dreng eller pige ? faren bestemmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

morethanperfect

Baby2påvej skriver:

søskende er ikke = søstre

Folk ved hvad jeg mener  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

MortilCilas

JannieHLarsen skriver:

Jeg er lidt i tvilv, normalt siger man at hvis en mand har mange søstre for han oftest døtre og hvis han har flest brødre for han flest sønner.

men i min kæresten familie har min kæreste ingen søskende, men han far derimod har kun brødre.

er så noget arveligt, eller er det blevet en 50/50 ?
for min kæreste så "kun" sønner eller rettere sagt nemmere ved at få sønner,
nogen kloge hovdeder som har lidt forstand på det ?

Har ingen ide. Jeg har to brødre og to søstre og jeg fik en dreng. Tror ikke man sådan kan regne med det. Jeg vil sige 50/50

Anmeld

27. august 2012

Mor til Ella

JannieHLarsen skriver:

Jeg er lidt i tvilv, normalt siger man at hvis en mand har mange søstre for han oftest døtre og hvis han har flest brødre for han flest sønner.

men i min kæresten familie har min kæreste ingen søskende, men han far derimod har kun brødre.

Hmm

Altså min kæreste har kun brødre fætre og nevøer, der er ikke kommet en pige til hans familien siden 1957

Men min kæreste og jeg har en pige...

Så her passer den hvertfald ikke

Anmeld

27. august 2012

Ciss

Min far er enebarn, hans far havde tre brødre. Ingen piger i to generationer altså.

Men vi er tre piger. Ingen drenge. Så jeg tror ikke man kan regne med den slags.

Og jeg har hørt noget om, at damens fysik også har lidt at sige. Husker ikke helt begrundelsen. Noget i stil med, hvor kronglet det er for sædcellerne at finde frem, måske?

Og så kan manden vel også have arvet nogen ting fra sin mors side af familien?

Anmeld

27. august 2012

Faith

Min mands far fik 2 drenge. Den ene af de drenge fik selv 2 drenge. Den anden (min mand) har "lavet" 4 drenge. You do the math

Anmeld

27. august 2012

Pikku Myy

JannieHLarsen skriver:

Det kan godt være at det kan være arveligt fx hvor hurtigt Y-sædcellerne er, og dermed, hvor sandsynligt det er at man får drengebørn. Jeg ved det ikke...

Men når det er sagt, er den mængde børn en almindelig mand får, slet ikke nok til at bygge en statistik på. Det ville svare lidt til at slå plat og krone 3 gange, få plat alle tre gange, og så konkludere at mønten er mere tilbøjelig til at slå plat. Der er faktisk 1/8's sandsynlighed for 3 plat i streg ved almindelig plat og krone

Anmeld

27. august 2012

jydeinden

JannieHLarsen skriver:

hvad så hvis man har lige mange søskende af hvert køn ?skulle man så i teorien få en af hver? for i såfald gik den gal allerede ved min morfar, han fik nemlig 4 piger

og min far har kun en bror, men fik en af hver tror ikke helt på at man kan dele det op på den måde

Anmeld

27. august 2012

Rosengreen

Min mand er ud af en flok på 3 brødre. Vi har indtil videre en pige (ved ikke hvad der gemmer sig i maven) Så der passer det ikke.

Kan også sige at min far er ud af en flok på 4 drenge, og vi er 3 piger og kun én dreng. Så heller ikke der passede det 

Tror nu mere på 50/50 

Anmeld

27. august 2012

Kløver

Det er helt tilfældigt hvilken sædcelle som vinder, og den bestemmer jo køn. Min mand har kun brødre og på sin fars side kun fætre. Mellem fætrenes børn er der 5 drenge og 4 piger, hvoraf vi har en dreng og en pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.