Hvorfor vågner hun??? (7½ mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

Maja88

jeg tænker tigerspring eller tænder.. aprilla har sovet igennem fra hun var en måned og hun vågnede også deromkring de 7-8måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

HeidiØ

Beklager, jeg kan heller ikke komme med forklaring eller positiv opmuntring. William er 1 år om lidt, har sovet ENORMT råddent i 3 uger nu.. og da han var omkring de der 8 mdr  var det ligeså dan.. så gik det lidt over og kom igen!

Det er meget almindeligt. Vi er meeega trætte hele tiden herhjemme, men trøster os ALTID med at sige "det er bare en periode".. for det er det jo. Bare ingen der kan sige HVOR lang tid det vare. Men når de er teenagere er de ikke til at drive ud af sengen. Tænk på det, hehe

Anmeld

8. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I skal bare være glade for, at hun har sovet igennem så lang tid og fra hun var så lille

Det er bare en periode hun skal igennem og I skal nok få jeres nattesøvn igen. Deres nattesøvn kan ændre sig i perioder når de ikke er ældre og det er helt normalt. Dette kan skyldes tænder, drømme, mange indtryk, start i vs mv.

Så glæd jer til gode tider igen og masser af søvn

Anmeld

8. september 2012

mortilnoahogmelina

Vores søn gjorder det samme .. det er hårdt i perioden det står på men det skal nok vende igen . GJorder det her , vi gjordEr som du gav sut sagde godnat og sådan blev vi ved til han sov .

Anmeld

8. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

MoarHvidovre skriver:

I skal bare være glade for, at hun har sovet igennem så lang tid og fra hun var så lille

Det er bare en periode hun skal igennem og I skal nok få jeres nattesøvn igen. Deres nattesøvn kan ændre sig i perioder når de ikke er ældre og det er helt normalt. Dette kan skyldes tænder, drømme, mange indtryk, start i vs mv.

Så glæd jer til gode tider igen og masser af søvn

Tak for svat. Vil lige påpege, at der er intet I men kun jeg ;-) hehe. 

Anmeld

8. september 2012

Frejsmor

Frej sov også igennem da han var en 5-6 uger, men siden han blev 7-8mdr ca. er han begyndt at vågne om natten, han er nu snart 1år gammel og jeg tror simpelthen det er et spørgsmål om tryghed..

Han kommer op i sengen til mig ca. kl. 4 hver nat og så sover vi sådan til 6.30-7.30.. Jeg har valgt indtil videre bare at lade ham komme op i sengen, fordi jeg er overbevist om at han trænger til den tryghed og så synes jeg også han skal have den..

Den kan jo ikke vare for evigt..

Du må mærke efter hvad du synes din datter har behov for, der er helt sikkert en grund til hun vågner og ærligt talt er mit bedste bud separationsangst(det er lige den periode der) og der er mit bedste råd at give efter og give hende den tryghed hun har behov for..

Anmeld

8. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frejsmor skriver:

Frej sov også igennem da han var en 5-6 uger, men siden han blev 7-8mdr ca. er han begyndt at vågne om natten, han er nu snart 1år gammel og jeg tror simpelthen det er et spørgsmål om tryghed..

Han kommer op i sengen til mig ca. kl. 4 hver nat og så sover vi sådan til 6.30-7.30.. Jeg har valgt indtil videre bare at lade ham komme op i sengen, fordi jeg er overbevist om at han trænger til den tryghed og så synes jeg også han skal have den..

Den kan jo ikke vare for evigt..

Du må mærke efter hvad du synes din datter har behov for, der er helt sikkert en grund til hun vågner og ærligt talt er mit bedste bud separationsangst(det er lige den periode der) og der er mit bedste råd at give efter og give hende den tryghed hun har behov for..

Men jeg tror -næsten ved- at det ikke er seperationsangst. For så burde hun vel reagere på det om dagen også?? 

Og så plejer hun også at græde når jeg går fra hende når det er trygheden, og det gør hun ikke. Hun ligger bare og snakler indtil jeg kommer og giver sutten

Anmeld

8. september 2012

Frejsmor

rikkeregnbue skriver:

Men jeg tror -næsten ved- at det ikke er seperationsangst. For så burde hun vel reagere på det om dagen også?? 

Og så plejer hun også at græde når jeg går fra hende når det er trygheden, og det gør hun ikke. Hun ligger bare og snakler indtil jeg kommer og giver sutten

Ikke nødvendigvis.. Jeg tror det kan komme til udtryk på rigtig mange måder..

Frej har aldrig haft problemer med når jeg går i et andet lokale eller når jeg afleverer ham i dp eller andet, og om natten er han nu heller ikke altid ked af det..

Men du kender bedst din datter, så det er self. ikke sikkert det er det samme som her hos os..

Men jeg håber i hvert fald det snart går over..

Anmeld

8. september 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Min lille mus på lige knap 8 mdr, er begyndt at vågne om natten, og jeg aner ikke hvorfor.

Hun har siden 4 mdr sovet igennem, hvor vi startede op med sove-igennem med en vælling flaske til nat. Det er en længere historie hvorfor vi vendte tilbage til MME. Men det gjorde vi, og hun sov stadig igennem. Nu som 7½ mdr er hun begyndt at vågne om natten, men hvorfor?

Først troede jeg det var fordi hun var sulten, men jeg ville ærlig talt ikke tilbyde hende en flaske om natten, da jeg ikke mener hun har behovet for det når hun har sovet uden siden hun var 4 mdr. Så jeg prøvede at give en vælling flaske til nat igen, og det var ikke der problemet lå.

Så gættede jeg mig frem til, at hun nok bare gerne ville sno mig om sin lillefinger og op og lege = Jeg har ikke gevet hende hendes vilje. Og hun har hver gang hun er vågnet fået sin sut, fået dyne på igen og sit nussedyr-bamse.

Men nu er det ved at være 1½ uge hun har gjort det, og jeg er altså TRÆT!

Gør jeg noget forkert? Tror I der er andet i vejen?

Hun startede i DP 1/8, så jeg er godt klar over at det kan være nye indtryk der påvirker. Men ville de ikke være kommet noget før så?

Jeg tænker seperationsangst-fasen  Den ligger lige omkring de 7-9 mrd 

Anmeld

8. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
rikkeregnbue skriver:

Jeg tror ikke det har noget med ørerne at gøre, så ville hun vel heller ikke ligge ned på ryggen? Eller sove til formiddag og middag?

nope for ofte er det kun om natten at de reagerer. sådan var det her hver gang det var ørene og det sagde min læge var normalt at det er mest om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.