Jeg har i lang tid kun kunne få vores datter til at sove ved at først amme hende til hun falder hen, og så lægge hende op på min mave, hvor jeg så har gynget/vugget hende til hun sover (rent praktisk ligger jeg halvt nedsunket i vores sofa med fødderne mod sofabordet og så gynger jeg benene så jeg fungerer nærmest som en vugge). holder den ene hånd under hendes numse, og den anden på hendes ryg og har en stofble hen over ryggen på hende som tæppe så hun har noget der er opvarmet om sig når jeg senere flytter hende. Her ligger hun så og sover til hun er ovre den første REM søvn (ca. ½ time), hvorefter jeg kan rejse mig og meget roligt gå ind på hendes værelse og lægge hende i liften, hvor hun så sover videre.
Det er måske ikke den bedste måde, og heller ikke "langtidsholdbar" men hvad gør man ikke når det lille puds bare græder og græder når man prøver at putte hende på andre måder... Ulempen er at hendes far ikke kan putte hende på samme måde, så nu prøver vi om vi kan finde andre måder at putte hende så han har mulighed for at overtage putninge hvis jeg er meget træt og trænger til at sove og så vi har en mere langtidsholdbar puttemåde.
Anmeld