Bager i med de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. august 2012

christinel

Hej.

Håber nogle herinde på baby.dk kan hjælpe mig, men jeg har netop fået et nyhedsbrev med en masse spændende produkter, som jeg bestemt tror mindre børn vil kunne have det sjovt med.

Men er der nogle herinder som har nogle gode opskrifter eller "sikre vindere" når det handler om opskrifter? Tænker at det jo skal være opskrifter uden de store ingredienser og noget de fleste kan lide. Tænker chokolade kage eller lignende, men det synes jeg bare alle bager, så gode idéer modtages meget gerne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Ciss

Jeg har haft stor succes med at lave æbletærte med de små.

Jeg skrælder æblerne og skære dem i både, og så får de små lov til at sidde med en børnekniv og dele dem i mindre stykker, mens jeg laver dejen. Bagefter hjælper de med at fordele æblerne i formen og drysse sukker og kanel og rosiner over.

Husk bare at beregne lidt ekstra æbler, for der forsvinder gerne en del på mystisk vis før det kommer i tærten.

De har også været med til at lave marmorede muffins.

Så hjælper den ældste med at veje ingredienserne, og den yngste får lov til at tippe dem op i skålen.

Når de to farver dej er fordelt i muffinsformene, får de hver sin lille pind at røre med, og når de er stegt, hjælper de med at putte glasur og pynt på.

Anmeld

30. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg bager tit med thea og har gjort det siden hun var omkring 2 år. Hun bliver 4 om 3 uger, og ska der også hjælpe med at bage kage / muffiens  og boller. 

Når thea hjælper, bager jeg altid med pasturiseret æg, da hun er en lille dej æder. ( især kagedej ) 

Når vi bager kager/ muffiens bruger vi gerne pasta farve i både dejen og glasuren. Så bestemmer hun farverne osv, hjælper med at hælde ting i skålen, ælte og fordele. 

Tit så leger vi faktisk rosa fra rouladegade. Så er hun rosa og jeg er konred 

Syntes da at der er flere af tingene der ser rigtig sjove ud! Vh stine

Anmeld

30. august 2012

christinel

StineW79 skriver:

Jeg bager tit med thea og har gjort det siden hun var omkring 2 år. Hun bliver 4 om 3 uger, og ska der også hjælpe med at bage kage / muffiens  og boller. 

Når thea hjælper, bager jeg altid med pasturiseret æg, da hun er en lille dej æder. ( især kagedej ) 

Når vi bager kager/ muffiens bruger vi gerne pasta farve i både dejen og glasuren. Så bestemmer hun farverne osv, hjælper med at hælde ting i skålen, ælte og fordele. 

Tit så leger vi faktisk rosa fra rouladegade. Så er hun rosa og jeg er konred 

Syntes da at der er flere af tingene der ser rigtig sjove ud! Vh stine

Rigig gode idéer! Både det med at lege med farverne, men specielt også det med at bruge pasturiseret æg, hellere være på den sikre side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.