naar man ammer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Gravid2012

LR85 skriver:

Ja det er noget fis. 

Jeg har ammet 2 børn (stadig den ene) og har spist hvad jeg ville og aldrig hørt noget man ikke må spise. 

super lyder saaaa godt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

vitapigen

ÅHH nej hvad de gamle hoveder kan bilde en ind

Det passer ikke... Du må spise alt med måde  Jeg har i ikke haft problemer med mit barn. Heller ikke de dage har grovædt chokolade, jordbær og stærk mad

Anmeld

1. september 2012

Ciss

Jeg tror, der er store forskelle på både mødre og børn på dette feldt.

Jeg har kunnet spise det hele (men selvfølgelig chokolade og den slags med måde), mens min veninde skulle passe på med løg, frugt, chokolade, kaffe, sodavand, mælk, kål mm. Som hun sagde følte hun, at hun havde levet af brød med leverpostej og postevand i månedsvis .

Den eneste gang, jeg oplevede en reaktion var efter at have spist en middagsret med rigtig meget løg i. Men normal mad med løg i gav ikke reaktion her.

Jeg snakkede med min SP om det og hun rådede mig til at leve helt normalt (men selvfølgelig sundt og drikke rigelig væske) og bare være opmærksom på, hvad jeg spiste. Hvis babyen fik en reaktion kunne det være, der var noget, jeg måtte være lidt forsigtig med, men hun mente ikke, at man er nødt til at skære en masse ting ud af kostholdet, sålænge alt går godt - og det gør det for rigtig mange.

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Gravid2012 skriver:

Hej alle sammen...

Har hoert der er nogen madvarer man ikke maa spise naar man ammer, hvad er det for nogen ?

har hoert nogen om chokolade... haaber det ikke er sandt!!

Chokolademælk? - Det kan alle børn da li'!!

Man hører meget forskelligt om kost og amning. I reglen vil jeg sige, du kan indtage alt det, som du indtog under graviditeteten (hvis du da opførte dig ordentligt da 

Der er nogle ting, som især kan give mælken en særlig smag, og nogen børn reagerer så herpå ved at blive frustrerede og afvise brystet. Men har du indtaget den samme type mad under graviditeteten er det som regel ok.

Har hørt at kål kan give luft i maven hos baby. Vildt nok - second hand prutter!

Anmeld

1. september 2012

baby012

bare et godt råd, drop de stærke ting det fik min pige dårlig mave af, og det gjorde ondt ..

men mht. chokolade, så spiste jeg altså en del, og jeg har en sund og rask pige idag og jeg var afhængig af syrlige frugter, så det tror jeg da heller ikke du skal være nervøs for

jeg fik a vide at det du har spist i din graviditet, er det barnet har vænnet sig til, så det er helst det, bare meget varieret... en masse frugt og grønt for at undgå hård mave på den lille var det jeg fik a vide .. og det kurrede kolik meget hurtigt her

held og lykke med amningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.