familiens hus men hvad er tilladt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2012

Anonym trådstarter

mig og min kæreste står og skal igang med at flytte. Vi har 3 måneders opsigelse - og vi havde tænkt lidt på at flytte hjem til hans familie for at bo der for en periode og sparer en masse penge op til hus - men min svigermor siger hun kun må ha familie boende ellers vil det ramme hendes pension? de bor i eget hus som er deres - troed hvis man havde sit eget hus - bestemte man selv hvem man havde i huset uanset dage/uger?

nogle der ved noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Pige2009

Virker mystisk Hun må vel have sin søn boende... I kan jo - på papiret - lave det sådan, at I ikke betaler husleje, så hun ikke har nogen indtægt ved, at I bor der.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Virker mystisk Hun må vel have sin søn boende... I kan jo - på papiret - lave det sådan, at I ikke betaler husleje, så hun ikke har nogen indtægt ved, at I bor der.

han siger også hun kun må have ham boende. Og hvis jeg skal med må vi kun være i huset i 3 måneder fordi det ellers vil gå ud over hendes pension?

Anmeld

2. september 2012

TeamRocket

Det kan vel også være en pæn måde at sige 'det kan jeg ikke overskue' tænker jeg? For det andet har jeg da aldrig hørt om? :-)

Anmeld

2. september 2012

Meliora

Anonym skriver:

mig og min kæreste står og skal igang med at flytte. Vi har 3 måneders opsigelse - og vi havde tænkt lidt på at flytte hjem til hans familie for at bo der for en periode og sparer en masse penge op til hus - men min svigermor siger hun kun må ha familie boende ellers vil det ramme hendes pension? de bor i eget hus som er deres - troed hvis man havde sit eget hus - bestemte man selv hvem man havde i huset uanset dage/uger?

nogle der ved noget om det?

Nope, den er god nok. Overførselsindkomster er betinget af hustandens indkomst og så længe I er familiære relateret så gælder jeres indkomst med i regnestykket.

Uanset hvor gammel man bliver, så ser kommunen det stadig som at "bo hjemme" hvis man bor hos sine forældre. Min mor mistede også sin boligstøtte, da min bror på et tidspunkt boede der et stykke tid, selvom manden er 24...

Anmeld

2. september 2012

Rannvaen

Ved jeg faktisk ikke om de må.. Hvis det er en svigermor kunne gifte sig med, tror jeg det ville være et ægteskabslignende forhold, men nu er det jo hendes søn.

Hvis jeg var dig ville jeg spørge kommunen.

Anmeld

2. september 2012

Dinna88

Meliora skriver:

Nope, den er god nok. Overførselsindkomster er betinget af hustandens indkomst og så længe I er familiære relateret så gælder jeres indkomst med i regnestykket.

Uanset hvor gammel man bliver, så ser kommunen det stadig som at "bo hjemme" hvis man bor hos sine forældre. Min mor mistede også sin boligstøtte, da min bror på et tidspunkt boede der et stykke tid, selvom manden er 24...

jeps - jeg kunne heller ikke flytte ud til min søster, da det ville gøre noget ved hendes pension!

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Det kan vel også være en pæn måde at sige 'det kan jeg ikke overskue' tænker jeg? For det andet har jeg da aldrig hørt om? :-)

okey - det kan også være. Blir da lidt ked afde

hellere bare sandhed end løgn

Anmeld

2. september 2012

helle85

Meliora skriver:

ja det har jeg også hørt

Anmeld

2. september 2012

klmf

Det vil påvirke hendes pension, da jeres indkomster selvfølgelig vil blive regnet med i husstandsindkomsten hvis I bor der. Desuden kan hun få et skattesmæk på de penge, hun kunne have fået i lejeindtægter også selvom hun ikke kræver husleje af jer. Så alt i alt en rigtig dårlig forretning for svigermor, med mindre I betaler husleje og kompenserer hende for det tabte i pension - og så har I jo ikke sparet noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.