Canesten mod svamp! Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.681 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Ønskebarnet12

Jeg har skrevet et tidligere indlæg om at jeg havde fået svamp, og min læge havde anbefalet mig en medicin (pille,creme) imod det, men desværre har jeg en ret dårlig hukommelse for svære medicin navne, så var nede i apoteket og fortælle om den forfærdelige kløende skede, og at der kom en masse væske og udflåd ud, hun spurgte om jeg var gravid og jeg svarede jo ja! Fik Canesten pakken med en tablet på 500mg som skal føres op i skeden med en finger og cremen som jeg skulle smøre rundt om skeden. Nu er spørgsmålet så, kam jeg godt tag den pille på 500mg? For sidst da jeg skrev her inde om det var der en af d'damer som havde en 6 dages behandling med 1 indføringspille på 100 mg hver aften i 6 dage.. Så jeg tænker er 500mg skadeligt for bebsen hvis jeg indføre den? Det kun en dags behandling.... Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Ønskebarnet12

Ingen hjælp :-(?

Anmeld

3. september 2012

FruK

Det var vist mig med de 6 dage. 

Det ved jeg ikke om du må. Jeg fik at vide, at jeg skulle tage den lavere dosis på grund af graviditeten - både af lægen og af apoteket - men om det var fordi det kan skade eller fordi det er sværere at få has på med kun een dosis, når man er gravid, ved jeg ikke.

Jeg ville nok lige høre lægen.
Og så evt. tage pakken med på apoteket og klage min nød over at de ikke sagde det første gang - måske kan du få lov at bytte.

Anmeld

3. september 2012

christina92

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg har skrevet et tidligere indlæg om at jeg havde fået svamp, og min læge havde anbefalet mig en medicin (pille,creme) imod det, men desværre har jeg en ret dårlig hukommelse for svære medicin navne, så var nede i apoteket og fortælle om den forfærdelige kløende skede, og at der kom en masse væske og udflåd ud, hun spurgte om jeg var gravid og jeg svarede jo ja! Fik Canesten pakken med en tablet på 500mg som skal føres op i skeden med en finger og cremen som jeg skulle smøre rundt om skeden. Nu er spørgsmålet så, kam jeg godt tag den pille på 500mg? For sidst da jeg skrev her inde om det var der en af d'damer som havde en 6 dages behandling med 1 indføringspille på 100 mg hver aften i 6 dage.. Så jeg tænker er 500mg skadeligt for bebsen hvis jeg indføre den? Det kun en dags behandling.... Hjælp

Manden på apoteket havde ikke givet dig det hvis du ikke godt må tage det! Det er helt sikkert.

Så hvis han var oplyst om at du er gravid og har givet dig dette er der ingen fare!

Jeg fik forresten selv det samme mod svamp hel tidlig i graviditeten

Anmeld

4. september 2012

Ønskebarnet12

FruK skriver:

Det var vist mig med de 6 dage. 

Det ved jeg ikke om du må. Jeg fik at vide, at jeg skulle tage den lavere dosis på grund af graviditeten - både af lægen og af apoteket - men om det var fordi det kan skade eller fordi det er sværere at få has på med kun een dosis, når man er gravid, ved jeg ikke.

Jeg ville nok lige høre lægen.
Og så evt. tage pakken med på apoteket og klage min nød over at de ikke sagde det første gang - måske kan du få lov at bytte.

Jeg har prøvet at kontakte min læge i går, hvor hun selv sidder ved telefonen fra 8-9 men deres skide telefon virkede slet ikke.. Ret irriterende! Så sad jeg og læste i bogen som er med Canesten hvordan den skal tages og alt det der, der står graviditet - at man skal have snakket med lægen eller på apoteket før brug. Og hende på apoteket spurgte mig om jeg var gravid og jeg svarede jo ja, så gav hun mig denne pakke og jeg spurgte om det var skadeligt og hun sagde det ikke var, men nu stoler jeg så meget mere på min læge så venter og ser, luge indtil nu har jeg brugt cremen og det kløe heldigvis ikk mere!:-)

Anmeld

4. september 2012

Ønskebarnet12

christina92 skriver:

Manden på apoteket havde ikke givet dig det hvis du ikke godt må tage det! Det er helt sikkert.

Så hvis han var oplyst om at du er gravid og har givet dig dette er der ingen fare!

Jeg fik forresten selv det samme mod svamp hel tidlig i graviditeten

Ja damen på apoteket har sikkert ret, men jeg er bare lidt af en bangebuks! Tog du også den der med 500mg stikkepille?:-) 

Anmeld

4. september 2012

Adrina

Ønskebarnet12 skriver:

Ja damen på apoteket har sikkert ret, men jeg er bare lidt af en bangebuks! Tog du også den der med 500mg stikkepille?:-) 

Jeg havde svamp i sommers og fik 500mg pillen. Det sker der intet ved så længe du bruger din finger til at føre den op og ikke det hylster der følger med . Og det var både min læge og damen på apoteket der sagde det .. 

Anmeld

4. september 2012

christina92

Ønskebarnet12 skriver:

Ja jeg gjorde

Anmeld

4. september 2012

Chevro

Jeg fik af vide, af min læge at jeg ikke må føre noget op! Kun smøre cremen lige hvor fingeren kunne nå til! :-) Under graviditeten, med canesten! Og det virkede! Meget effektivt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.