Skal dit barn hedde Hyben eller Haggi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Dinna88

Muhmi skriver:

Kan ærlig talt ikke se hvad der er galt med Niklas, Julie, Kasper, Yrsa og alle de gode gamle navne... Hvorfor skal alle hedde noget super specielt, som i mine ører bare lyder helt og aldeles forkert?

Vend det om og sig - vi har jo lige haft en tid hvor Yrsa, Ole, Preben m.m. VAR specielle navne. Det var totalt underligt at kalde sit barn det. Det er så kommet ind igen. 

Men det er jo også nogle der har tænkt "jeg bryder mønstret" 

Jeg synes som end bare man skal vælge de navne man kan lide. Dog må ens logiske sans og situationsfornemmelse gerne lige træde ind. I min verden er det uhørt at kalde sit barn for Hitler, Stalin, Elvis, Jesus m.m. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

Ciss

Jeg synes da faktisk Kosmus er lidt sødt...

I mine øjne hellere det end en del amerikanske navne.

Men smag og behag er forskellig.

Vi har en pige med et usædvanligt navn (i betydningen ikke så meget brugt, ikke dermed sagt at det er vanskeligt at forstå eller udtale på nogen måde) og en dreng med et helt almindeligt navn.

Begge navne er valgt, fordi vi syntes, det var det helt rigtige navn til vores barn. Ikke fordi vi tror, at pigen bliver mere unik af at have et navn ikke så mange bruger. Det er er altså et argument jeg kun hører fra folk, som selv bedre kan lide mainstream-navne.

Forøvrigt skifter moden jo. Da jeg var lille var jeg totalt alene om at hedde mit navn. I dag hedder en million andre det samme. Den slags kan man uanset ikke beregne.

Anmeld

31. august 2012

Ciss

Dinna88 skriver:

Vend det om og sig - vi har jo lige haft en tid hvor Yrsa, Ole, Preben m.m. VAR specielle navne. Det var totalt underligt at kalde sit barn det. Det er så kommet ind igen. 

Men det er jo også nogle der har tænkt "jeg bryder mønstret" 

Jeg synes som end bare man skal vælge de navne man kan lide. Dog må ens logiske sans og situationsfornemmelse gerne lige træde ind. I min verden er det uhørt at kalde sit barn for Hitler, Stalin, Elvis, Jesus m.m. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.