Akut kejsersnit - frygter fødsel anden gang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Nu har jeg ikke lige fået ks selv .. men har hørt og læst at de flere læger råder en til ks igen hvis det er mindre end 2 år siden du fik ks . I fare for at det springer op Aret når du skal presse .

Ja det har jeg også hørt, og nu er det kun 10 mdr siden jeg fik akut kejsersnit, så må hellere tale det godt igennem med min jordemoder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Muffinmus

jeg fødte 20 mdr efter mit ks og der var på intet tidspunkt nogen snak om at ks var at foretrække for moderen...nærmest modsat, blev fortalt de synes ks var den dårligste løsning og at en normal fødsel var at foretrække...Men jeg blev jo så først gravid da nr 1 var knap 12 mdr.

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg fik akut Ks med min den første efter 45 timers kamp...for 5 år siden.

Nr 2 kom helt naturligt og jeg havde en SKØN fødsel:-)

Nr 3 kom også naturligt og havde også der en skøn fødsel, dog meget anderledes end nr 2 pga presseveer alt for tidligt. Men det gik jo helt ok alligevel og ville ikke gør det anderledes hvis jeg fik valget igen.

Jeg havde det lige som dig, var nervøs for om alt vile gentage sig igen anden gang. Men nej, alt gik helt efter bogen og jeg fik den fantastiske oplevelse med det kan være at føde vaginalt:-)En unik, specielt oplevelse der ikke rigtigt kan sammenlignes med et KS synes jeg. Intet i min verden er så særligt som en fødsel:-)

Jeg havde en voldsom stolthed over mig LÆNGE efter nr 2 blev født, noget jeNu har jeg 3 børn og 3 vidt forskellige fødsler bag mig og er faktisk ked af at jeg aldrig skal prøve at føde igen:-)

Jo, det gør da naller, men du har jo selv prøvet at have veerne, så det ved du jo godt:-)

Gør som du føler for og vil du spørge om noget så sig til:-)

Åh hvor dejligt at høre, men var du ikke bange for at skulle under fuld narkose anden gang også, hvis nu noget gik galt?

Og gør det meget mere ondt at føde normalt? Jeg nåede så langt at jeg havde presse veer, så jeg har været alt igennem pånær at poppe hende ud :-)

Jeg tænker at få en rygmarvs bedøvelse med det samme, så jeg kan vælge kejsersnit uden fuld narkose, men så føler man nok ikke det samme, hvis jeg får den bedøvelse?

Tak for dit indlæg

Anmeld

29. august 2012

Muffinmus

DEt er få dem ud var det mindste synes jeg......

Veerne var meget værre og var lettet da jeg fik presseveer for det kunne jeg da arbejde med.

Fik aldrig presseveer den første gang for kunne slet ikke åbne mig

Så derfor var jeg noget overrasket da jeg fik dem anden gang, hvor fedt det var at føle kroppen tog over. 

Så, hmm, nej, synes ikke det at føde dem gjorde synderligt ondt, mest veerne inden de kom ud. jo, hovedet gjorde lidt naller, men kun få sekunder synes jeg:-)Restne kom nærmest bare ud med næste pres.

Jeg måtte gerne fåepi med nr 2, faktisk foreslog de det selv da jeg fik vestorm.Lå med epien i øh...ca 3-4 timer, så fik jeg pludselig presseveer. Var vist gået fra 3 cm til 10 cm på en halv time ca. Så der gik det stærkt.

her 3 gang vendte hun som stjernekigger det meste af fødslen, hvilket gav mig presseveer allerede da jeg var 3-4 cm åben...føltes helt forkert at presse når man ved der ikke kan komme noget ud joMen skal love for de gav noget, for gik fra 4 cm til at have født hende på ca 20 min:-)

Og jeg følte jeg var med hele vejen den her gang, muligvis også fordi jeg havde øvet mig seriøst på den dybe kontrolerede vejrtrækning, som glippede totalt anden gang.

Og endnu en gang følte jeg mig skide stolt, over at jeg havde gjort det. Overvunder min frygt og født selv. For frygten for ens fødsel kan sidde dybt i en.

Jeg vidste ikke det betød så meget at føde selv, men da jeg fik aks blev jeg simpelthen så skuffet så man tror det er løgn.

Det gik først for alvor væk jeg selv fødte min datter og fik hende i armene.

Ved mit ks havde jeg også været i fuld narkose og så intet til min søn før efter lang tid. Bare det at få hende op med det samme og holde hende og føle mig oven på med det same var utroligt.

2 gang tog vi hjem efter 5 timer og det var skønt, her 3 gang tog vi hjem efter 3 imer og jeg var bare lykkelig:-)

Anmeld

31. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fødte ed aks første gang pga ssf i uge 34. Lægen gik lige forbi mit hovede med thea. så jeg  så hende lige i 3 sek, inden de tog hende over på neo sammen med far. Fødte lørdag kl 23.15 og så hende først igen søndag omkring kl 13. Havde dog en helt fantastisk oplevelse! Alle på oprationsstuen hjalp os virkelig med at " fejre" fødselsdag.

Her anden gang fødte jeg normalt og det var slet ik så slemt som jeg havde forventet! Godt nok lå jeg da og skreg AV AV det gør ondt da hovedet sku ud og jeg blev også rigtig syg under selve fødslen med feber osv. De var også ved at snakke aks, men jeg fik vist sagt noget i retning f jeg altså nok selv sku føde den unge! Mine veer gik i stå fordi de stod 5 folk og diskuteret min fødsel. Bad dem simpelhen om at smutte, så jeg ku få arbejdsro! 

Det var rigtig dejligt at få alberte op på maven osv, men begge mine fødsler har været lige store oplevelser. Og ka så lige fortælle at jeg kom mig fysisk hurtiger efter mit ks, end efter min fødsel! Vh stine

Anmeld

31. august 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

DEt er få dem ud var det mindste synes jeg......

Veerne var meget værre og var lettet da jeg fik presseveer for det kunne jeg da arbejde med.

Fik aldrig presseveer den første gang for kunne slet ikke åbne mig

Så derfor var jeg noget overrasket da jeg fik dem anden gang, hvor fedt det var at føle kroppen tog over. 

Så, hmm, nej, synes ikke det at føde dem gjorde synderligt ondt, mest veerne inden de kom ud. jo, hovedet gjorde lidt naller, men kun få sekunder synes jeg:-)Restne kom nærmest bare ud med næste pres.

Jeg måtte gerne fåepi med nr 2, faktisk foreslog de det selv da jeg fik vestorm.Lå med epien i øh...ca 3-4 timer, så fik jeg pludselig presseveer. Var vist gået fra 3 cm til 10 cm på en halv time ca. Så der gik det stærkt.

her 3 gang vendte hun som stjernekigger det meste af fødslen, hvilket gav mig presseveer allerede da jeg var 3-4 cm åben...føltes helt forkert at presse når man ved der ikke kan komme noget ud joMen skal love for de gav noget, for gik fra 4 cm til at have født hende på ca 20 min:-)

Og jeg følte jeg var med hele vejen den her gang, muligvis også fordi jeg havde øvet mig seriøst på den dybe kontrolerede vejrtrækning, som glippede totalt anden gang.

Og endnu en gang følte jeg mig skide stolt, over at jeg havde gjort det. Overvunder min frygt og født selv. For frygten for ens fødsel kan sidde dybt i en.

Jeg vidste ikke det betød så meget at føde selv, men da jeg fik aks blev jeg simpelthen så skuffet så man tror det er løgn.

Det gik først for alvor væk jeg selv fødte min datter og fik hende i armene.

Ved mit ks havde jeg også været i fuld narkose og så intet til min søn før efter lang tid. Bare det at få hende op med det samme og holde hende og føle mig oven på med det same var utroligt.

2 gang tog vi hjem efter 5 timer og det var skønt, her 3 gang tog vi hjem efter 3 imer og jeg var bare lykkelig:-)

Det kan være jeg ikke skal frygte så meget så, jeg nåede nemlig hele processen første gang, pånær selv at presse hende ud, men  jeg fik presseveerne, så jeg ved at det gør h.... ondt op til, men hvis selve fødslen ikke er at frygte SÅ meget, så kan det godt være jeg ændre mening, jeg var nemlig også rigtig rigtig rigtig skuffet over ikke at se hende komme ud, og jeg føler mig stadig snydt :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.