Min dreng (9 år) går til fodbold to gange om ugen og svømning en gang.
Så det er faktisk de fleste hverdage, han (vi) er afsted. Det. sammenlagt med, at vi kun har ham hos os hver anden uge, gør, at jeg synes vi har alt for lidt hjemme-tid. Jeg arbejder til kl. 16 hver dag. To gange om ugen skal vi direkte til fodbold og er så hjemme lidt efter kl. 18, og en gang når vi lige hjem og spise - så er det afsted til svømning kl 19 - og derefter i seng.
Det giver ikke meget tid i hverdagen til legeaftaler og lektier. Men svømning synes jeg (og hans far) er godt at lære og fodbold vil han selv rigtig gerne afsted til. Desuden går han samme sted som flere fra klassen, så de ses så der, i stedet for at lege hjemme. Desuden sidder han jo ikke foran PlayStation elle fjernsyn, så længe han er til sport. 
Men det ER noget presset i hverdagene. Og jeg glæder mig MEGET til at gå på barsel og kunne hente ham lidt før - så kan vi da nå hjem før vi skal til sport.
Mht. at skifte fritidsinteresser, så har han tidligere flagret lidt i forhold til, hvad han ville. Men nu er interessen for fodbold så stor, at det kun er det, der duer. Svømning er "tvang" ind til han har helt styr på at svømme på det dybe - så må han evt. vælge at stoppe.
Er der så til den tid noget andet han rigtig gerne vil, så prøver vi det - men så er det noget med at prøve et par gange, bestemme sig til om man vil - og hvis man vil, så skal man afsted hver uge hele sæsonen.
Anmeld