter på 8 uger vil ikke sove om dagen. Vi fik af vide af vores sundhedsplejeske at vi skal ligge hende, og så gå derud hver 5. minut og give hende sutten og ae hende uden at tage hende op. Men hun ligger og skriger i 1½ time før hun falder i søvn og vågner igen efter 15 minutter og så er det om igen. Så kan hele dagen gå med at få hende til at sove, og det er jo ikke særligt hyggeligt for hende eller os. Hun græder også selvom vi tager hende op, fordi hun er så træt. Det er også derfor det er så mærkeligt at hun ik vil sove.. Når hun først er faldet i søvn om natten sover hun godt, ca. 5 timer i træk og falder i søvn med det samme efter flaske. Har I nogle ideer hvad man kan gøre for at få hende til at falde i søvn på en bedre måde? Eller skal jeg bare blive ved med at lade hende ligge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

fam.4xc

hellemor85 skriver:

Vores datter på 8 uger vil ikke sove om dagen. Vi fik af vide af vores sundhedsplejeske at vi skal ligge hende, og så gå derud hver 5. minut og give hende sutten og ae hende uden at tage hende op. Men hun ligger og skriger i 1½ time før hun falder i søvn og vågner igen efter 15 minutter og så er det om igen. Så kan hele dagen gå med at få hende til at sove, og det er jo ikke særligt hyggeligt for hende eller os. Hun græder også selvom vi tager hende op, fordi hun er så træt. Det er også derfor det er så mærkeligt at hun ik vil sove.. Når hun først er faldet i søvn om natten sover hun godt, ca. 5 timer i træk og falder i søvn med det samme efter flaske. Har I nogle ideer hvad man kan gøre for at få hende til at falde i søvn på en bedre måde? Eller skal jeg bare blive ved med at lade hende ligge?

Jeg ville ik lade mit barn ligge og skrige i 1 1/2 time....

Hjælper det hvis I ligger jer sammen på sengen??

Eller I trille tur med barnevognen??

Kh Camilla

Anmeld

19. maj 2009

hellemor85

Det hjælper ikke rigtig at ligge os sammen med hende, hun bliver urolig. Som om hun ik ved hvordan hun skal slappe af. selvom vi synger for hende og aer hende osv. Prøver nogle gange at gå rundt i stuen med hende og får hende til at falde til ro og så ligge hende på maven oven på min mave og så tager vi begge en lang lur, men det kan jeg ikke gøre hver gang og det skal jo ikke være sådan når hun bliver større. 
Hun falder i søvn når vi går tur i barnevognen, men vågner lige så snart den står stille. Vi kan jo ikke gå tur 3 timer i træk 3 gange om dagen.
sundhedsplejesken siger vi bare skal blive ved og så skulle hun gerne blive bedre til at falde i søvn med tiden. Men når hun græder så længe (det har jeg kun ladet hende gøre 1 gang) bliver jeg også bare så ked af det.

Anmeld

19. maj 2009

Diana...

Det sagde min sp os til mig at jeg skulle gøre men kunne aldrig finde på at lade min lille guldklump ligge og græde så det gjorde jeg ikke. Lucas var det rent trykhed så han fik lov at ligge hos mig og sove så stod jeg op og vugget ham i søvn og nu er ha 3 måneder om lidt og sover stadig bedst hos mig men er begynd acceptere at vi ligger ham fra sig når ha er faldet i søvn. 

Knus Diana   

Anmeld

19. maj 2009

Diana...

hellemor85 skriver:

Det hjælper ikke rigtig at ligge os sammen med hende, hun bliver urolig. Som om hun ik ved hvordan hun skal slappe af. selvom vi synger for hende og aer hende osv. Prøver nogle gange at gå rundt i stuen med hende og får hende til at falde til ro og så ligge hende på maven oven på min mave og så tager vi begge en lang lur, men det kan jeg ikke gøre hver gang og det skal jo ikke være sådan når hun bliver større. 
Hun falder i søvn når vi går tur i barnevognen, men vågner lige så snart den står stille. Vi kan jo ikke gå tur 3 timer i træk 3 gange om dagen.
sundhedsplejesken siger vi bare skal blive ved og så skulle hun gerne blive bedre til at falde i søvn med tiden. Men når hun græder så længe (det har jeg kun ladet hende gøre 1 gang) bliver jeg også bare så ked af det.

Lucas var præcis som du skrive og 8 uger er ikke meget tænk på de 9 måneder hun lå i dig og det er jo kun en periode. 

Knus Diana som os har skrevet mange indlæg om råd til at sove men nu har indset at det bare er trykhed og efter jeg har indset det er det blevet bedre som om han har kunne mærke at jeg mere afslappet nu og nu han mere samarbejds villig.

Anmeld

19. maj 2009

hellemor85

ja, tror også det er det jeg må gøre

Anmeld

19. maj 2009

Diana...

hellemor85 skriver:

Held og lykke med det, og jeg kan fuld ud forstå dig jeg har så irriteret over at jeg ikke lige kunne får lidt alene tid fordi han skulle sove hos mig men igen snart er de så store og så gider de sgu ikke at side hos os mere så det bare med at nyde det og det har jeg indset nu og det bare meget hyggelige nu fordi men bare acceptere det og ikke bruger sin tid på at være irriteret over det, og nu han jo begynd at bruge sit legetæppe rigtig meget han vil nogen gange faktisk heller ligge der end hos os og så kan man jo nå en masse der du kan jo os have hende i en slynge så hun stadig hos dig i trykhed   og du har begge hænder frie til at lave noget 

Knus til dig.

Anmeld

24. juni 2009

rosasgl

Jeg har i lang tid kun kunne få vores datter til at sove ved at først amme hende til hun falder hen, og så lægge hende op på min mave, hvor jeg så har gynget/vugget hende til hun sover (rent praktisk ligger jeg halvt nedsunket i vores sofa med fødderne mod sofabordet og så gynger jeg benene så jeg fungerer nærmest som en vugge). holder den ene hånd under hendes numse, og den anden på hendes ryg og har en stofble hen over ryggen på hende som tæppe så hun har noget der er opvarmet om sig når jeg senere flytter hende. Her ligger hun så og sover til hun er ovre den første REM søvn (ca. ½ time), hvorefter jeg kan rejse mig og meget roligt gå ind på hendes værelse og lægge hende i liften, hvor hun så sover videre.

Det er måske ikke den bedste måde, og heller ikke "langtidsholdbar" men hvad gør man ikke når det lille puds bare græder og græder når man prøver at putte hende på andre måder... Ulempen er at hendes far ikke kan putte hende på samme måde, så nu prøver vi om vi kan finde andre måder at putte hende så han har mulighed for at overtage putninge hvis jeg er meget træt og trænger til at sove og så vi har en mere langtidsholdbar puttemåde.

Anmeld

24. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
hellemor85 skriver:

Hvordan er det nu? Sover hun bedre om dagen?

Anmeld

24. juni 2009

Cris

Min søn har altid sovet dårligt om dagen. Dengang har jeg brugt slyngen til at gøre ham træt eller han "hang" på min skulder mens jeg gik derhjemme og fand ting at lave for at bevæge mig. Nogle gange har jeg bare puttet sammen med ham og så fik jeg også en lille lur. Stille og rollig fand han en rytme (i starten mens alle andre børn har sovet 3 lure om dagen, har han sovet 4, for de var så korte)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.