Mens. eller ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.861 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

Migmig

Jeg er lidt i tvivl om min mens. er startet eller om der er håb endnu så håber nogen kan fortælle lidt om deres viden eller erfaringer..

Jeg havde (efter test) æl den 4-5 maj.
Min sidste cyklus længde var på 31 dage (første rigtige efter p-pille stop)
Havde så en del mens. smerter den 16 maj. Sådan nogle jeg normalt har den dag jeg får mens. eller senest dagen efter.
Den 17. maj havde jeg så en mini plet blod på papiret og det var det. Så tænkte det var tideligt den mens. kom, men det kunne jo være min cyklus ikke var fast endnu. Dog kom der ingen mens. og ikke flere pletter.
Idag har jeg stadig ikke set skyggen af mens. ellers pletblødet. Har haft det i maven som om jeg har mens. men der er bare intet synlig bevis.

Så mit spørgsmål er, har jeg mon mens. men ja bløder ikke?
Eller kan jeg forvente min mens. når der er gået de 31. dage?
Hvad skal jeg gøre nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

silden85

det kan os være at du er gravid

Anmeld

18. maj 2009

MaleneG

Tinkabel skriver:

Jeg er lidt i tvivl om min mens. er startet eller om der er håb endnu så håber nogen kan fortælle lidt om deres viden eller erfaringer..

Jeg havde (efter test) æl den 4-5 maj.
Min sidste cyklus længde var på 31 dage (første rigtige efter p-pille stop)
Havde så en del mens. smerter den 16 maj. Sådan nogle jeg normalt har den dag jeg får mens. eller senest dagen efter.
Den 17. maj havde jeg så en mini plet blod på papiret og det var det. Så tænkte det var tideligt den mens. kom, men det kunne jo være min cyklus ikke var fast endnu. Dog kom der ingen mens. og ikke flere pletter.
Idag har jeg stadig ikke set skyggen af mens. ellers pletblødet. Har haft det i maven som om jeg har mens. men der er bare intet synlig bevis.

Så mit spørgsmål er, har jeg mon mens. men ja bløder ikke?
Eller kan jeg forvente min mens. når der er gået de 31. dage?
Hvad skal jeg gøre nu?

De mens smerter du beskriver lyder fuldstændige ligesom mine, da jeg fandt ud af jeg var gravid

Anmeld

18. maj 2009

Migmig

Håber den er der
Men tør ikke håbe endnu, da det hele er så forvirrende...

Anmeld

18. maj 2009

LineD

Tja, hvis det er samme senarie som sidst, at g testen stadig er negativ, ved jeg ikke rigtig...
Det kan være implantatsblødning du har haft (Når ægget sætter sig fast) og er det tilfældet bør du kunne se en positiv test om små 7-10 dage...

Så hvis der stadig er hverken positiv test eller mens om en lille uges tid, tror jeg det er falsk alarm

Anmeld

18. maj 2009

Migmig

LineD skriver:

Tja, hvis det er samme senarie som sidst, at g testen stadig er negativ, ved jeg ikke rigtig...
Det kan være implantatsblødning du har haft (Når ægget sætter sig fast) og er det tilfældet bør du kunne se en positiv test om små 7-10 dage...

Så hvis der stadig er hverken positiv test eller mens om en lille uges tid, tror jeg det er falsk alarm

Hmm tar det 12-13 dage for ægget sætter sig fast?

Anmeld

18. maj 2009

LineD

Tinkabel skriver:

Hmm tar det 12-13 dage for ægget sætter sig fast?

Som oftest går der 14 dage fra ÆL til en positiv test.
Du skriver du havde positiv ÆL (test går jeg ud fra) d. 4 dvs. ÆL (4)-5-6 maj. + 7 dage = 13 maj (sådan ca nu burde ægget sætte sig fast) Lad os så pludse 7 dage mere på = d. 20 maj burde du kunne få en positiv test...

Det er en ca. udregning da ægget hos nogle rejser endten lidt hurtigere eller lidt langsommere...

Så sådan teknisk set burde det kunne lade sig gøre at det er en implantationsblødning, og at du KAN være gravid, og dog først har mulighed for en positiv test d. 20 maj. - Alt afhængig af kroppens HCG niveau og udviklingen heraf...

Det blev lidt rodet Håber du fik fat i det hehe

Anmeld

18. maj 2009

Migmig

LineD skriver:

Som oftest går der 14 dage fra ÆL til en positiv test.
Du skriver du havde positiv ÆL (test går jeg ud fra) d. 4 dvs. ÆL (4)-5-6 maj. + 7 dage = 13 maj (sådan ca nu burde ægget sætte sig fast) Lad os så pludse 7 dage mere på = d. 20 maj burde du kunne få en positiv test...

Det er en ca. udregning da ægget hos nogle rejser endten lidt hurtigere eller lidt langsommere...

Så sådan teknisk set burde det kunne lade sig gøre at det er en implantationsblødning, og at du KAN være gravid, og dog først har mulighed for en positiv test d. 20 maj. - Alt afhængig af kroppens HCG niveau og udviklingen heraf...

Det blev lidt rodet Håber du fik fat i det hehe

Tak for dit svar

Det gav mening hehe

Så er det med at vente og se....
Det er lige med at finde ud af det hele og hvordan det "fungere"

Anmeld

18. maj 2009

Migmig

Hmm.. har mega ømme bryster idag mon det er gode tegn eller indbildning

Anmeld

19. maj 2009

LineD

Det lyder da bestemt til der er noget i gærde
Krydser fingre for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.