Voldelig fantasi til lege?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. september 2012

mpr

Jeg har ikke selv børn, men som flere nok ved har min kæreste en pige på 4½.

I dag sad jeg og min bonusdatter og skulle til at lege men jeg gik fuldstændig i baglås da alt hun ville have med i legen handlede om at slå, sparke og dø?!?!?? Hun ville have alt det med som vi forsøger at lærer hende at man ikke må i børnehaven.. Hvilket gør både hendes far og mig en anelse utrykke og bekymrede. Jeg var simpelthen nød til at sige at så måtte hun lege selv fordi jeg ville ikke være med til at lege sådan noget... Men hun blev ved med at sige at vi kunne jo bare lade som om.. (for at holde mig i legen)

Er nød til lige at høre jer andre med børn, er det normalt at børn har en fantasi rettet imod den slags?! Syntes det er skræmmende og faktisk en anelse ubehageligt at skulle deltage i en leg der handler om at bamserne/dukkerne gerne må slå og dræbe hinanden... Det kan jeg virkelig ikke.. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Ciss

Jeg havde helt klart ikke været med til den leg.

Det kan jo ret og slet være en slags bearbejdelse af ting. Børn leger sig jo til forståelse om verden omkring sig. Men jeg havde alligevel sat foden ned, ligesom dig.

Har I nogen andre tegn på, at der er noget galt? Hvis ikke tror jeg, jeg ville se tiden an, om hun bare har testet verden og grænserne lidt af her. Og sørge for lige at tage en snak med hende om, hvorfor den slags ikke er ok.

Ikke altid så let at vide, hvad som er den rette reaktion....

Anmeld

2. september 2012

mpr

Jeg havde helt klart ikke været med til den leg.

Det kan jo ret og slet være en slags bearbejdelse af ting. Børn leger sig jo til forståelse om verden omkring sig. Men jeg havde alligevel sat foden ned, ligesom dig.

Har I nogen andre tegn på, at der er noget galt? Hvis ikke tror jeg, jeg ville se tiden an, om hun bare har testet verden og grænserne lidt af her. Og sørge for lige at tage en snak med hende om, hvorfor den slags ikke er ok.

Ikke altid så let at vide, hvad som er den rette reaktion....

Hun har ofte løst en konflikt ved slå, sparke eller bide i børnehaven, hun har åbenbart en veninde derhenne der også gør det.. Og pædagogerne er vist lidt løse i tøjlerne, men fordi hun virker til at trives derhenne har moren valgt ikke at flytte hende. I afmagt eller lignende herhjemme kan hun også finde på at slå, sparke eller bide.. Og hun er lige for en uge eller to siden begyndt at opdigte noget om en hund der er blevet kørt over og det snakker hun om hele tiden... Men de lege her er bare ikke første gang.. Det med at slå bamser og dukker sammen har været der lige så længe som jeg har kendt hende.. Vi prøver at snakke med hende men hun virker ikke helt til at forstå det vi forklare hende.. Samtidig så benægter hun at hun snakker om de ting eller fx hvis hun sparker og vi siger det må hun ikke så siger hun at det gjorde hun heller ikke..?

Jeg er lidt på herrens mark lige nu :/

Anmeld

2. september 2012

blomst84

Hvis dit barn oplever at blive slået, sparket i børnehaven eller har set andre børn lege sådanne lege, er det  hendes måde at bearbejde det på. Børn leger deres oplevelser ud og hvis de bliver bremset i det får de ikke tingene bearbejdet.... Mit råd ville være at fortælle hende at det er okay at bamsen slår på dukken, men på børn er det ikke okay... Spørg hende også gerne hvorfor bamsen skal dø og snak med hende om hvordan bamsen har det når denne bliver slået, sparket osv.... Hvis det fortsætter ville jeg tage en snak med børnehaven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.