Glemte tid ved jordemoder :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger Ups jeg har lidt dårlig samvittighed da jeg ufrivilligt er kommet til at blive væk fra en tid hos min jordemoder uge 20, da jeg simpelthen har glemt det. Jeg skulle have været derinde d. 16.08.12, hvilket jeg opdagede i går, prøvede at ringe i går men der er ikke telefontid om fredagen åbenbart. Jeg overvejer at spørge, om jeg ikke bare kan springe denne undersøgelse over og først komme igen ved næste planlagte undersøgelse i uge 29.

Er der noget der ved, hvor 'frivilligt' det er at gå til jordemoder og om man kan vælge det fra, hvis man ikke ønsker det?

Jeg har det fint, styrer selv min vægt, har ingen spørgsmål og mærker bæbs MANGE gange i døgnet og syntes at sidste besøg derinde var aldeles spild af tid. Desuden skal jeg til undersøgelse hos lægen i næste uge, hvor jeg får taget urinprøve, tjekket blodtryk, hørt hjertelyd mv. så kan ikke rigtigt se at jeg har brug for denne 20. ugers undersøgelse ved jordemoder? (har dog planer om at komme til de næste hvor det skal handle mere om amning og fødsel mv.).

Hvad ville I gøre? God weekend.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Koen.

Jeg ville nåe der var tlf tid ringer ind og sige at jeg beklager meget glemte aftalen og så sige som dét er at du ikke føler for at gå til JM, så vidt jeg husker er det frivilligt og ikke tvunget åt gå til JM

Anmeld

25. august 2012

Nessie

Det er vel helt frivilligt om man vil gå til JM, men det er jo sådan set mest for barnets skyld, og hun mærker jo på dig osv., for at se om barnet vokser som det skal. Hun skal vel også lytte til hjertet?

Jeg ville helt sikkert tage til de undersøgelser man nu engang bliver tilbudt

Anmeld

25. august 2012

chael

Det er ganske frivilligt men hvorfor vælge det fra? Det forstår jeg ikke?

Du kan jo ikke selv måle blodtryk, ellers hvis de har spørgsmål til dig og dine forventninger?! Jeg synes det er rart at komme afsted og få en lille snak, lige få mærket på baby osv.

Men det står dig frit for, men hvorfor lade vær?

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

Okay mange tak for svar til alle

Jeg vil tage til de efterfølgende, men se om det kan lade sig gøre at springer helt over denne jeg alligevel har glemt.

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Det er ganske frivilligt men hvorfor vælge det fra? Det forstår jeg ikke?

Du kan jo ikke selv måle blodtryk, ellers hvis de har spørgsmål til dig og dine forventninger?! Jeg synes det er rart at komme afsted og få en lille snak, lige få mærket på baby osv.

Men det står dig frit for, men hvorfor lade vær?

Nej du har ret, men jeg tror bare jeg føler det hidtil har været lidt spild af tid. Jeg kan selv måle blodtryk hjemme, mit blodtryk er 100 % fint, jeg holder selv øje med vægten, lægen hører efter hjertelyd og tager urinprøve... Måske er det også lidt fordi der er så mange læger i min familie, så jeg føler, at jeg konstant er passet godt på og derfor intet behov har for at stille spørgsmål til én jordemoder. Tak for dit svar

Anmeld

26. august 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Okay mange tak for svar til alle

Jeg vil tage til de efterfølgende, men se om det kan lade sig gøre at springer helt over denne jeg alligevel har glemt.

Altså min i uge 20, handlede om liv, mærke mave og sådan, en meget hurtig en, sp lige e dem tror jeg ikke gør så meget. Men hvis du bliver foreslået en tid snart, så ville (hvis det var mig) jeg tage den, både for sikkerheds skyld, men også for at snakke med jordemoder om, hvorfor jeg glemte aftalen og sådan, ja..

Anmeld

26. august 2012

chael

Anonym skriver:

Nej du har ret, men jeg tror bare jeg føler det hidtil har været lidt spild af tid. Jeg kan selv måle blodtryk hjemme, mit blodtryk er 100 % fint, jeg holder selv øje med vægten, lægen hører efter hjertelyd og tager urinprøve... Måske er det også lidt fordi der er så mange læger i min familie, så jeg føler, at jeg konstant er passet godt på og derfor intet behov har for at stille spørgsmål til én jordemoder. Tak for dit svar

Men en læge og jordemoder har jo forskellig uddannelse!

Så det kan du ikke sammenligne, medmindre det er en fødselslæge. For ellers ved min læge sgu ikke mange ting, når jeg har været til undersøgelse.

Men det er helt og holdent din beslutning jeg forstår det bare ikke

Anmeld

26. august 2012

Laulund87

chael skriver:

Så det kan du ikke sammenligne, medmindre det er en fødselslæge. For ellers ved min læge sgu ikke mange ting, når jeg har været til undersøgelse.

Anmeld

26. august 2012

Kofoed.

chael skriver:

Man kan også bare sige, at lægen er uddannet til at passe/hjælpe mor, jordemoder er uddannet til at passe på baby og sikre den en god start.
Så med andre ord, er helt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.