Mit job :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

Anonym trådstarter

Hej med jer

I dag da jeg var på arbejde blev jeg hevet ind til en samtale med min chef..
(det skal lige siges at jeg arbejder i en grønt afdeling og at jeg er 4 måneder henne)

Min chef sagde at han ikke er tilfreds med mit arbejde og han var godt klar
over at jeg ikke kunne løfte de tunge kasser (15-20 kg) mere.. Men han synes stadig at det er et stort problem.. Han sagde til mig at jeg kunne sygemelde mig hvis jeg følte det var for hårdt..

MEN MEN MEN ..

Jeg har ikke lyst til at være sygemeldt i resten af min graviditet, når jeg egentlig fungere okay.. Det sagde jeg så til ham, og han kunne godt følge mig, men det gav stadig et problem..

HVIS jeg sygemelder mig, hvad får jeg så af indtægt? Jeg har først meldt mig ind i en fagforening for 2-3 måneder siden, så der har jeg jo ikke ret til noget..

Er der nogen der har lidt styr på det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

DK

Altså, måske er det bare mig der tager fejl, men man kan vel ikke blive sygemeldt hvis man ikke fejler noget? Skal lægen ikke skrive en slags erklæring? Og det vil han vel ikke hvis man ikke er syg?

Tager jeg helt fejl? Jeg aner det ikke, da jeg ikke blev sygemeldt/kender nogen der er blevet det?

Anmeld

18. maj 2009

Anonym trådstarter

Det spurgte jeg ham også om.. Men han sagde at man bare kunne gå til lægen og sige man ikke kunne overskue det og ikke følte sig tilpas og vupti så havde man en sygemelding..

Men jeg har virkelig ikke lyst til det, så går mit sociale liv da helt i stå.. Tror jeg ville blive idiot af at gå hjemme til jeg skal føde og så lige en barsel oveni..

Anmeld

18. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Det spurgte jeg ham også om.. Men han sagde at man bare kunne gå til lægen og sige man ikke kunne overskue det og ikke følte sig tilpas og vupti så havde man en sygemelding..

Men jeg har virkelig ikke lyst til det, så går mit sociale liv da helt i stå.. Tror jeg ville blive idiot af at gå hjemme til jeg skal føde og så lige en barsel oveni..

Hvis du ikke har lyst, skal du ikke gøre det!! og længere synes jeg egentlig ikke den er
Det er ikke din chef der skal afgøre om du kan overskue det eller ej..
Jeg synes du skal tale med din chef en gang mere, sige at du ikke vil sygemeldes, og at du godt kan se det er et problem, men at du vil have en chance for at give den en skalle!!
Klø på, og find dig ikke i at blive sygeliggjort!
Graviditet er IKKE en sygdom!
Stor knuser til dig!

Anmeld

18. maj 2009

Miamaja

det synes jeg altsaa er ret fraekt af din chef at sige saadan. hvis det ikke er andet at du ikke kan lofte kasser. saadan ville jeg fole det

Anmeld

18. maj 2009

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Du har krav på at arbejdspladsen finder et arbejde til dig du kan holde til... Det burde du kunne få begræftet af din fagforening... Og i øvrigt må du ikke løfte så meget... Det måtte jeg ikke i hvert fald... Og det kan du få papir på ved Jordemoderen...

Men du burde kunne få sygedagpenge, de er fra kommunen...

Anmeld

18. maj 2009

Anonym trådstarter

det er det, mit arbejde består i at fylde en grønt afdeling op hvor vi får 10-15 paller om dagen, det er et meget hårdt arbejde fysisk.. Jeg har givet den en skalle men hver gang jeg har løftet de tunge ting får jeg ondt når jeg kommer hjem.. Det stikker ''dernede'' .. så tror desværre ikke det er helt sundt..

Anmeld

18. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg er gravid i uge 23. Hvor meget må man løfte og hvor meget må man bære i uge 23 og fremover?

Hej! Det anbefales ikke at løfte byrder, der vejer mere end 12 kg og max. 1000 kg om dagen ialt. Når kvinden er i ca. 32 uge, skal byrderne halveres til ca. 6-7 kg. (tag hensyn til mavens størrelse og armenes rækkevidde) Udover dette er det vigtigt, at løftene foregår på et solidt underlag, at det ikke er uhåndterbare størrelser, og at løftene foregår fra knæhøjde til ikke over skulderhøjde, samt at byrden ikke skal bæres fra sted til sted

det er hvad jeg finder når jeg går ind på netjordemoderen... Du MÅ IKKE løfte så meget uanset hvordan han vender og drejer det... Du kan med garanti få det på skrift fra lægen, at han SKAL finde noget arbejde til dig hvordu ikke skal løfte... Evt. ved kassen, hvis du kan komme det...

Anmeld

18. maj 2009

Pia

Anonym skriver:

Jeg arbejder som ssh'er og kom til og døje med plukveer omkring uge 20..
Men det var først da jeg for 3 gang var nede ved min læge omkring problemet at han ville sygemelde mig.. Og der var jeg 30 uger henne..
Det var som ikke for at min læge ikke ville hjælpe mig.. Men som de andre så rigtig skriver, så skal de chef i første omgang forsøge og finde noget arbejde til dig du kan holde til..
Og det samme vil de fagforening sige...
Og din chef kan slet slet ikke tillade sig og sige at du skal sygemelde dig, hvis ikke du selv føler for det og finder det nødvendigt....
så snak lige med din fagforening først og hør dem hvad de syntes du skal gøre..
Du kan måske få fuld løn hvis du bliver sygemeldt nu.. men det er forskelligt fra fagforeningen til fagforening og arbejdssted..

Kh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.