Køb en god kur (dvs. ikke alt for billig), og lad den så side i håret i en 30 min. med en plastikpose stramt over hovedet (ja kun til hårgrænsen, ikke

).
Det er godt hvis håret får lidt varme imens. Ex. kan du sidde og læne dig op ad en radiator. Varmen får håret til at "åbne" sig eller noget, og det gør at kuren trænger bedre ind, er der en frisør der forklarede mig engang. Du skal ikke putte kuren i helt oppe ved rødderne.
Når jeg synes mit hår er rigtig trist, så gør jeg det, og det hjælper utroligt meget.
Den sidste kur jeg havde var en fra Origins, som jo er sådan lidt økologi-agtigt. Den var super god, og mit hår blev blødt og lækkert. Den havde derudover en rigtig lækker citrus-agtig duft.
Lige nu har jeg en ny fra Lancome jeg ikke har prøvet endnu. Den er en gave. Normalt er hår/hud produkter fra store make-up/parfume koncerner ikke de aller bedste. Det er bedst at købe fra et firma der "kun" laver det. (Det har jeg fået fortalt af både en kostmetolog og en veninde der er ansat i matas uafhængigt af hinanden.) Der er åbenbart for meget vand i deres produkter i forhold til gavnende stoffer, og ex. Lancome og Dior sælger deres cremer for dyrt da det mest er navnet man køber.
Anmeld