DEt er få dem ud var det mindste synes jeg......
Veerne var meget værre og var lettet da jeg fik presseveer for det kunne jeg da arbejde med.
Fik aldrig presseveer den første gang for kunne slet ikke åbne mig
Så derfor var jeg noget overrasket da jeg fik dem anden gang, hvor fedt det var at føle kroppen tog over.
Så, hmm, nej, synes ikke det at føde dem gjorde synderligt ondt, mest veerne inden de kom ud. jo, hovedet gjorde lidt naller, men kun få sekunder synes jeg:-)Restne kom nærmest bare ud med næste pres.
Jeg måtte gerne fåepi med nr 2, faktisk foreslog de det selv da jeg fik vestorm.Lå med epien i øh...ca 3-4 timer, så fik jeg pludselig presseveer. Var vist gået fra 3 cm til 10 cm på en halv time ca. Så der gik det stærkt.
her 3 gang vendte hun som stjernekigger det meste af fødslen, hvilket gav mig presseveer allerede da jeg var 3-4 cm åben...føltes helt forkert at presse når man ved der ikke kan komme noget ud jo
Men skal love for de gav noget, for gik fra 4 cm til at have født hende på ca 20 min:-)
Og jeg følte jeg var med hele vejen den her gang, muligvis også fordi jeg havde øvet mig seriøst på den dybe kontrolerede vejrtrækning, som glippede totalt anden gang.
Og endnu en gang følte jeg mig skide stolt, over at jeg havde gjort det. Overvunder min frygt og født selv. For frygten for ens fødsel kan sidde dybt i en.
Jeg vidste ikke det betød så meget at føde selv, men da jeg fik aks blev jeg simpelthen så skuffet så man tror det er løgn.
Det gik først for alvor væk jeg selv fødte min datter og fik hende i armene.
Ved mit ks havde jeg også været i fuld narkose og så intet til min søn før efter lang tid. Bare det at få hende op med det samme og holde hende og føle mig oven på med det same var utroligt.
2 gang tog vi hjem efter 5 timer og det var skønt, her 3 gang tog vi hjem efter 3 imer og jeg var bare lykkelig:-)