hvad laver i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Kay

med jeres små når de er vågne? og hvornår kan man begynde at bruge aktivitets tæppe og sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Masig

Kay skriver:

med jeres små når de er vågne? og hvornår kan man begynde at bruge aktivitets tæppe og sådan noget?

Vi startede med aktivitetstæppet da han var 4-5 uger ca... Ellers har han lidt bamser og sådan i kravlegården han kan kigge på...

Men det meste af tiden ligger han på vores ben så han kan kigge op på os og så snakker vi med ham og laver ansigter og sådan... ellers øver vi meget at ligge på maven, da han ikke rigtig kan lide det... Men han skal jo for at styrke musklerne i nakken... Vi bruger fx fitnessbolden, hvor han ligger på maven på den mens vi holder ham i benene og så triller vi stille og roligt frem og tilbage, så han løfter hovedet lidt...

Vi giver også svingture.. Lægger ham i et tæppe på langs, altså den lange side af tæppet, og taget så fat i hver ende så det lissom bliver til sådan en slags vugge og så svinger ham stille og roligt i det.. Kan man ikke så længe ad gange da han ligger meget bøjet i det...

Man skal generelt ikke lave så meget med dem, da de hurtigt bliver overstimuleret (ifølge min SP's udsagn, da jeg snakkede med hende om det idag - vi var nemlig også i tvivl om vi aktiverede ham nok, men det gjorde vi)... Så foreløbig skal man ikke så decideret lege med dem, men bare stimulere deres sanser lidt, men ikke for længe ad gangen...

Vil lige sige at vi gør ikke alle tingene hver dag, men skifter sådan lidt...

Anmeld

3. september 2012

Kay

Masig skriver:

Vi startede med aktivitetstæppet da han var 4-5 uger ca... Ellers har han lidt bamser og sådan i kravlegården han kan kigge på...

Men det meste af tiden ligger han på vores ben så han kan kigge op på os og så snakker vi med ham og laver ansigter og sådan... ellers øver vi meget at ligge på maven, da han ikke rigtig kan lide det... Men han skal jo for at styrke musklerne i nakken... Vi bruger fx fitnessbolden, hvor han ligger på maven på den mens vi holder ham i benene og så triller vi stille og roligt frem og tilbage, så han løfter hovedet lidt...

Vi giver også svingture.. Lægger ham i et tæppe på langs, altså den lange side af tæppet, og taget så fat i hver ende så det lissom bliver til sådan en slags vugge og så svinger ham stille og roligt i det.. Kan man ikke så længe ad gange da han ligger meget bøjet i det...

Man skal generelt ikke lave så meget med dem, da de hurtigt bliver overstimuleret (ifølge min SP's udsagn, da jeg snakkede med hende om det idag - vi var nemlig også i tvivl om vi aktiverede ham nok, men det gjorde vi)... Så foreløbig skal man ikke så decideret lege med dem, men bare stimulere deres sanser lidt, men ikke for længe ad gangen...

Vil lige sige at vi gør ikke alle tingene hver dag, men skifter sådan lidt...

ok  den med fitness bolden skal vi ogsåprøve... da det er ved atcvære bedre med koliken tænker jeg at det er påtide at udvide '' lege reputearet" lidt 

hvor tit kommersundhedsplejesken hosjer? jegblev ret overrasket over hvor lidt de kommer her 

Anmeld

3. september 2012

Masig

Kay skriver:

ok  den med fitness bolden skal vi ogsåprøve... da det er ved atcvære bedre med koliken tænker jeg at det er påtide at udvide '' lege reputearet" lidt 

hvor tit kommersundhedsplejesken hosjer? jegblev ret overrasket over hvor lidt de kommer her 

Hun kommer også kun mere her fordi han blev født for tidligt.... Hun skulle ikke have været her idag, men kom lige forbi med en bog om hvordan man kan øve i at ligge på maven, samt for at veje ham, han har nemlig taget lidt for meget på og hun mener han er lidt pylret fordi han overspiser... Kombineret med det første tigerspring han er ved at tage nu (eller har taget i en uge nu!!!)...

Ellers kom hun en gang om ugen de første par uger og nu kommer hun en gang om måneden og så med længere og længere mellemrum...

Anmeld

3. september 2012

crille

Magne  fylder i morgen 14 dage og her har vi været så heldige at få lidt af en sovetryne. Han er dog mere og mere vågen efterhånden og jeg har tænkt samme.. Her bruger vi meget af tiden på øjenkontakt. Men der bliver selvfølgelig også trænet i at ligge på maven. Dog er det oftest på brystet, for har fået en trold der helst vil have nærkontakt.. Så nogengange øver vi også bare at han ligger lidt for sig selv og kigger.. Andre gange får han lov at hænge på armen eller i strækviklen og være med til de praktiske ting. 

Her kom sp første gang dagen efter vi kom hjem og igen en lille uge efter. Meningen er så at der skulle gå 14 dage til næste besøg, men der er hun på ferie, så vi tager til åbent hus i stedet..

Anmeld

4. september 2012

HopinWishin

jeg har tænkt det samme.... glæder mig lidt til at hun kan være mere med til leg...

Laura Sofia er 20 dage... jeg smiler og snakker og synger for hende... mens hun ligger på mine ben... og så ligger hun på maven på puslebordet... nogle dage sætter jeg hende lidt i vores nuna leaf skråstol.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.