Risengrød i ovn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.364 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. september 2012

Helloo

Ja nu har mit risengrød stået i sengen i 3 timer. Og har nu proppet det i ovnen. Er der nogen der har erfaringer med det ?

Vil gerne ha mad idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Miss Church

Louise17 skriver:

Ja nu har mit risengrød stået i sengen i 3 timer. Og har nu proppet det i ovnen. Er der nogen der har erfaringer med det ?

Vil gerne ha mad idag

Jeg ville nok bare koge det færdigt i en gryde Men måske kan man også i ovnen. Har aldrig prøvet

Anmeld

6. september 2012

christinak

Louise17 skriver:

Vil gerne ha mad idag

Det lyder da vildt jeg plejer at have det stående i sengen i 2 timer og så er det færdig 

Anmeld

6. september 2012

Helloo

christinak skriver:

Det lyder da vildt jeg plejer at have det stående i sengen i 2 timer og så er det færdig 

Her er det bare ligesom ulækkert snask. Også ligger der en masse mælk ovenpå risen.. Skide klamt..

Anmeld

6. september 2012

Betina_fra_Als

Jeg koger altid risengrød i mikro ovnen. ! liter mælk, 125 gram grødris, en time i mikro på program 2 (så koger den aldrig over, det er nok forskelligt fra ovn til ovn) smages til med salt og lidt vanille, velbekomme.

Jeg laver altid risengrød på de dage hvor vi er langs til sen eftermiddag, så koger den mens vi er langs.

Anmeld

6. september 2012

UnderCover37

Louise17 skriver:

Her er det bare ligesom ulækkert snask. Også ligger der en masse mælk ovenpå risen.. Skide klamt..

Du skal røre i det når du tager det ud under dynen og hvis der er overskydende mælk ville jeg lade det koget væk på komfuret - men du skal nok forberede dig på at det er ret så udkogt på nuværende tidspunkt...

Jeg har det stående i sengen pakket ind i dyner i ca 2 timer og så gøre som overstående

Anmeld

6. september 2012

Dinna88

UnderCover35 skriver:

Du skal røre i det når du tager det ud under dynen og hvis der er overskydende mælk ville jeg lade det koget væk på komfuret - men du skal nok forberede dig på at det er ret så udkogt på nuværende tidspunkt...

Jeg har det stående i sengen pakket ind i dyner i ca 2 timer og så gøre som overstående

Jeg tænkte det samme. Det skal nok bare røres i - men der er nok ikke meget ris tilbage

Anmeld

6. september 2012

UnderCover37

Dinna88 skriver:

Jeg tænkte det samme. Det skal nok bare røres i - men der er nok ikke meget ris tilbage

Nej det er nok desværre ret smattet på nuværende tidspunkt! 

Anmeld

6. september 2012

Dinna88

UnderCover35 skriver:

Nej det er nok desværre ret smattet på nuværende tidspunkt! 

Ja. Men så kunne man jo forsøge sig med klatkager i morgen

Anmeld

6. september 2012

UnderCover37

Dinna88 skriver:

Ja. Men så kunne man jo forsøge sig med klatkager i morgen

God idé!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.