Følgesygdomme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Fine_007

Holbæktrunten skriver:

Medmindre man har sukkersyge er der ikke sukker i urinen - så drik blot tranebærsaft med sukker...

Der er sikkert forskellige holdninger balndt læger osv., jeg har dog altid fået at vide, at man skal holde sig fra sukkerholdige drikker (sodavand, saft osv) + slik, når man har blærebetændelse, fordi betændelsen "øges" af sukker, også når du ikke lider af sukkersyge... 

Jeg ved ikke om tranebærsaft med sukker er en undtagelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Holbæktrunten

Fine_007 skriver:

Der er sikkert forskellige holdninger balndt læger osv., jeg har dog altid fået at vide, at man skal holde sig fra sukkerholdige drikker (sodavand, saft osv) + slik, når man har blærebetændelse, fordi betændelsen "øges" af sukker, også når du ikke lider af sukkersyge... 

Jeg ved ikke om tranebærsaft med sukker er en undtagelse. 

Så har di lært noget nyt i dag Alle sukkerstoffer filtreres hos raske mennesker fra i præ-urinen og tilbage i blodbanen - det samme med de nødvendige salte ( disse kan dog skylles ud ved overdrevent væskeindtag, med alvorlige sundhedsmæssige konsekvenser til følge). Når man får stixet urin ved lægen viser den om der er glykose (sukker =indikator for sukkersyge), nitrit og hæmoglobin. Nitrit er et affaldsstif fra bakterier og indikerer urinvejsinfektion. Hæmoglobin =blod, ligeså da infektionen kan gøre Slimhinderne irretable. Men kan Fog sagtens have Uvi uden at der stixes positiv for hæmoglobin.

Anmeld

31. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Er 3. gangs gravid, og er godt træt af de der følgesygdomme

Kvalme osv. er jeg jo godt klar over følger med - men er træt af at have svamp (3. gang nu her) og så har jeg fået en blærebetændelse af den meget voldsomme slags, der gjorde at jeg idag måtte en tur på fødegangen til tjek, da jeg slet ikke kunne holde ud at være nogle steder...

Har så fået lov at komme hjem, med strenge ordrer om at slappe af, samt drikke 3 liter!  vand ud over det jeg drikker til måltiderne  og hvis den penicillin jeg har fået ikke virker når weekenden er ovre, så der er kommet mindre plukveer, skal  jeg så kontakte dem igen, for at blive tjekket en gang til...

Nå, skulle egentlig bare lige ud med det, og høre om der måske er nogle der ligger inde med gode råd til en blærebetændelse???

Nå ja forresten - du ved det sikkert godt, MEN: husk ALTID at tørre dig forfra og mod numsen efter hvert toiletbesøg - og tis hurtigt efter sex/onani osv for at skylle evt bakterier ud af den nederste del af urinrøret og omkring. Sørg for at tisse når du føler du skal, ikke noget med at gå og holde sig. Og sørg for at få tømt blæren HELT hver gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.