Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Så blank som jeg er har jeg glemt at tage kød ud af fryseren og det sucks big time!! En kylling på 1200 gram kan ikke nå at tø op til 16.30 hvor den efter planen skulle have været i ovnen..DOH!! Kaaaan jeg smide den frosne kylling i en gryde eller er det sundhedsskadeligt?? Planen var at kyllingen skulle koges og så i ovnen men ved ikke hvordan reglerne og bakterier osv forholder sig når kyllingen er frossen!!! Hjælp!!??
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Bebsesmoar skriver: Så blank som jeg er har jeg glemt at tage kød ud af fryseren og det sucks big time!! En kylling på 1200 gram kan ikke nå at tø op til 16.30 hvor den efter planen skulle have været i ovnen..DOH!! Kaaaan jeg smide den frosne kylling i en gryde eller er det sundhedsskadeligt?? Planen var at kyllingen skulle koges og så i ovnen men ved ikke hvordan reglerne og bakterier osv forholder sig når kyllingen er frossen!!! Hjælp!!??
Jeg ville ikke gøre det, hvis det er sådan en med en pose indmad i.. Men ellers ville jeg ikke være bange for det..
Det ved jeg ikke om der er!! Gør det nogen forskel
Bebsesmoar skriver: Det ved jeg ikke om der er!! Gør det nogen forskel
Ja, plastikposen med indmaden kan ikke tåle at blive kogt. Hvis der ikke er en pose med indmad i, så kan du sagtens koge den.
Kan du ikke pakke kyllingen ud og hive indmaden ud, tænker jeg...Dog har jeg ikke styr på det med om den kan koges, når den er frosen...
Altså tag den op, lig den i koldt vand og når du så skal bruge den så åbner du posen og skylder den under koldt vand igen.. Så kan du oz se om der er indmads-pose i den eller ej og er der det så kan man skylle den indvendigt med koldt vand til posen slipper benene Det kan altså sagens lade sig gøre hvis man bruger lidt armkræfter
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128