Dulcinea skriver:
Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, men min kæreste har ikke lyst til at blive far igen lige nu og måske slet ikke. Selvom jeg er blevet gravid på p-piller, netop fordi det ikke var meningen at vi skulle have flere børn lige nu, så føler jeg mest for at beholde barnet, jeg har læst alt hvad jeg kan om abort og forsøgt at se det som en løsning, men det føles bare helt forkert. Men er det frygteligt egoistisk og ondt overfor ham at vælge at beholde barnet, selvom han nu klart har givet udtryk for at han ikke har lyst til at blive far igen lige nu?
Hvad er hans årsag til, at han ikke vil have et barn nu? Er det "bare" fordi det ikke lige passer ind i hans forestilling om hvornår nr. 2 skulle komme, eller er det fordi jeres forhold skranter eller er der andre tungtvejende grunde til, at det passer dårligt?
Jeg har utrolig svært ved, at man vælger et barn fra, men det er nok på grund af min egen baggrund, og at jeg har rigtig svært ved at få børn! Og det skal selvfølgelig ikke farve mit svar, men det er da lidt svært

Hvis han "bare" synes det er en dårlig ide, så må han jo være sit ansvar voksent! Han har jo været med til at lave barnet, selvom jeg godt kan se, at det er meget uheldigt, når du er på p-piller.
Anmeld