når ens barn græder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Maja88

har en dattee på 18måneder i dag som desværre er begyndt at græde når hun skal sige farvel til sin moar... ved det kun er til jeg er væk og dagplejemoren siger farvel med hende.. men guuuuud hvor er det hårdt.. hun har aldrig gjort det før.. så hvorfor nu?? nogwn gode råd til en glad farvel sigende pige istedet for grædende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Faith

Tror det værste man kan gøre er at ynke barnet. Altså sige "Nåhhhh lille pus". Det gør det bare værre for barnet at se at mor osse er ked af det. Da drengene havde den periode, gjorde vi meget ud af at tage en kort afsked. Sige "Kan du have en god dag skat, mor/far kommer igen i eftermiddag". Og så vinke farvel og gå. Det er MEGA hårdt, men at trække det i langdrag gør det hverken lettere for barnet eller dig. Og som du selv skriver, så glemmer barnet det lynhurtigt hvis der er en god dagplejemor der tager over og afleder opmærksomheden. Og det ved jeg jo der er

Anmeld

3. september 2012

Maja88

Faith skriver:

Tror det værste man kan gøre er at ynke barnet. Altså sige "Nåhhhh lille pus". Det gør det bare værre for barnet at se at mor osse er ked af det. Da drengene havde den periode, gjorde vi meget ud af at tage en kort afsked. Sige "Kan du have en god dag skat, mor/far kommer igen i eftermiddag". Og så vinke farvel og gå. Det er MEGA hårdt, men at trække det i langdrag gør det hverken lettere for barnet eller dig. Og som du selv skriver, så glemmer barnet det lynhurtigt hvis der er en god dagplejemor der tager over og afleder opmærksomheden. Og det ved jeg jo der er

jamen gør det også kort når hun kommer dertil

Anmeld

3. september 2012

Faith

Maja88 skriver:

jamen gør det også kort når hun kommer dertil

Så tror jeg ikke der er så meget mere du kan gøre. Det er mega hårdt! Men det går over

Anmeld

3. september 2012

2721

Har ingen erfaring men et stort kram skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.