mad igen igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2008

heaven

Hey girls

Er lidt i tvivl om det her medhalløj, prøv lige at se her

Hvor tit giver i jeres børn mad? Jeg synes jeg giver konstant... Dagen ser ca sådan ud:
Kl 8: Morgenmad: havregrød (1 dl vand, halv dl gryn, spædes op med mme) eller øllebrød - pulver
ca 10-10.30, inden formiddagslur: tilbydes mælk i kop og lidt frugt, f.eks appelsin, kiwi eller banan
ca 12-12.30: Grød, regner med at starte op på rugbrødsmadder efter weekenden, hvis kødbollerne om aftenen går godt
ca 14.30-15.00: tilbydes 220 ml mme
17.30-18.00: Kartoffel-grøntsagsmos, vi er lige startet igår med små kødboller i også, mælk eller vand
ca 20.00, inden putning: 220 ml mme
23.15: 200 ml vælling

Giver jeg ham for tit? Jeg synes måske måltiderne ligger lidt tæt, og det er så svært at finde ud af om han når at blive ordenligt sulten.... Jeg tilbyder bare fordi det siges morgenmad, formiddagsmad, frokost, eftermiddagsmad aftensmad og inden putning.. Grunden til jeg giver ham vælling - det foregår i søvne, og han registrerer det næsten ikke - er for ar han skal sove igennem..... Er det varieret nok og får han nok af diverse vitaminer osv
UNDSKYLD DET ER BLEVER SÅ LANGT:(

Hvad siger i ?
knuz Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Tynen

Altså intet svar herfra, men synes selv det er svært at finde ud af hvor meget de skal have.

Tror nemlig heller ikke at Stella når at blive ordentlig sulten før jeg udover foie gras metoden på hende atter engang :)

Her får hun vælling kl. 8
Grød kl. 10
Rugbrød kl. 1230
Grød/Glasfrugtmos kl. 15
Aftensmad kl. 18
Vælling til natten kl 20

+ At hun så får kiks, frugt og "snack" ind imellem.

Jeg aner ikke om det er godt nok - Hun brokker sig i hvert fald ikke, men gylper en del (MEGET!!) så ved ikke om det er tegn på overfodring! :)

Trine

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

haha ja her har jeg også tænkt på om gylp er pga overfodring!!
jamen gir du ham mad når du syntes? eller gir du når han er sulten og selv ber om det?
jeg syntes jo det virker som meget at go 200mll kl 8 20 og så igen kl 23..
men men men hvis drengen har brug for det skal han jo ha det! det er jo altså meget meget forskelligt skal du huske på.
jeg gir :
kl7 - flaske
kl11 - havregrød/øllebrød
kl13/14 rugbrød
kl 17/18 aftensmad
og kl 19/19.30 flaske

nogle gange får han lidt indimellem men det er ikke altid.

Anmeld

12. marts 2008

Mor-jannie

hej navnesøster.
hmm william for lidt lige sådan..
hmm vis han har det godt osv og ik har ondt i maven eller ligdene så tro jeg det er ok.
han så dejlig ud sidst jeg så ham:-)

kam

Anmeld

12. marts 2008

Tynen

Kaluha - Nu er jeg jo slet ikke flaskeekspert , men Stella får 250 ml. morgen og aften og aner ikke om det er VILDT meget eller om det er okay!

Har du noget bud på om det er for tidligt at give hende grød igen før "luren" kl. 1030-11 når hun lige har bællet en flaske vælling kl. 8 af 250 ml.

Trine

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

Tynen skriver:

Kaluha - Nu er jeg jo slet ikke flaskeekspert , men Stella får 250 ml. morgen og aften og aner ikke om det er VILDT meget eller om det er okay!

Har du noget bud på om det er for tidligt at give hende grød igen før "luren" kl. 1030-11 når hun lige har bællet en flaske vælling kl. 8 af 250 ml.

Trine

det er det samme arthur får.
tror sagtens du kan gi hende grød inden luren, så er hun forhåbentlig mæt og gider sove.. for hvem gider sove på tom mave!
hun spiser det hun kan, men la vær at forvent hun æder en stor portion.

Anmeld

12. marts 2008

Nadi

Oliver's dag ser ca sådan her ud (eller det skal den til at begynde på) Morgen: Havregrød kl 8 Formiddag: Flaske MME Middag: Rugbrød (bondebrød) med div. pålæg kl 12.30 Eftermiddag: Frugtmos og eller kiks kl 15 Aften: Kartofler (bagekeftofler), grøntsager og kød Sen aften: Flaske MME Altså de skal jo have tre store måltider og tre små mellem måltider, som kan være frugtmos, mælk eller kiks. Hva man nu lige finder på. Oliver's vægt kurve ligger en over hans længde kurve, så tænker også nogle gange om jeg giver ham for meget mad i løbet af dagen eller for stor portioner. Men samtidig tænker jeg også bare at jeg må stole på mig selv, og tro det er godt nok det jeg gør. Synes du skal gøre det samme, han skal nok sige fra når han er mæt. Kan godt have lidt svært ved at tyde om Oliver er sulten for han bliver så optaget af omverdenen. Men når jeg så kommer med maden kan jeg se han er sulten. Så selvom han ikke giver udtryk for at han er sulten så tror jeg ikke du skal være bekymret for om han når at blive ordentlig sulten. Han kan godt "glemme" det. Ved ikke om jeg overhovedet fik svaret på dit spørgsmål :$ -Nadia

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Oliver's dag ser ca sådan her ud (eller det skal den til at begynde på) Morgen: Havregrød kl 8 Formiddag: Flaske MME Middag: Rugbrød (bondebrød) med div. pålæg kl 12.30 Eftermiddag: Frugtmos og eller kiks kl 15 Aften: Kartofler (bagekeftofler), grøntsager og kød Sen aften: Flaske MME Altså de skal jo have tre store måltider og tre små mellem måltider, som kan være frugtmos, mælk eller kiks. Hva man nu lige finder på. Oliver's vægt kurve ligger en over hans længde kurve, så tænker også nogle gange om jeg giver ham for meget mad i løbet af dagen eller for stor portioner. Men samtidig tænker jeg også bare at jeg må stole på mig selv, og tro det er godt nok det jeg gør. Synes du skal gøre det samme, han skal nok sige fra når han er mæt. Kan godt have lidt svært ved at tyde om Oliver er sulten for han bliver så optaget af omverdenen. Men når jeg så kommer med maden kan jeg se han er sulten. Så selvom han ikke giver udtryk for at han er sulten så tror jeg ikke du skal være bekymret for om han når at blive ordentlig sulten. Han kan godt "glemme" det. Ved ikke om jeg overhovedet fik svaret på dit spørgsmål :$ -Nadia[/citat] hvem siger de SKAL ha 3 mellem måltider?? det er der nemlig ikke noget krav om her hjemme.. hvis han er mere sulten efter han rubbere kan han få noget frugt, men ellers får han bare det mad han skal ha... ellers kan jeg ikke lave noget som helst andet end at fodre... stakkels dreng hihi

Anmeld

12. marts 2008

Mikkelmusen

Her ser det sådan ud.

kl 5,30 - 250 ml mme
kl 9.00 - havregrød med æblemos
kl 12.00- rugbrød og majsgrød
kl. 15.30 frugtmos eller mme (150 ml.)
kl 18.00 kartoffelmos eller lign.
kl. 20. 250 ml mme.

Nogle gange springer vi dog den sidste flaske over hvis hun først spiser aftensmad ved 19-20 tiden. Sjovt nok sover hun stadig lige så længe. Eller kort om du vil :)

Anmeld

12. marts 2008

Nadi

[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Oliver's dag ser ca sådan her ud (eller det skal den til at begynde på) Morgen: Havregrød kl 8 Formiddag: Flaske MME Middag: Rugbrød (bondebrød) med div. pålæg kl 12.30 Eftermiddag: Frugtmos og eller kiks kl 15 Aften: Kartofler (bagekeftofler), grøntsager og kød Sen aften: Flaske MME Altså de skal jo have tre store måltider og tre små mellem måltider, som kan være frugtmos, mælk eller kiks. Hva man nu lige finder på. Oliver's vægt kurve ligger en over hans længde kurve, så tænker også nogle gange om jeg giver ham for meget mad i løbet af dagen eller for stor portioner. Men samtidig tænker jeg også bare at jeg må stole på mig selv, og tro det er godt nok det jeg gør. Synes du skal gøre det samme, han skal nok sige fra når han er mæt. Kan godt have lidt svært ved at tyde om Oliver er sulten for han bliver så optaget af omverdenen. Men når jeg så kommer med maden kan jeg se han er sulten. Så selvom han ikke giver udtryk for at han er sulten så tror jeg ikke du skal være bekymret for om han når at blive ordentlig sulten. Han kan godt "glemme" det. Ved ikke om jeg overhovedet fik svaret på dit spørgsmål :$ -Nadia[/citat] hvem siger de SKAL ha 3 mellem måltider?? det er der nemlig ikke noget krav om her hjemme.. hvis han er mere sulten efter han rubbere kan han få noget frugt, men ellers får han bare det mad han skal ha... ellers kan jeg ikke lave noget som helst andet end at fodre... stakkels dreng hihi[/citat] Det gør min SP, men ellers så er det sundest for alle, både små og store, at få tre store måltider og tre små mellem måltider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.