skal vi eller skal vi ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. september 2012

Anonym trådstarter

jeg er en pige på 21 år. bor sammen med min kæreste igennem 3 år. vi begge er desværre på kh. og vi skylder kommunen et indskudslån på 14000. vi har dog 5 år til at betale tilbage i.

jeg har en hjerneskade der gør jeg ikke er så stærk på nogen punkter fagligt og har det bedst vis jeg har en man kan rådføre sig med omkring syghusbesøg. osv. min kæreste er ikke så stærk i dansk og har ikke så meget selvtillid men ellers er han normal.. 

han er i praktik og jeg går desværre her hjemme og venter på at få en afklaring om jeg kan blive fleks jobber.

vi er begge to skrukke og har været det i 2 år,men det har taget en del til på det sidste. men kan jeg være bekendt at sætte et barn i verden med vores problemer ? og vil vores barn også blive hjerneskadet når jeg er det ??.. håber i vil give jeres ærlig mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

B&J

mig og min kæreste er på kontanthjælp... kan i have råd til et barn har i regnet ud på det???? og har i energi til et barn ??? det er mere det der ligger i det

det med du har en hjerneskade kan babyen jo arve men chancen er jo lille evt spør lægen hvor stor chancen ca er.... og håber da din kæreste kan få sig et job det ville han have godt af for ens humør osv bliver 120% bedre og du med et fleks job det ville da være for lækkert.. jeg søger og søger selv men desværre uden held, og vi håber min kæreste kan komme ind på skole her til den 2januar

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

mig og min kæreste er på kontanthjælp... kan i have råd til et barn har i regnet ud på det???? og har i energi til et barn ??? det er mere det der ligger i det

det med du har en hjerneskade kan babyen jo arve men chancen er jo lille evt spør lægen hvor stor chancen ca er.... og håber da din kæreste kan få sig et job det ville han have godt af for ens humør osv bliver 120% bedre og du med et fleks job det ville da være for lækkert.. jeg søger og søger selv men desværre uden held, og vi håber min kæreste kan komme ind på skole her til den 2januar

Det med at have råd til det når det er født bliver ingen problemer det er nok mere alle starttingene der bliver et problem. alså alt til baby før det er født 

Anmeld

4. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg er en pige på 21 år. bor sammen med min kæreste igennem 3 år. vi begge er desværre på kh. og vi skylder kommunen et indskudslån på 14000. vi har dog 5 år til at betale tilbage i.

jeg har en hjerneskade der gør jeg ikke er så stærk på nogen punkter fagligt og har det bedst vis jeg har en man kan rådføre sig med omkring syghusbesøg. osv. min kæreste er ikke så stærk i dansk og har ikke så meget selvtillid men ellers er han normal.. 

han er i praktik og jeg går desværre her hjemme og venter på at få en afklaring om jeg kan blive fleks jobber.

vi er begge to skrukke og har været det i 2 år,men det har taget en del til på det sidste. men kan jeg være bekendt at sætte et barn i verden med vores problemer ? og vil vores barn også blive hjerneskadet når jeg er det ??.. håber i vil give jeres ærlig mening.

det er dyrt at få børn så det med økonomien skal i tænke meget over om i har råd til..

din hjerneskade kan jo være et vidt begreb.. når vi ikke ved hvad det er for en skade kan vi ikke rigtigt rådgive dig..

dog kan din læge fortælle dig om det er aveligt..

jeg tror i skal være opmærksomme på om kommunen vil gå ind og holde ekstra øje med jer hvis i bliver forældre når i har de problemer i har..  er ikke sikker

Anmeld

4. september 2012

B&J

Anonym skriver:

Det med at have råd til det når det er født bliver ingen problemer det er nok mere alle starttingene der bliver et problem. alså alt til baby før det er født 

jaa hvis pengene ikke lige kan findes inden i får baby ja så er det nok fordi det ikke er så god en ide.... for ja en baby kræver virkelig virkelig meget selv om tingene ikke behøver være dyre men der for er der stadig mange ting man skal have. måske skal i vente og se om kæresten får job og om du evt får fleksjob

Anmeld

4. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Princesspigen skriver:

det er dyrt at få børn så det med økonomien skal i tænke meget over om i har råd til..

din hjerneskade kan jo være et vidt begreb.. når vi ikke ved hvad det er for en skade kan vi ikke rigtigt rådgive dig..

dog kan din læge fortælle dig om det er aveligt..

jeg tror i skal være opmærksomme på om kommunen vil gå ind og holde ekstra øje med jer hvis i bliver forældre når i har de problemer i har..  er ikke sikker

Lige det jeg ville ha skrevet! Vh stine

Anmeld

4. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå, at I er skrukke. Det er så menneskeligt, og jeg kender det kun alt for godt.

Når det er sagt, så synes jeg absolut ikke, det er tidspunktet for jer at påbegynde projekt baby.

Både jeres indtægtssituation og dine udfordringer vejer imod. Det med indtægterne giver sig selv, og det kan jo løses hen ad vejen, så i en dag står i en langt mere stabil situation med økonomisk overskud. I forhold til dine udfordringer, som jeg forstår er en hjerneskade, så vil jeg mene, det er meget vigtigt, at du tager dig tid til at få en masse vejledning omkring denne. Både hvad angår arveligheds-problematikker, men også hvad angår dine egne evner til at være mor. -Hvad vil blive ekstra hårdt for dig? Hvad kan du forvente at have brug for hjælp til osv osv. Dette skal klarlægges forinden en eventuel graviditet. Det er DIT ansvar, men du har ret til al muligt hjælp 

Jeg ville tage kontakt til egen læge og eventuelt gennem denne få kontakter på noget kommunalt hjælp.

I er unge, I når nok det hele, hvis I bærer jeg rigtigt ad og udviser tålmodig- og flittighed.

Så mit råd: Mere information, bedre økonomi, sikker indkomst og stabilitet, og nogle flere år på bagen!

Anmeld

4. september 2012

Mum33

Anonym skriver:

Det lyder ikke som hverken tidspunktet eller situationen til at sætte et barn i verden. Beklager. Vent et par år og rådfør Jer så med læge, kommune eller lign. Bare min holdning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.