Hjælp. pot!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. august 2012

Anonym trådstarter

Dette er et meget følsomt emne og er derfor anonym.
Jeg har en nogenlunde jævnaldrende søster som jeg er meget tæt på og altid har været meget sammen med. Men siden hun har fået en ny kæreste, lad os kalde ham Søren, så er vi ikke så meget sammen.
Men hun kom på besøg en hel dag hjemme ved mig og min familie og vi hyggede os og snakkede som vi plejer. Jeg har kendskab til at Søren ryger pot jævnlig og har gjort det i mange år. Dette er noget jeg overhovedet ikke kan acceptere og kommer jeg aldrig til.
Nuvel, nu snakker de om at få barn sammen. De er begge studerende og kan sikkert blive gode forældre. Men min søster fortæller mig at Søren ikke vil stoppe med at ryge pot. Det er noget hun godt kan accepterer hvis det bare ikke foregår der hjemme. Søren har bildt hende ind at det ikke skader og er mindre farligt end at drikke. Men jeg holder så stadig fast i at der er en grund til at det er ulovligt!
Min søster er et fornuftigt menneske men jeg tror at forelskelsen har gjort hende blind. Søren er sindssyg jaloux og hun må ikke sove andre steder og da hun var på besøg skrev han hele tiden for at sikre sig at hun var hos os. Han har flere gange pakket hendes ting fordi han troede hun var utro. Hun var bare en tur i Føtex. Han havde røget sig skæv og havde gajlet sig selv op.
Når men sagen er den at hvis de nu får barn så ville jeg gå i konstant frygt for om barnet er skadet fea starten for hans sæd må da værd påvirket af hans misbrug. Der ud over vil der jo ligge pot i deres hjem, som barnet ved et uheld kan komme i kontakt med. Og til sidst vil jeg frygte at Søren vil gå amok og skade barnet og min søster hvis han får endnu et jalousi anfald og er skæv. Ville seriøst overveje at melde dem hvis jeg ved der er pot i huset sammen med et spædbarn.
Er det mig der er hysterisk eller er jeg berettiget i min frygt og bekymring.? Hvad ville i Gøre. Har prøvet at forklarer mine bekymringer fir min søster men hun griner bare og prøver at dæmpe det som om det overhovedet ikke er så slemt.

Håber i vil hjælpe.
Hilsen en frustreret søster og en hønemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg har en nogenlunde jævnaldrende søster som jeg er meget tæt på og altid har været meget sammen med. Men siden hun har fået en ny kæreste, lad os kalde ham Søren, så er vi ikke så meget sammen.
Men hun kom på besøg en hel dag hjemme ved mig og min familie og vi hyggede os og snakkede som vi plejer. Jeg har kendskab til at Søren ryger pot jævnlig og har gjort det i mange år. Dette er noget jeg overhovedet ikke kan acceptere og kommer jeg aldrig til.
Nuvel, nu snakker de om at få barn sammen. De er begge studerende og kan sikkert blive gode forældre. Men min søster fortæller mig at Søren ikke vil stoppe med at ryge pot. Det er noget hun godt kan accepterer hvis det bare ikke foregår der hjemme. Søren har bildt hende ind at det ikke skader og er mindre farligt end at drikke. Men jeg holder så stadig fast i at der er en grund til at det er ulovligt!
Min søster er et fornuftigt menneske men jeg tror at forelskelsen har gjort hende blind. Søren er sindssyg jaloux og hun må ikke sove andre steder og da hun var på besøg skrev han hele tiden for at sikre sig at hun var hos os. Han har flere gange pakket hendes ting fordi han troede hun var utro. Hun var bare en tur i Føtex. Han havde røget sig skæv og havde gajlet sig selv op.
Når men sagen er den at hvis de nu får barn så ville jeg gå i konstant frygt for om barnet er skadet fea starten for hans sæd må da værd påvirket af hans misbrug. Der ud over vil der jo ligge pot i deres hjem, som barnet ved et uheld kan komme i kontakt med. Og til sidst vil jeg frygte at Søren vil gå amok og skade barnet og min søster hvis han får endnu et jalousi anfald og er skæv. Ville seriøst overveje at melde dem hvis jeg ved der er pot i huset sammen med et spædbarn.
Er det mig der er hysterisk eller er jeg berettiget i min frygt og bekymring.? Hvad ville i Gøre. Har prøvet at forklarer mine bekymringer fir min søster men hun griner bare og prøver at dæmpe det som om det overhovedet ikke er så slemt.

Håber i vil hjælpe.

Næ, jeg sagde det samme til min søster da hun var sammen hendes x.

Han skulle ikke være i nærheden at mit barn, de kunne ikke passe mit barn da det ikke skal være i nærheden af mennesker der er så ligeglade på den måde og så alle de farlige stoffer - ork ja jeg kunne blive ved.

Aner så ikke lige om barnet kan blive skadet af hans sæd , tror jeg næppe. Men tror så til gengæld at jeg allerede nu ville melde ham, det er trods alt ulovligheder du står og er vidner til.

Jeg anmeldte min søsters x da de var kæreste, at systemet så er så åndssvagt at anmeldelsen ikke gik igennem er så det - for han fortjente virkelig at blive anmeldt.

Men mit råd er dog at sige til din søster at du vil anmelde ham, jeg fortalte det til min søster, hellere at hun er sur på mig lidt end at hun finder ud af det på anden vis - fordi det skal skam nok komme ud. Og min søster sagde at det kunne jeg da bare gøre, hun forstod det egentligt godt 

Anmeld

29. august 2012

Mother-love

Jeg ian godt forstå du er bekymret i forhold til at der logger pot i huset og at man ikke ved om man kan stole på denne fyr når han bliver jaloux. Mennår det er sagt så synes jeg du er ret hysterisk. Pot er mindre farlig end alkohol ja. For alkohol ødelægger leveren og dræber dine hjernceller. Pot derimod bedøver kun hjernecellerne. Og skader ikke organerne. Self er det skadeligt for lungerne ligeså vel som alm. Rygning.self er det ikke sundt at ryge pot. Men det er rigtig at det er "sundere" end alkohol.
Og nej det skader altså ikke sæden påden måde at barnet kan blive misdannet.
Og jeg mener at is din søster ikke ser hans potrygning som et problem burde du heller ikke.
Det eneste du kan er at sige di f.eks ikke vil have at dine børn skal være hos dem.
Jeg har selv en søster der ryger hash daglig og tager stoffer også. Hun har haft store misbrug af alt muligt. Jeg har lært at acceptere at hun ikke bliver anerledes. Selvom det har taget mange år. Hun startede da hun var 13 og hun er 28 i dag. Sammen med det er hun skitzofren.
Men jeg er også stor modstander af den slags. Og derfor vil isabella aldrig få lov til at komme hjem til hende og hun får aldrig lov til at være sammen med isabella uden de er under opsyn.
Jeg forstår godt du er bekymret men synes du er lige lidt for hysterisk.

Anmeld

29. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Håber i vil hjælpe.

Ikke, at jeg støtter din søsters kæreste, forbudet gør jeg ikke, men hvad vil du melde ham for ? Ifølge lovgivningen, må han gerne have i sit hjem til eget forbrug.

Anmeld

31. august 2012

Lucinde

Profilbillede for Lucinde
Olivia's Moar skriver:

Ikke, at jeg støtter din søsters kæreste, forbudet gør jeg ikke, men hvad vil du melde ham for ? Ifølge lovgivningen, må han gerne have i sit hjem til eget forbrug.

Nej, det må han ikke. Det er ubetinget ulovligt at være i besiddelse af cannabis i Danmark. Hvis mængden udelukkende kan betegnes som værende til eget forbrug, så vil han slippe med en bøde, jf. lov om euforiserende stoffer. 

Anmeld

31. august 2012

TeamRocket

Synes ikke du er sippet, min søsters kæreste ryger hash dagligt og han har hjernevasket min ellers så fornuftige søster til at synes det er helt okay og fredeligt. Jeg vil ikke have sådan nogle typer omkring mine børn og hvis de beslutter sig for at få nogle børn selv vil jeg informere kommunen om de ting jeg ved. Jeg ved jo desværre også han har svært ved at styre sit temperament og har det med at gå amok. :-S ville ønske min søster fandt en normal fyr det fortjener hun altså. Nå men nej, jeg synes ikke du er sippet!

Anmeld

31. august 2012

An&Jo

jeg fandt desværre ret sent ud af at min drengs far røg hash, men vil så sige at det ikke skader sæden på den måde at barnet kan blive skadet af det, for min dreng fejler ikke noget, og havde hverken abstinenser eller andet da han kom ud..

Jeg flyttede fra hans far meget tidligt i graviditeten frodi jeg direkte fik afvide at hvis jeg blev, så var chancerne ret store for en tvangsfjernelse og det ville jeg ikke udsætte hverken mig selv eller mit barn for, og derfor fandt jeg mit eget, og bad faderen blive clean inden han dukkede op i drengens liv igen..

Han bleb clean men det tog lang tid, og min dreng var næsten et år da han så sin far første gang under overvåget samvær da faderen stadig ikke var helt clean på daværende tidspunkt og derfor ikke måtte være alene med ham..

Nu er han 2 1/2 år og er fast ved sin far hveranden weekend, hans far er fuldstændig clean, har betalt alt gæld til sin pusher så jeg ikke skal være nervøs for hvem der gæster dem, og ved den mindste mistanke for noget som helst kan jeg kræve at han pisser i en kop og får det testet inden jeg afleverer min dreng, så jeg tror ikke han tør ryge sig en joint længere..

så jeg vil mene at hvis han ikke vil være clean for et barns skyld, så bliver han det nok aldrig, og så havde jeg IKKE valgt at få barn med ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.