Abort imod eget ønske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Dulcinea

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, men min kæreste har ikke lyst til at blive far igen lige nu og måske slet ikke. Selvom jeg er blevet gravid på p-piller, netop fordi det ikke var meningen at vi skulle have flere børn lige nu, så føler jeg mest for at beholde barnet, jeg har læst alt hvad jeg kan om abort og forsøgt at se det som en løsning, men det føles bare helt forkert. Men er det frygteligt egoistisk og ondt overfor ham at vælge at beholde barnet, selvom han nu klart har givet udtryk for at han ikke har lyst til at blive far igen lige nu? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

tarkoflen

Dulcinea skriver:

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, men min kæreste har ikke lyst til at blive far igen lige nu og måske slet ikke. Selvom jeg er blevet gravid på p-piller, netop fordi det ikke var meningen at vi skulle have flere børn lige nu, så føler jeg mest for at beholde barnet, jeg har læst alt hvad jeg kan om abort og forsøgt at se det som en løsning, men det føles bare helt forkert. Men er det frygteligt egoistisk og ondt overfor ham at vælge at beholde barnet, selvom han nu klart har givet udtryk for at han ikke har lyst til at blive far igen lige nu? 

Hvad er hans årsag til, at han ikke vil have et barn nu? Er det "bare" fordi det ikke lige passer ind i hans forestilling om hvornår nr. 2 skulle komme, eller er det fordi jeres forhold skranter eller er der andre tungtvejende grunde til, at det passer dårligt?

Jeg har utrolig svært ved, at man vælger et barn fra, men det er nok på grund af min egen baggrund, og at jeg har rigtig svært ved at få børn! Og det skal selvfølgelig ikke farve mit svar, men det er da lidt svært

Hvis han "bare" synes det er en dårlig ide, så må han jo være sit ansvar voksent! Han har jo været med til at lave barnet, selvom jeg godt kan se, at det er meget uheldigt, når du er på p-piller.

Anmeld

3. september 2012

4kløver

Ja det synes jeg. Børn skal være ønsket og ikke uønsket. Jeg fik selv en for mange år tilbage da min kæreste ikke havde et ønske om børn.
Der gik 9 år før han ville men de børn han så har fået er ønsket fra begge sidder.

Anmeld

3. september 2012

CS

Dulcinea skriver:

Hmmm egoistisk er det, men ondt over for faderen- bum bum, det er vel lige så ondt over for dig at tvinge dig til en abort!

Det er en virkelig svær situation at stå i, for uanste hvad der sker er der en af jer der bliver ked af det... mit bedste råd til dig er, at lytte til hvad der er rigtigt for dig. Du skal leve med din beslutning resten af livet.

Anmeld

3. september 2012

Lunae

Dulcinea skriver:

Jeg synes selvfølgelig at det ville være mest hensigtsmæssigt at i var enige, men hvis det ikke er en mulighed, så mener jeg at du er i din ret til at træffe den endelige beslutning.

Det er dig der skal kunne leve med at have fået en abort - det kunne jeg ikke!

Endvidere har du været beskyttet og det er jo selvfølgelig beklageligt at du bliver gravid alligevel, men der er altid en risiko for at blive gravid ved samleje - det ved din kæreste også.

Når det så er sagt, så risikerer du måske at miste din kæreste og er du villig til det!?

Anmeld

3. september 2012

Ciss

Det er ikke mere egoistisk end det er af ham at ønske at du tager abort.

Det er en rigtig trist og vanskelig situation at stå i.

Men jeg tror, det er meget vigtigt, at du virkelig finder ud af, hvad du kan leve med og ikke leve med.

Hvis det skranter imellem jer og du så får abort mod dit eget ønske i et fortvivlet forsøg på at redde forholdet, så kommer det højst sansynlig ikke til at virke.

håber du har en god veninde at snakke med om alt dette, så du ikke skal stå alene med alle tankerne.

Anmeld

3. september 2012

Dulcinea

Vores forhold er rigtig godt, vi har været sammen i 5 år og jeg er meget sikker på ham og vores forhold. Jeg tror hans tvivl/modvilje mest handler om at han bare ikke rigtig synes at det skal være lige nu. I forhold til det med evt. at stå som alene mor, så har jeg været det før, inden vi fandt sammen, så det ved jeg at jeg vil kunne igen, mn jeg vil da rigtig gerne blive sammen med ham. Jeg tror bare at jeg vil fortryde og bebrejde ham for det, hvis jeg siger ja til en abort, når hans grunde til at det ikke skal være lige nu ikke virker særligt dybt funderede.

Anmeld

3. september 2012

aarhusmor

Jeg synes det er ligeså forkert at forvente at du får en abort, som det er at blive far når man ikke ønsker det. Men mest synes jeg at det er forkert at du måske skal have psykiske gener ved ved at vælge en abort.

Det er kun dig der kan finde ud af hvad du gerne vil.

Anmeld

3. september 2012

baby012

Egoistisk.. Hmm. Jo, men ikke mere end han ønsker at du går igennem en abort du ikke føler for... Synes du skal tænke på dig selv og barnet, det er ikke et uønsket barn når du gerne vil det.. Medmindre hanVIRKELIG har en god grund, så synes jeg han skal tage ansvar, og se at blive voksen.. Min kæreste accepterede at Jeg ikke ville have en abort.. Og han glæder sig bare til nr. To kommer nu tænk på at han ikke tænker på dig i det her.. Så skal du heller ikke tage så stor hensyn til ham.. Mænd tror det bare er en ting man gør.. Det er det ikke, det tager SÅ hårdt på en.. Og ærligt, så tror jeg at jeg ville Kunne se mig selv i spejlet bagefter.. Og de piller man får hvor man bliver oplyst hvordan de stopper hjertet, ej puha... Prøv at snak med ham igen.. Han må kunne se det smukke ved at beholde barnet .. 

Anmeld

3. september 2012

Carina:-)

Jeg ville aldrig få en abort imod mit eget ønske.

Nu ligger landet sådan at det er kvinden der skal igennem det både fysisk,men sandelig også psykisk.

Og ergo hendes beslutning.

Så nej det er ikke egoistisk at beholde barnet,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.