Tror jeg har ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. september 2012

Anonym trådstarter

Tror desværre jeg har fået skedesvamp :s og tror desværre jeg har haft det i rigtig lang tid.. Nok cirka et år hvis det har været det hele tiden... Havde brokket mig over kløe og hævelse og nogen foreslog at det evt kunne være det.. Pis os.. Nu står jeg sådan lidt.. Kæresten og jeg har jo haft ubeskyttet sex (altså uden kondom) så et eller andet sted må han vel også have fået svamp så..? Eller? Tænker hvis jeg har det så skal han vel også have en kur imod det? Syntes det er så pinligt og ved slet ikke hvordan jeg skal sige det til ham... Og ved slet ikke hvordan han reagere.. Ville ønske jeg bare kunne tage en kur selv og så var det væk.. Men hvis jeg har det og vi har haft sex.. Så kommer det vel igen hvis han ikke også får en kur?

Hvordan får man det egentlig i første omgang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Tror desværre jeg har fået skedesvamp :s og tror desværre jeg har haft det i rigtig lang tid.. Nok cirka et år hvis det har været det hele tiden... Havde brokket mig over kløe og hævelse og nogen foreslog at det evt kunne være det.. Pis os.. Nu står jeg sådan lidt.. Kæresten og jeg har jo haft ubeskyttet sex (altså uden kondom) så et eller andet sted må han vel også have fået svamp så..? Eller? Tænker hvis jeg har det så skal han vel også have en kur imod det? Syntes det er så pinligt og ved slet ikke hvordan jeg skal sige det til ham... Og ved slet ikke hvordan han reagere.. Ville ønske jeg bare kunne tage en kur selv og så var det væk.. Men hvis jeg har det og vi har haft sex.. Så kommer det vel igen hvis han ikke også får en kur?

Hvis du har haft svamp i et år nu, så skal du forbi lægen.

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

Stéphanie skriver:

Hvis du har haft svamp i et år nu, så skal du forbi lægen.

Hvad kan lægen gøre? Det er vel bare en håndkøbs kur er det ikke uanset om jeg ser lægen først eller ej ?

Anmeld

7. september 2012

2721

Du skal forbi lægen. Der får du taget en test, er den positiv får du en recept på nogle piller som endten skal sluges eller tages vaginalt. Håndkøbs medicin er ikke nok. Du behøver ikke have smittet din kæreste, men der er en mulighed for det.

Anmeld

7. september 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Hvad kan lægen gøre? Det er vel bare en håndkøbs kur er det ikke uanset om jeg ser lægen først eller ej ?

Ikke nødvendigvis nej. - Jeg har selv døjet utrolig meget med svamp, og jeg gik sidst til lægen, hvor jeg fik et præperat på recept. Han fortalte mig, at hvis man får svamp gentagne gange inden for kort tid, eller har svamp i længere tid af gangen, er en almindelig håndkøbskur ikke nok...

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Du skal forbi lægen. Der får du taget en test, er den positiv får du en recept på nogle piller som endten skal sluges eller tages vaginalt. Håndkøbs medicin er ikke nok. Du behøver ikke have smittet din kæreste, men der er en mulighed for det.

god damit... Nå så må jeg vel lige der forbi engang i næste uge.. Suk altså..

Anmeld

7. september 2012

MissTas

Anonym skriver:

jeg tænker: hvorfor har du ikke reageret før efter 1 år ? :O

men ville helt klart også gi lægen et kald så du kan få gjort noget ved det.. og under alle omstændigheder vil jeg mene din kæreste også skal i behandling så i er sikre på at ingen af jer har noget ..

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

jeg tænker: hvorfor har du ikke reageret før efter 1 år ? :O

men ville helt klart også gi lægen et kald så du kan få gjort noget ved det.. og under alle omstændigheder vil jeg mene din kæreste også skal i behandling så i er sikre på at ingen af jer har noget ..

Jeg har haft købt noget imod svamp til håndkøb for lang tid siden og når det har kløet eller lignende har jeg smurt med creamen.. Men ved ikke hvorfor jeg ikke har reageret før? Tror jeg syntes det er pinligt

Anmeld

7. september 2012

2721

Anonym skriver:

god damit... Nå så må jeg vel lige der forbi engang i næste uge.. Suk altså..

Håber det er hurtigt klaret og du ikke har smittet din kæreste. Der kan din læge forresten vejlede dig bedre end os. Har selv haft det grundet de piller man får mod blærebetændelse ødelagd den naturlige balance hos mig.
Det det er super træls men hurtigt overstået

Anmeld

7. september 2012

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Håber det er hurtigt klaret og du ikke har smittet din kæreste. Der kan din læge forresten vejlede dig bedre end os. Har selv haft det grundet de piller man får mod blærebetændelse ødelagd den naturlige balance hos mig.
Det det er super træls men hurtigt overstået

Nå for dævlen da.. Vidste ikke at de kunne gøre det.. jamen så er det sikkert derfor jeg har fået det.. Havde en periode hvor jeg fik blærebetændelse 3 gange i streg så det er måske derfor jeg har fået det så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.