Pandekagedej uden klumper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.479 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. september 2012

birthee

Er ved at gå ud af mit gode skind nogle gange  Hvordan søren får jeg lavet en pandekagedej, uden at melet laver klumper??? Synes det er så træls at jeg skal stå og køre det gennem en sigte bagefter, for synes ikke pandekager med mel-klumper smager særlig godt...

Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

UnderCover37

Jeg bruger håndmixeren og de små bitte klumper der evt er tilbage opdager jeg ikke når jeg har bagt pandekagerne

Anmeld

4. september 2012

SKR

Jeg står også altid med en dej med små klumper i når jeg laver pandekager. Jeg er begyndt at give dejen en hurtig tur med stavblenderen når den er rørt sammen. Det tager klumperne

Anmeld

4. september 2012

M (:

birthee skriver:

Er ved at gå ud af mit gode skind nogle gange  Hvordan søren får jeg lavet en pandekagedej, uden at melet laver klumper??? Synes det er så træls at jeg skal stå og køre det gennem en sigte bagefter, for synes ikke pandekager med mel-klumper smager særlig godt...

Gode råd modtages med kyshånd

Sigter du melet ned i væsken? Hvis du vender ingredienserne i stedet for at piske (efter det er sigtet) så undgår man de værste klumper.. (:

Anmeld

4. september 2012

Nettemor

Jeg plejer at lave dejen tyk først og så spæde til med mælken bagefter Altså pisker æg og lidt mælk med det mel der skal i for så kan man nemt få klumperne ud og så kommer jeg bare resten af mælken i til sidst

Anmeld

4. september 2012

Gittemor09

Nettemor skriver:

Jeg plejer at lave dejen tyk først og så spæde til med mælken bagefter Altså pisker æg og lidt mælk med det mel der skal i for så kan man nemt få klumperne ud og så kommer jeg bare resten af mælken i til sidst

det gør jeg også

ligesom når man laver en opbagt sovs

Anmeld

4. september 2012

Nettemor

Gittemor09 skriver:

det gør jeg også

ligesom når man laver en opbagt sovs

Jep Så synes jeg ikke der er mange klumper..

Anmeld

4. september 2012

Gittemor09

Nettemor skriver:

Jep Så synes jeg ikke der er mange klumper..

nej, jeg får nemlig heller ikke klumper på den måde

Anmeld

4. september 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg hælder først mælk og æg i og så pisker jeg mel i lidt ad gangen. Bruger håndkraft og ingen klumper her. Men skal det gøres på en mere sikker måde, må det være som med opbagt sovs, mel og æg røres og derefter lidt mælkl ad gangen

Anmeld

5. september 2012

GUSO

Nettemor skriver:

Sådan gør jeg også, ingen klumper her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.