Hej Dorthe
Noget som var rigtig vigtig for mig var at Laura stadig foelte sig vigtig. Og naar hun var i skole soergede jeg for at vaere rigtig meget sammen med Daniel. Og naar hun saa kom hjem, saa maatte han saa vidt muligt passe sig selv mens Laura fik saa meget opmaerksomhed som muligt. Selvfoelgelig kan man ikke overlade en baby til sig selv, saa hvis han skulle skiftet eller have mad, saa var Laura altid med til det hele.
Har ogsaa hoert om andre som har specelt sjovt legetoej som kun bliver taget frem naar babyen skal ammes. Saa den store ogsaa faar glaede af amningen, om man saa maa sige.
Saa skaeldte jeg ogsaa Daniel ud engang imellem. Bare saa Laura forstod det, ikke Daniel, saa hun ikke skulle foele hun var den eneste der blev skaeldt ud.
Vi gav desuden Laura en drengebaby da Daniel blev foedt, saa hun kunne have en ligesom mig. Jeg havde forestille mig at hun kunne bade ham naar jeg badede Daniel og skifte ham naar jeg skiftede Daniel. Hun var nu aldrig specielt interesseret i ham, men jeg synes selv ideen var meget god

. Men hun var mere interesseret i Daniel. Og hun fik lov til at roere og sidde med ham. Selvom hun ikke gjorde det perfekt, fik hun lov at gaa langt saa laenge hun ikke ligefrem gjorde skade paa Daniel. Én gang duttede hun til ham med foden i hovedet og der fik hun meget tydligt besked paa at hvis hun gjorde det igen ville hun ryge paa vaerelset. Det gjorde hun, saa hun fik 2 min paa vaerelset og gjorde det aldrig igen.
Jeg synes ikke det har vaeret noget problem at goere Laura til den store. Altsaa jeg synes ikke jeg har gjort det. De siger selv til og smider sig hylende paa gulvet hvis de ikke er enige

. Hvis hun vil vaere stor saa siger hun til. Men som regel vil hun have den samme opmaerksomhed som Daniel og saa maa man tage den ekstra tid det tager.
Jeg skal sige til hvis jeg kommer i tanke om lidt mere.
Knus
Trine
Anmeld