MADPAKKER..... !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. marts 2008

Pia.

Hvor ville jeg bare ønske jeg kunne betale mig fra de madpakker....
snakken har været oppe på Mikkels skole om kantine eller sund mad ude fra, det kunne jo være lykken at han var med i en madordning med sund mad og jeg kunne betale mig fra at smøre de madpakker...

I dag har Mads haft påskefrokost i børnehave, så der skulle man bare vælge at købe noget med - dejligt nemt.. vi satte os på 3 peberfrugter

I morgen skal Mille have Påskefrokost i børnehaven, så det bliver endnu en dejlig nem dag og en madpakke mindre - vi har valgt fiskefileter i morgen...

Hvordan har I det med madpakker og hvad giver I jeres børn med... I dag har Mikkel & Mille fået grov pitabrød med æg, tun bacon og blandet salat i og så har de fået agurk og gulerødder ved siden af.... - jeg prøver så vidt det er muligt ikke at give dem rugbrød med hver dag, ved selv hvor meget sådan en madpakke kan hænge mig ud af halsen.... +o(

nogen gode idéer ?

Knus fra Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Tullebobs

I kunne jo have en "mad-pakke-dag" hvor i laver alt muligt lækkert til madpakken, som så puttes i fryseren og tages op, når det skal bruges. Det kan være mini-frikadeller (kan varieres i det uendelige), kyllingelår, pizzasnegle, pirogger osv

Ellers så tror jeg bare, at det der fænger mest (og dermed bliver spist og ikke ender i skralderen) er små lækre "hapsere" (af kød/fisk, grønt, brød,pasta, æg, frugt osv) pakket individuelt, så det holder sig lækkert...

Kh Trine som håber at Simon får plads i den børnehave, hvor de severer økologisk varm mad hver dag til middag, og dermed kan udskyde madpakke-ræset lidt endnu:)

Anmeld

12. marts 2008

Honningblomst

Hej søde Pia...

Herhjemme gør vi det at drengene er med til at smørre deres madpakker...det gør det til en rigtig dejlig hyggestund (gør det når Konrad sover), gør at de får det med de har lyst til(tit er det jo noget som jeg synes er kedeligt, men ikke drengene) og så synes jeg faktisk også at børn har godt af at være med til det.
Jeppe får rugbrød, fibertoast eller pastasalat med...Bertram er til rugbrød og så lidt grønt, rosiner, ostehaps og andet ved siden af. I hans børnehave er hvidt brød, sukker-yoghurt, mælkesnitter og andet slik-mad forbudt. Så det er bare super...

Knus...

Anmeld

14. marts 2008

Charlotte_82

hader at smørre madpakker så sådan en ordning ville også fungere perfekt her for mig ;)

Mine børn vil faktisk helst ha rugbrød med. Ud over det får de så forskellige ting med ved siden af af grøntsager, en rosin pakke(indimellem) de der mini frikadeller er de også vilde med at få med, vindruer..ja en masse forskelligt..

Savner selv lidt inspiration til eftermiddagsmaden...der er en frugtordning i børnehaven hvor man giver 150 kr i kvartalet pr barn og så får de lækkert økologisk frugt(masser forskelligt at vælge imellem) hver eftermiddag men pædagogerne vil gerne at de også har lidt med hjemmefra som mætter lidt mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.