Lullaby skriver:
Det er desværre noget der dagligt sker herhjemme. Enten svarer hun hende ikke når lillesøster spørger om noget, enten snerrer hun eller også siger hun bare hold op!
Feks idag da sad den store og tegnede en forlystelsespark og min den mindste gik hen, stille og roligt og sagde: Ej hvor er den fin, Izabella. Hvad er det der?
Men tror I, at Izabella svarede? Nej, hun ignorede hende bare. Da vi påpegede det sagde hun ok, undskyld og 2 sek. efter skete det igen.
De skændes en del og det er normalt tror jeg, mindes selv, at mine søskende og jeg tog vores ture men jeg forsvarede altid mine søsksende hvis de blev trådt på/talt grimt til af andre. Det gør Izabella slet ikke. Hun ser bare på at der er nogle der råber ad hendes lillesøster. Jeg kunne selvfølgelig godt tale grimt om mine søskende til mine veninder men i skolegården var jeg som en høg overfor nogle der evt kunne være ude efter mine søskende.
VI har apelleret til storesøster, talt dunder, givet konsekvenser og ellers prøvet alle pædagogiske overvejelser. Hun er normalt så fornuftig, stille og rolig men lige her da forbavser det mig, at hun slet ikke er som jeg umiddelbart ville tro.
Jalousi kan jeg ikke se der er. Vi er meget omhyggelige med at fordele os lige. De skiftes til at putte med mig om morgenen, de skiftes til at få børstet tænder af os, de skiftes med pladser om aftensmaden osv. Hvad pokker skal jeg gøre? 
Nu ved jeg ikke lige, hvor gamle dine børn er, men jeg tænker, at det da er helt normalt ikke at gide svare sin lillesøster. Sådan tror jeg bare det er for mange. Især i perioder.
Og så tænker jeg, at når du siger, du ikke gør forskel på dem, så er det sikkert i bedste mening, men jeg er bare selv af den opfattelse, at man bør gøre forskel. Ikke i forhold til den mængde kærlighed/tryghed, man giver, men at man skal lade forskellige regler gælde ved forskellige lejligheder. Tage højde for forskel i alder osv. Og i det hele taget behandle dem som de er - netop forskellige. Det er min opfattelse at det i sidste ende giver de mest solidariske børn - > voksne.
Så hvad med at sige til lillesøster i stedet : "Jeg tror ikke X gider lige nu, skal vi ikke finde på noget andet" eller noget i den retning. I stedet for at gøre det til et problem, at den lille ikke bliver svaret.
Bare mine tanker.