Spise pænt?....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.652 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2009

Sweet1978

Hvornår kan man begynde at forvente at de sidder nogenlunde pænt ved bordet? Jeg mener ikke spise med kniv og gaffel for det er jo svært, men bare at sidde og spise maden uden at svine for meget.

Min datter på 21mdr. har den vane at vende tallerkenen på hovedet, eller glasset for den sags skyld enten ud over bordet eller ud over hendes mad som så er uspiselig.

Vi har sagt fy og nej mindst en million gange allerede og jeg lever bare i håbet om at hun snart holder op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2009

lonemus

Sweet1978 skriver:

Hvornår kan man begynde at forvente at de sidder nogenlunde pænt ved bordet? Jeg mener ikke spise med kniv og gaffel for det er jo svært, men bare at sidde og spise maden uden at svine for meget.

Min datter på 21mdr. har den vane at vende tallerkenen på hovedet, eller glasset for den sags skyld enten ud over bordet eller ud over hendes mad som så er uspiselig.

Vi har sagt fy og nej mindst en million gange allerede og jeg lever bare i håbet om at hun snart holder op.

MIn datter var ca. 2½ år da hun sad og spiste pænt. - Hun fylder snart 3 år og kan selvfølgelig stadig godt svine lidt, men ikke noget med at vende tallerknen osv. .)

Anmeld

17. maj 2009

Joan ( Smallie )

Hvis Niels ikke sidder pænt og spiser får han at vide at hvis han gør det en gang mere er han færdig med at spise og ryger ned.

vender han bunden i vejret må det jo betyde at han er færdig med og spise og så bliver han sat ned fra bodret, og bliver ikke tilbudt andet.

Han er ligesom din 21 måneder og jeg forventer han kan sidde nogenlunde pænt når vi spiser

Joan

Anmeld

17. maj 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

MIn datter var ca. 2½ år da hun sad og spiste pænt. - Hun fylder snart 3 år og kan selvfølgelig stadig godt svine lidt, men ikke noget med at vende tallerknen osv. .)

samme her og nu som knap 4 årige er det med kniv og gaffel, tak for mad og må jeg rejse mig

Lillesøster på 17 mdr vender heller ik hverken tallerken eller glas nedad men har heller aldrig gjort det. Hun er flink til at spise med sin ske og drikker flot af glas og har gjort det længe, men det kniber lidt med ordforrådet når der skal siges tak for mad

Anmeld

17. maj 2009

Plysbjørnen

Sweet1978 skriver:

din datter lyder lige som min datter på 21 mdr. bortset fra at her tager gaflen tit og ofte en flyvetur hen og bordet også... Det hjælper ikke at tage den, for hun sætter sig bare til at skrige ind til hun får den igen, ikke at hun bruger den (hun forsøger), men hun mener det er nemmest at spise med fingrene...

Anmeld

17. maj 2009

Sweet1978

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis Niels ikke sidder pænt og spiser får han at vide at hvis han gør det en gang mere er han færdig med at spise og ryger ned.

vender han bunden i vejret må det jo betyde at han er færdig med og spise og så bliver han sat ned fra bodret, og bliver ikke tilbudt andet.

Han er ligesom din 21 måneder og jeg forventer han kan sidde nogenlunde pænt når vi spiser

Joan

Ja vi skovler det også kun tilbage på tallerkenen en gang, så er det ned. Men lige meget hjælper, det men kan da se på svarene i tråden at der er håb forude.

Anmeld

17. maj 2009

Tina2

Min søn på 2 år (om 14 dage) vender ikke tallerknen på hovedet eller noget, men han vil så gerne spiser med fingrene selvom vi giver ham både gaffel og ske....

Det sviner temmelig meget, men  tror nu nok det skal komme inden så længe at han får mere interesse for gaflen... Bliver vildt sur, hvis vi siger han skal spise med den.....
Han starter som regel med gaflen og så ryger den væk og fingrene kommer i brug.... Men så er det bare støvsugeren frem efter maden:-)

Min datter på 5 år spiste pænt inden hun var 2 år....

Anmeld

17. maj 2009

Miamaja

Sweet1978 skriver:

det er alm naar man er 21 mdr. tror man forst kan forvente det ved 4aars alderen tror jeg

Anmeld

18. maj 2009

..

Min datter er 22 måneder og hun spiser rigtigt fint og har gode manerer ved bordet. Det har hun bestemt ikke altid haft men vi har været ret konsekvente med at hun ikke må vente tallerkenen og glasset på hovedet og med at hun skal spise pænt. Altså vi har sagt det stille og roligt til hende og forklaret hende at sådan gør man altså ikke..

Når hun er færdig med at spise siger hun også Tak for mad :-)

Anmeld

18. maj 2009

tascia

Tina2 skriver:

Min søn på 2 år (om 14 dage) vender ikke tallerknen på hovedet eller noget, men han vil så gerne spiser med fingrene selvom vi giver ham både gaffel og ske....

Det sviner temmelig meget, men  tror nu nok det skal komme inden så længe at han får mere interesse for gaflen... Bliver vildt sur, hvis vi siger han skal spise med den.....
Han starter som regel med gaflen og så ryger den væk og fingrene kommer i brug.... Men så er det bare støvsugeren frem efter maden:-)

Min datter på 5 år spiste pænt inden hun var 2 år....

Lyder som Robert, hånden er bedre en gaflen Ü

men hvis vi hjælper med at få maden på gaflen vil han gerne (tror det går for langsomt hvis han selv skal)

til gengæld er han super med en ske om morgenen

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.