1. Jordemoderkonsultation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. september 2012

FrkRaarup

Hvad sker der ved 1. Jordemoderkonsultation ?

Var I afsted alene eller havde I en med ?

Kraaam

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Nadja+Baby+2012

FrkRaarup skriver:

Kraaam

Jeg havde min kæreste med, så han lige kunne få en fornemmelse af hvad det var for noget. Men vi sad bare og talte, fiK nogle piecer, blev vejet og hørte hjertelyden. 

Anmeld

1. september 2012

FrkRaarup

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg havde min kæreste med, så han lige kunne få en fornemmelse af hvad det var for noget. Men vi sad bare og talte, fiK nogle piecer, blev vejet og hørte hjertelyden. 

Okay. Tak

Vi har ikke hørt hjertelyd endnu, så mon ikke det ville interessere ham ?- Det tror jeg

Anmeld

1. september 2012

stm2812

FrkRaarup skriver:

Kraaam

Her var kæresten med og det er jeg super glad for han fik lov til at høre hjertelyden og blev inddraget lidt mere i oplevelsen

De mænd må ikke altid have det for nemt under graviditeten når de ikke kan mærke alle de fysiske forandringer ligesom os. De må da føle sig lidt udenfor til tider

Anmeld

1. september 2012

FrkRaarup

stm2812 skriver:

Her var kæresten med og det er jeg super glad for han fik lov til at høre hjertelyden og blev inddraget lidt mere i oplevelsen

De mænd må ikke altid have det for nemt under graviditeten når de ikke kan mærke alle de fysiske forandringer ligesom os. De må da føle sig lidt udenfor til tider

Dejligt at hører!!

Her vil manden rigtig gerne med, og være ind over hver en beslutning!!!

Det er SÅÅÅ dejligt når de gerne vil

Kunne ikke være mere lykkelig!

Taaak

Anmeld

1. september 2012

pemiro

Kraaam

Hmm der skete vidst ikke så meget..
Vi snakkede lidt omkring madvaner, hvad vi laver til hverdag osv.. Om vires barndom, familie ol.
Kan ikke huske om hun mærkede på maven eller ej..
Og så informerede hun om fødselsforberedelse og andre tilbud der var her i odense
Det var vidst nogenlunde det

Og jeg havde bare kæresten/faren med

Anmeld

2. september 2012

Camilla30

Vi talte om livsstil - kost, motion, vægt og om sex under graviditeten og så hørte jeg hjertelyd.

Jeg synes mest af alt det handlede om at 'systemet' skulle have de nødvendige oplysninger for at vurdere, om vi er kommende forældre, der skal følges tæt/der skal være et særligt fokus på.

Jeg synes i virkeligheden jeg fik ganske lidt med der fra, ikke noget jeg ikke vidste i forvejen.

Dog var det vidunderligt at høre minis hjerte. Jordemoderen satte højttalere på, så jeg let kunne høre lyden og så gik hun i ca. 5 minutter, så jeg kunne ligge helt alene og lytte til min baby, det var faktisk meget rørende at høre og være alene med lillepige på den måde.

Jeg var alene afsted og både jeg og min kæreste vil helt sikkert mene det havde været aldeles spild af tid, hvis han havde været med til denne første konsultation, men det er jo forskelligt fra par til par.

Vi har dog planer om at han tager med til nogle af de senere besøg hos JM, hvor det skal handle om amning og fødsel mv.

Håber første JM-besøg bliver en god oplevelse for dig - og god søndag

Hilsen Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.