Søger fædre, der føler sig overset.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

journalisten

Kære allesammen.

Kære mødre, fædre og andre interesserede.

Der er virkeligt mange følelser og tanker indblandet, når man står overfor en lille ny. Hvis det er et uønsket svangerskab, kan det endvidere være endnu sværere at løse problemer, der måtte opstå af forskellig karakter.

I Danmark er det stadig mødrene, der har det sidste at skulle have sagt, når et uønsket svangerskab banker på døren (og det er der også en god grund til). Men mændene har ikke de samme rettigheder. Det har de ikke, fordi det er kvinden, der skal gennemføre svangerskabet. Men på den anden side betyder det jo ikke, at det ikke er vigtigt på et etisk plan at diskutere, hvorledes mændene i mange situationer oplever at blive kørt ud på et sidespor.

Og er der nogle mænd, der føler sig overset i diskussionen om et uønsket svangerskab?

- Det kunne være en mand, der har oplevet sorg i forbindelse med, at moderen har valgt en abort.
- Det kunne være en mand, der føler sig ført bag lyset af moderen, selvom han gjorde alt for at undgå et svangerskab.
- Det kunne være en mand, der økonomisk og følelsesmæssigt ikke kunne håndtere et barn.

Fungerer Børneloven, der beskytter barnets tarv kontra abortloven, der giver moderen fuld bemyndigelse til at træffe beslutninger, der kan ændre også faderens liv i praksis uden at nogle mænd, der går ned psykisk eller økonomisk.

Det spørgsmål vil jeg gerne skrive en artikelserie om set fra mændenes vinkel.

Jeg leder efter mænd (eller nogle, der kan sætte mig i kontakt med samme), der føler sig overset i diskussionen om et uønsket svangerskab, der kunne tænke sig at fortælle mig deres historie. Jeg tilbyder fuld diskretion indtil andet er aftalt.
Skriv og fortæl kort om din historie til jonathan.soelund@gmail.com, så fortæller jeg nærmere om det produkt, jeg håber vi i fællesskab kan være med til at lave, der vil kaste lys over nogle af de etiske spørgsmål i en meget komplex situation.

Mvh
Jonathan Sølund
Journalist
jonathan.soelund@gmail.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.