Giftes - med barn. Hvad gør/gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. august 2012

Frk.S

Vi skal jo giftes til næste forår/sommer. 

Vi har Freja, som til den tid er knap 2 år. Vi har planer om, at hun skal være brudepige, og være med om eftermiddagen, og evt. starten af aftenen.

Men nu kunne jeg så tænke mig at høre hvordan andre med børn har gjort det rent praktisk til deres bryllup??

Jeg havde tænkt at hyre en ung pige, som kunne komme og tage over, putte Freja, og være med hende resten af aftenen/natten. Ved ikke lige hvem jeg skal spørge, da alt vores familie jo skal inviteres med til festen, men jeg finder nok på noget. Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for om det skal være på et værelse der hvor vi holder festen, eller det skal være hos os eller hos hende der passer. 

Så nu vil jeg gerne høre nogle ideer fra jer, hvad i gjorde/gør til jeres bryllup??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

FamilenStorm

Frk.S skriver:

Vi har Freja, som til den tid er knap 2 år. Vi har planer om, at hun skal være brudepige, og være med om eftermiddagen, og evt. starten af aftenen.

Men nu kunne jeg så tænke mig at høre hvordan andre med børn har gjort det rent praktisk til deres bryllup??

Jeg havde tænkt at hyre en ung pige, som kunne komme og tage over, putte Freja, og være med hende resten af aftenen/natten. Ved ikke lige hvem jeg skal spørge, da alt vores familie jo skal inviteres med til festen, men jeg finder nok på noget. Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for om det skal være på et værelse der hvor vi holder festen, eller det skal være hos os eller hos hende der passer. 

Så nu vil jeg gerne høre nogle ideer fra jer, hvad i gjorde/gør til jeres bryllup??

Tillykke med jeres forestående bryllup

Nu var Alberte kun 9 mdr til vores bryllup.. Hun blev døbt sammentidig. så der var hun jo med i kirken Hun var med til meget lidt af starten og så blev hun passet af en fra min mødergruppe.

Nu ved jeg ikke hvor langt ud i vennekredsen i går med hensyn til hvem der skal med. Men hvis i har nogle venner som ikke skal med, kan i jo så småt sørge for at hun kender dem og bliver tryg ved dem, og så lade dem passe hende

Anmeld

29. august 2012

Frk.S

FamilenStorm skriver:

Tillykke med jeres forestående bryllup

Nu var Alberte kun 9 mdr til vores bryllup.. Hun blev døbt sammentidig. så der var hun jo med i kirken Hun var med til meget lidt af starten og så blev hun passet af en fra min mødergruppe.

Nu ved jeg ikke hvor langt ud i vennekredsen i går med hensyn til hvem der skal med. Men hvis i har nogle venner som ikke skal med, kan i jo så småt sørge for at hun kender dem og bliver tryg ved dem, og så lade dem passe hende

Tak for svar.

Hvor blev hun så passet? Der hvor i hold festen, eller??

Anmeld

29. august 2012

Ciss

Min søster giftede sig, da den ældste var ca 20 mndr.

Hun var brudepige og gik faktisk ind imellem sin mor og far (en lidt utraditionel variant, men de var bare utroligt søde sammen...)

Så tog mormor over fremme ved alteret og sad med hende, så hun kunne følge med. Middagen startede lidt tidligere end normalt. Hun sad med ved bordet til at begynde med og fik en børnehovedret, da vi andre fik forret. Og så fik hun en isdessert, da vi andre fik hovedretten. I mellem retterne var hun sammen med nogen lidt ældrer kusiner i et rum ved siden af, hvor de havde sat forskelligt legetøj frem. Efter at hun havde spist sin dessert blev hun kørt hjem til sin egen seng sammen med en barnepige (tror det var en nabopige).

Det fungerede rigtig fint med det legerum, for børn er jo slet ikke programmeret til at sidde stille så længe.

Anmeld

29. august 2012

Morgensol

Vi skal giftes til november hvor vores piger er henholdvis 13 mdr og 2 1/2 år.. 

De kommer med i kirken hvor de skal være brudepiger og så ska de nok lige med på nogle billeder. Bagefter blir de kørt hjem til os hvor vi har fået en af pædagogerne fra deres vuggestue til at passe dem.  

Anmeld

29. august 2012

MortilElias2010

Frk.S skriver:

Vi holdt navnefest (med bryllup på stranden som overraskelse) i en feriekoloni ved As Vig, ved Juelsminde. Elias var med helt til middagstid og så sov han praktisk talt indtil vielsen var overstået og vågnede op til småkage og mere leg i sand, i vand og rundbold. Han var dengang kun 1 år og 5 mdr. Jeg savner ham lidt på vores billeder, men ville heller ikke forcere hans søvnbehov for mit eget behov og vi har jo masser af billeder fra hans helt egen fest før på dagen og senere på dagen. Brylluppet i sig selv varede en lille time og var ikke ment som hovedindslaget på dagen  Alle legede med ham og holdt øje med ham, perfekt løsning, perfekt dag, perfekt dag og ideelt sted  

Anmeld

29. august 2012

FamilenStorm

Frk.S skriver:

Tak for svar.

Hvor blev hun så passet? Der hvor i hold festen, eller??

De passede hende hjemme hos dem selv.. Vi var vant til at komme der, så det var ikke fremmet for hende..

Anmeld

29. august 2012

S.Maria

Jeg har lige været til bryllup, og deres to piger på 3 1/2 og 2 år blev hentet efter der var taget billeder af en fra min venindes mødre gruppe. De blev passet hjemme hos hende fra mødregruppen. 

En fra min datters DP blev gift i weekenden og efter de havde taget billeder blev de kørt over til DP og sov der til næste dag, så hvis din datter er i DP kunne du jo spørge om hun havde tid og lyst 

Anmeld

29. august 2012

Corn

min gode veninde og børnenes ekstra bedste, var med børnene hele dagen.
Det var et råd vi fik fra en bekendt, da hendes mor var gået glip af selve vielsen, fordi et af børnene skulle tisse. Så hun så slet ikke da de sagde ja.
Og selvom mine unger elsker deres bedsteforældre, så var det vigtigt for dem og os. at bedsterne var en stor del af bryllupet.
Vi havde iøvrigt ungerne med hele dage, de var 2 år og den yngste 4 måneder, så jeg kunne ikke så godt lide at være fra dem.
Min veninde kom så hen til mig, når der var et uroligt barn. så blev der pusset, krammet og alle mand fik stillet deres behov.

Anmeld

29. august 2012

tarkoflen

Frk.S skriver:

I min vennekreds har det været veninders forældre, der har passet brudeparets børn, mine forældre den ene gang, men det kommer selvfølgelig an på, hvordan jeres barn har det med at blive passet!

Jeg har også passet børn til et bryllup, da jeg var medhjælper i en vuggestue, så hvis jeres datter går i vuggestue så prøv evt, at spørge en pædagog eller medhjælper... De kan jo nok passe hjemme hos jer, og det er jo hun er tryg ved

Stort tilykke med det forestånde bryllup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.