Tryghedsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 5+3 idag, og har et rigtig stort behov for at få fortaget en tryghedsscaning, men min læge vil ikke skrive en henvisning til det! Han synes ikke at jeg har det behov

Vil så sige at det er min 3 graviditet og burde efterhånden kende til de 9 mdrs forløb, men men vil bare gerne vide at alt er i orden derinde.

Min mand synes at vi bare skal tage det som det kommer, men jeg synes ikke om at holde på den store hemmelighed fra vores ældeste datter. Maven ses jo meget hurtigere end de andre gange, så...

Ved godt at jeg selv kan betale for en tryghedsscaning, men som sagt min mand synes bare at vi skal se tiden an, så ved jeg ikke om jeg "bare" skal have lavet en scaning uden ham...

Er jeg fuldstændig fra den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Bella89

Jeg syntes da klart at du skal tage til den hvis det kan gøre dig mere tryk i hverdagn. Så må han tage med, hvis han har lyst, eller lade vær! Der er da sikkert en mor, eller nogle søde veninder som gerne vil med.
Men mener først, man kan komme til sådan en fra uge 7 af, det er en tidelig scanning ( tryghed ) hvor de bare kigger på om alt er som det skal være og kan "fastsætte den rigtige termins dato" som du får på syghuset

Anmeld

29. august 2012

PeruBaby

Hmmm, synes du har ret i at I at du ikke bare skal få foretaget en skanning uden din mands samtykke - i hvert fald ikke hvis I har fællesøkonomi...

Men hvis du har så meget brug for at vide at alt er som det skal være at du vil bruge dine "egne" penge / opsparing på det, må du jo bare sige det til ham. Så kan han jo vælge at gå med eller ej 

Forhåbetligt finder I ud af en løsning sammen

Anmeld

30. august 2012

Snehund

Har lige været ved læge idag 5+5 - min læge vil heller ikke sende mig til tryghedsscanning - trods et meget kompliceret ufrivilligt abort forløb sidste sommer, hvor det måske sad udenfor livmoderen.

Prøver at accptere hendes beslutning - hvis jeg slet ikke kan klare det i længden, så vil jeg selv betale mig fra det, når man kan se hjerteblink

Tror det er bedre, at kunne slappe så meget af som muligt. Det er ikke sundt for spiren eller dig med for mange stresshormoner.

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Efter noget overvejelse skrev jeg til min gynækolog om min situation.
Blev ringet op af sekretæren som sagde at det var noget mærkelig noget at min læge ikke vil udskrive sådan en henvisning.
Hun synes jeg skulle ringe tilbage til ham igen og bede om en. For det koster ikke lægen noget som helst at skrive sådan en henvisning.

Så det gjorde jeg og fik en tid hos min gynækolog i fredags, og der så min mand og jeg et lille fint hjerte banke

Har en tid igen til scanning næste fredag - hvor jeg så er i uge 8.

Sekretæren sagde faktisk til mig at sådan en henvisning er der 6 gange på, så hvis der er andre som gerne vil se deres lille bebs, så skulle de bede om en henvisning til scanning.

Anmeld

5. september 2012

PeruBaby

Tillykke med det lille hjerteblink! Det er så lille, men alligevel så bekræftende at se. Dejligt at du og din mand fandt ud af en løsning sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.