Lille Storm kom til verden ved planlagt kejsersnit d.20 august kl.14:22.
Jeg synes KLART at det værste var ikke at kunne føle sin underkrop! Jeg lå konstant og måtte aflede mig selv fordi min hjerne prøvede at bevæge fødderne (hvilket jeg jo absolut ikke kunne)...så min mand måtte nive mig i armen for at aflede mig! ;-) Jeg havde fået fortalt at det værste ville være når de trykkede mig hårdt i maven for at få ham ud, men jeg synes faktisk det var rart, fodi så kunne jeg føle mig selv en msule imens. Lillemanden blev hevet ud og han skreg med det samme og alt var godt...3900gr og 51cm.
Vi blev kørt til "opvågning" og videre derfra til barselsgangen da jeg kunne bevæge mig lidt igen. Da der var gået 8 timer fik de mistanke om at der var noget galt...han hyperventilerede og havde meget blå hænder og fødder. De tog ham straks og min mand og en børnelæge styrtede ned på neonatal hvor det viste sig at han havde et lille hul i den ene lunge. Hans system havde simpelthen ikke været klar til at blive født og troede stadig at han lå i min mave. Derfor havde hans lunger ikke klappet ordentlig ud! Han blev lagt i respirator og vi blev alle 3 indlagt.
Vi har været indlagt i 12 dage og det har været ekstremt hårdt, men nu er vi hjemme og han får absolut ingen mén! Gudskelov!!!
Så nu skal vi bare starte vores nye liv med en fantastisk smuk lille babydreng!

Anmeld