hjælp til lidt småting ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Princesspigen

langt om længe bliver min liste kortere og kortere med ting vi mangler til baby, men der er jo så os kun 5½ uge igen til termin

hvilke salve til baby numse skal vi købe ?

hvilke savle til mine brystvorter skal jeg købe ?

hvilke termometer skal vi købe ?

hvor mange bleer havde i hjemme til den lille til at starte med ? og hvilke ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Princesspigen

ingen af jer dejlige mødre der kan hjælpe med mine spørgsmål ?  

Anmeld

5. september 2012

LLN

Princesspigen skriver:

langt om længe bliver min liste kortere og kortere med ting vi mangler til baby, men der er jo så os kun 5½ uge igen til termin

Jeg havde ikke købt salve til at starte med hverken til numse eller brystvorter. Fik først behov for numsesalven da han gik over til fast føde.

Termometer har jeg heller ikke den store erfaring med, men ville vælge et rektal med blød spids.

Bleer der havde vi den lille pakke som var med i babypakken - der var vel 15 stykker. Forretningerne lukker jo ikke selv om man har født. Jeg synes der var fint at kunne komme lidt ud.

Anmeld

5. september 2012

Princesspigen

LLN skriver:

Jeg havde ikke købt salve til at starte med hverken til numse eller brystvorter. Fik først behov for numsesalven da han gik over til fast føde.

Termometer har jeg heller ikke den store erfaring med, men ville vælge et rektal med blød spids.

Bleer der havde vi den lille pakke som var med i babypakken - der var vel 15 stykker. Forretningerne lukker jo ikke selv om man har født. Jeg synes der var fint at kunne komme lidt ud.

rart ikke at have brug for salve før senere  men tænker det er ikke sikkert vi er så heldige  så vil gerne have noget hjemme tror jeg

rektal, der mener du til numsen ikke ?

jeg har 33 bleer hjemme nu så til omkring 3 dages tid men er ikke sikker på om jeg vil have flere hjem  

Anmeld

5. september 2012

MorDk

Princesspigen skriver:

hvilke salve til baby numse skal vi købe ? Jeg ville helt klart anbefale WELEDA Baby ZINK fra Matas. Den er SÅ god ...både til forebyggelse men også når skaden er sket.

hvilke savle til mine brystvorter skal jeg købe ? Åh du kan bruge Pathenol salve men der findes også nogle andre som er bedre... kan bare ik lige huske navnet. Måske andre har nogle bud!

hvilke termometer skal vi købe ? Køb evt. BABY termometer... som er flexibel. Man kan købe i føtex, brugsen, matas, apoteket og ja i baby forretninger.

hvor mange bleer havde i hjemme til den lille til at starte med ? og hvilke ? Libero baby born har 2 pakker til at starte med... nemt at gå ned og hente flere når det er... da han gik op i str. købte vi Vibelle fra ALDI (Billige og meget gode)

Her er lidt fra mig... (Har skrevet med rødt)

Anmeld

5. september 2012

LLN

Princesspigen skriver:

rart ikke at have brug for salve før senere  men tænker det er ikke sikkert vi er så heldige  så vil gerne have noget hjemme tror jeg

jeg har 33 bleer hjemme nu så til omkring 3 dages tid men er ikke sikker på om jeg vil have flere hjem  

Jeg havde det rimelig afslappet, og havde kunnet se hvad venner og famile havde købt af ting for en sikkerheds skyld som de aldrig fik brug for. Af samme grund havde jeg heller ikke købt flasker og MME på trods af at hverken min mor eller mormor kunne amme.

Jo det er til numsen.

Det er jo et valg med hvor mange bleer man vil købe jeg valgte bare ikke at have så mange da det var vigtigt for mig at have nogle der sad godt på barnet. Jeg tror jeg havde både pampers og libero.

Anmeld

5. september 2012

Princesspigen

MorDk skriver:

Her er lidt fra mig... (Har skrevet med rødt)

super, tak for dit svar  

Anmeld

5. september 2012

Princesspigen

LLN skriver:

Jeg havde det rimelig afslappet, og havde kunnet se hvad venner og famile havde købt af ting for en sikkerheds skyld som de aldrig fik brug for. Af samme grund havde jeg heller ikke købt flasker og MME på trods af at hverken min mor eller mormor kunne amme.

Jo det er til numsen.

Det er jo et valg med hvor mange bleer man vil købe jeg valgte bare ikke at have så mange da det var vigtigt for mig at have nogle der sad godt på barnet. Jeg tror jeg havde både pampers og libero.

min mor har altid ammet børnen mellem 1½ og 2 år..  

lige pt er det bleer fra baby pakker vi har hjemme, men tænker selv om de er de billige mærker så er de vel meget gode som en start.. men om jeg så skal have fat i nogle libero eller hvad jeg skal ved jeg ikke rigtigt

Anmeld

5. september 2012

maria_wlt

Princesspigen skriver:

Numse = http://www.apotekeren.dk/produkter/Boernepleje/Hudpleje-og-hygiejne/Apotekets-Baby-Salve-100-ML.aspx

Bryst= http://www.apotekeren.dk/produkter/Boernepleje/Amning/Brystvortecreme.aspx

Termometer= http://www.apotekeren.dk/produkter/personlig-pleje/termometre/Apotekets-Digitaltermometer-Standard-1-Stk.aspx

(kan godt gøres billigere i f.eks 10'eren)

1-2 pakker fra Aldi er fint i atsrten

Anmeld

5. september 2012

A.n.onym.

Princesspigen skriver:

Vi har noget gennemsigtigt salve fra Apteket i en hvid og gul tube - det plejer vi at kalde mirakelcremen. (til hans Numse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.