hvor gamle er de når: ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

TeamRocket

Princesspigen skriver:

hvor gamle er du når:

de skal have de første par sko - 8 til 10 mdr alt efter hvornår de går.

når de skal til at bruge højstol - 6 mdr mindst synes jeg.

når man må begynde at give andet end moder mælken - 4 mdr har vores været.

når de kan sidde selv - 6 mdr +

når de skal bruge klapvogn - 6 mdr +

når de kan begynde at sove i tremmesengen uden ekstra tyk sengerand osv - vores har bare haft almindelig skum sengerand hele tiden.

når de begynder at kravle -

7 mdr ca.

uha jamen der er masser af spørgsmål  håber i vil hjælpe

når de skal til at bruge højstol - 6 mdr mindst synes jeg.

når de skal bruge klapvogn - 6 mdr +

når de kan begynde at sove i tremmesengen uden ekstra tyk sengerand osv - vores har bare haft almindelig skum sengerand hele tiden.

når de begynder at kravle - 7 mdr ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Princesspigen

TeamRocket skriver:

når de skal til at bruge højstol - 6 mdr mindst synes jeg.

når de skal bruge klapvogn - 6 mdr +

når de begynder at kravle - 7 mdr ca.

vores lille skal sove i vugge, men så snart h*n er for stor til vugge kan vi så bare ligge h*n i tremmesengen uden andet end alm sengerand ?

Anmeld

27. august 2012

TeamRocket

Princesspigen skriver:

vores lille skal sove i vugge, men så snart h*n er for stor til vugge kan vi så bare ligge h*n i tremmesengen uden andet end alm sengerand ?

Vores den ældste sov i sin lift de første par mdr og så videre i tremmeseng med almindelig sengerend så ja det synes jeg godt man kan. Men det kommer meget an på barnet- nogle børn sover bedst med luft omkring sig og andre vil gerne have den der hule stemning. Men det ser i hurtigt når den lille kommer hvilken type det er.

Anmeld

27. august 2012

Princesspigen

TeamRocket skriver:

Vores den ældste sov i sin lift de første par mdr og så videre i tremmeseng med almindelig sengerend så ja det synes jeg godt man kan. Men det kommer meget an på barnet- nogle børn sover bedst med luft omkring sig og andre vil gerne have den der hule stemning. Men det ser i hurtigt når den lille kommer hvilken type det er.

okay, super, tak for dit svar

Anmeld

27. august 2012

HeidiØ

Maja84 skriver:

Enig
Tilføjelse til punkt 1: vi har brugt melton sutsko til Daniel indtil han lærte at gå, og gør vi også til lillesøster

Daniel sætte sig op da han var ca 6 mdr kravlede omskring de 9 og gik da han var 14-15 mdr. Højstol brugte vi fra 6-7 mdrs alderen, da han begyndte at sidde ok stabilt

Fuldstændig det samme her Melton futter er et hit.

Anmeld

27. august 2012

AnthonsMor

Jeg har ikke selv børn endnu, MEN jeg er uddannet i SKO..

Derfor vil jeg lige pointere, at det første par rigtige sko IKKE MÅ KOMME PÅ FØR DE GÅR SELV!!!! Det kan ikke understreges nok!!! Futter osv. uden rigtige såler må kravlebørn selvfølgelig gerne have på, men for guds skyld ikke nogle rigtige sko!!

Det har noget med knoglerne i foden at gøre, og jeg tog nemlig speciale i børnesko, da det nok er det sværeste indenfor sko, da de skal købes med omhu

MEn som sagt, futter og prewalkers må de gerne bruge når de kravler

Anmeld

27. august 2012

Tona

Princesspigen skriver:

hvor gamle er du når:

de skal have de første par sko Amanda fik sko da hun var ca 13 mdr (gik ret sent).

når de skal til at bruge højstol Mange vælger at sætte barnet i højstolen fra det er ca 4 mdr ved at klodse det op med en dyne omkring sig så det ikke tipper rundt, men helt korrekt må det først sidde i højstol når det kan sidde ordentligt selv og holde ryggen. Det er nok omkring 6 mdr.

når man må begynde at give andet end moder mælken Amanda var lidt særlig på det punkt, da hun var nødt til at få vælling da hun var 2 knap 3 mdr og ligeledes grød. Det anbefales i ganske særlige tilfælde når barnet ikke kan mættes og det skal altid godkendes af lægen. Men til normale børn skal man vente til de er min. 4 mdr og man må gerne vente til de er 6 mdr hvis det er muligt.

når de kan sidde selv Amanda var 9 mdr, men det er sent. Normalt er det nok ca 6 mdr i gennemsnit.

når de skal bruge klapvogn Amanda var 3 mdr, men det var kun fordi vi valgte en klapvogn hvor man kunne ligge sædet helt ned så hun kunne ligge ned det meste af tiden og desuden kunne man sætte det op i skråstols niveau så hun også somme tider kunne sidde lidt op hvilket hun meget gerne ville.

når de kan begynde at sove i tremmesengen uden ekstra tyk sengerand osv Det har Amanda altid gjort.

når de begynder at kravle Amanda var 15 mdr, men det er lidt sent. Normalt noget før i gennemsnit.

Mine svar med rød

De er lavet ud fra min egen erfaring, men det vil svinge meget fra barn til barn.

Anmeld

27. august 2012

Fenja09

Princesspigen skriver:

hvor gamle er du når:

de skal have de første par sko

når de skal til at bruge højstol

når man må begynde at give andet end moder mælken

når de kan sidde selv

når de skal bruge klapvogn

når de kan begynde at sove i tremmesengen uden ekstra tyk sengerand osv

når de begynder at kravle

de skal have de første par sko: de første rigtige sko med solide såler skal de først have når de kan gå. Indtil da kan man bruge sutsko, eller sko med bløde såler - du skal kunne bukke snuden til hæl, når de kun kravler.

når de skal til at bruge højstol: Vores datter brugte den fra hun var omkring 6 måneder - når barnet sidder selv.

når man må begynde at give andet end moder mælken: Mange starter med at pågynde grød så småt når de er 4 måneder, men man kan sagtens vente til de er 6 måneder. Når de er 8 måneder må de stort set spise det samme som os.

når de kan sidde selv: Det afhænger af barnet, men de fleste sidder når de er omkring 6 måneder.

når de skal bruge klapvogn: Vi har først lige købt klapvogn her for 1 måned siden - da vores datter var 11 måneder.

når de kan begynde at sove i tremmesengen uden ekstra tyk sengerand osv: Tror ikke det er alle babyer der sover med tyk sengerand, det hvad man helst vil have - og hvad babyen har det bedst med. Vi har stadig tyk sengerand i tremmesengen og Alberte bliver 1 år på lørdag. De ligger meget uroligt når de bliver lidt ældre, så nogle gange rammer de hovedet ind i tremmerne og så er det rart med "beskyttelse".

når de begynder at kravle: Omkring de 7 måneder, det var vores datter. Men det er kun gennemsnittet, så de kan sagtens gøre det langt før/senere.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.