Jeg vil lige slå et slag for slynger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. maj 2009

Christinahr

Hej piger

Jeg har opdaget det mest fantastiske og uundværlige babyudstyr - slynger. Det er så skide praktisk, behageligt og skønt for både forældre og baby(er).

Jeg er personligt utrolig glad for min vikle og min ringslynge. Så hvis du savner lidt at bruge penge på eller har en mor(far) sygbaby der elsker at hænge så skulle du prøve at tjekke det.

Jeg ville så gerne have kendt til den "verden" da jeg Aia var baby - jeg havde kun en Baby Björn og den kan på ingen måde hamle op med den optimale støtte og komfort slynger/viker giver.

Jeg vil bare lige dele det med jer Har smidt et par links hvis der er nogen der gerne vil se hvad jeg ævler om

http://www.slynger.dk/?gclid=CM3W8KyZxJoCFQcSzAodT y3zqg
http://www.filabel.dk/pl/Slynger_b%C3%A6reseler_B% C3%A6reseler_237.aspx
http://www.purebaby.dk/group.asp?group=927

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det ser rigtig lækkert og behagelig ud   Men vil du ikke forklare mig hvorfor du har 2 forskellige slynger? Hvad bruger du dem til hver især? Fordi på de links du henviser til lyder det da som om en slynge kan det hele - men det er måske forskelligt?

Anmeld

21. maj 2009

Christinahr

Rosa skriver:

Det ser rigtig lækkert og behagelig ud   Men vil du ikke forklare mig hvorfor du har 2 forskellige slynger? Hvad bruger du dem til hver især? Fordi på de links du henviser til lyder det da som om en slynge kan det hele - men det er måske forskelligt?

Sorry det sene svar - har ligget med halsbetændelse.

Selvfølgelig vil jeg da gerne forklare

Der er rigtig mange forskellige slags slynger og vikler. Det er lidt ligesom med en top eller kjole, man kunne nøjes med en - men vil gerne have til forskellige lejligheder og i forskellige farver

Jeg har fra Theo blev født og til han vejede 7 kilo brugt en strækvikle da den pga strækket i stoffet er nemt at få tilpasste den lille. Jeg har støvsuget, handlet ind, været på cafe og alt muligt andet med Theo hængende på maven Da han nåede 7 kilo var han for tung i strækstoffet og derfor købte jeg en fastvikle - samme princip bare med stof uden stræk. Derudover har jeg en lommeslynge, den fylder ingenting og er god til korte ture, en ringslynge - den er altid rar at have ved hånden, en beco - lidt a la en baby bjørn men med MEGET mere støtte til barnet og bæren. Jeg skal have købt mig en mei tei og en vikle tai også Det hr hver deres fordele når man skal bære på ryggen eller amven fra 4 mdr´s alderen

Det lyder nok super indviklet men det er ikke så galt. I princippet kan man sagtens sagtens nøjes med en ringslynge eller en fastvikle, men du ved mer´ vil have mer´

Jeg synes du skal prøve at goggle lidt på det hvis du synes det lyder spændende - det er lidt nemmere at forstå med billeder til

Anmeld

21. maj 2009

netdaddy

Kan kun tilslutte mig slaget for slynger/vikler/mei teis's m.m.

Vi har haft meget glæde af slyngen da Luka var mindre, men nu bruger vi mere og mere Mei Tei til ham.

Det er så meget lettere at være forælder når man kan bruge begge hænder til at lave noget med.

Det kan godt være det ikke er den mest maskuline Mei Tei vi har, men jeg bruger den dog stadig med stolthed, da jeg så ved at min søn bliver båret korrekt, og ikke får klemt hans ædlere dele, som han ville få det i en almindelig bære-sele.

Så jeg håber godt nok at kommende forældre tager slyngeverdenen til sig - og mest af alt - at sundhedsstyrelsen anbefaler at man IKKE bruger almindelige bæreseler....eller det utopiske.....at de almindelige bæreseler bliver forbudt at anvende - udelukkende af hensyn til vores små dejlige poder.

Anmeld

21. maj 2009

Christinahr

Skøøøøønt med en daddy der kan se det possitive i slynger. Min kæreste bruger dem kun lige hvis det virkelig gælder og jeg ville aldrig få ham til at indrømme det er et vidunderligt hjælpemiddel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.