Blødning efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.570 visninger
9 svar
1 synes godt om
25. august 2012

crille

Syntes egentlig det gik så super fint. Havde regnet med at den stod på bedstemorbleer den første tid, men kunne godt holde mig til alm bind efter hjemsendelse (indlagt på barselsgangen da jeg havde mistet lige meget blod under fødsel)

Men pludselig fra det ene toiletbesøg til det andet, STINKER blodet! 

Har forhørt mig hos vagtlægen og jeg skal umiddelbart ikke være bekymret, så jeg prøver attænke at det er normalt

Andre der har prøvet samme eller lignende og kan man forvente at skulle stinke sådan i flere uger? Er blevet syet vældig godt om man kan sige sådan, så skyller HVER gang jeg er på toilettet og skifter bind MANGE gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Thalia

Det er helt normalt desværre. Barselsflåd lugter bare væmmeligt, og du kan desværre godt risikere at lugte på den måde en del uger frem.

Anmeld

25. august 2012

Guldimaven

De sagde til mig, at hvis det lugtede grimt, kunne det være underlives betændelse og så skulle jeg reagere. 

Anmeld

25. august 2012

Clisolka

Jeg husker ikke noget om at min mens lugtede - men barselsflåden lugtede grimt, det gjorde det i et par uger 

Anmeld

25. august 2012

Pikku Myy

Jeg fik svamp, men jeg kan ikke huske om det lugtede...

Jeg fik det netop fordi jeg skyllede og gik med bind, så der blev et lidt for fugtigt miljø...

Anmeld

25. august 2012

crille

Pikku Myy skriver:

Jeg fik svamp, men jeg kan ikke huske om det lugtede...

Jeg fik det netop fordi jeg skyllede og gik med bind, så der blev et lidt for fugtigt miljø...

Ohh.. men det fik jeg at vide at jeg skulle.. Måske man skulle prøve at skiftes lidt med at skylle/ikke skylle.. det svier lidt men hvad.. det gør brystvorterne jo også.. hehe 

Anmeld

25. august 2012

Tona

crille skriver:

Ohh.. men det fik jeg at vide at jeg skulle.. Måske man skulle prøve at skiftes lidt med at skylle/ikke skylle.. det svier lidt men hvad.. det gør brystvorterne jo også.. hehe 

Men skal man ikke skylle når man er syet? Det fik jeg da at vide. Jeg mener ikke at jeg blev ved med at skylle så længe som jeg blødte, men jeg er ret sikker på at jeg skyllede indtil jeg følte at stingende var helede og det begyndte at føles mere normalt dernede. Måske de første 14 dage-3 uger eller noget? Men man kan jo duppe med toiletpapir eller en blød vaskeklud efter at man har skyllet så der ikke er for fugtigt.

Jeg husker at blodet lugtede på sådan en kvalmende måde som alm. menstruationsblod slet ikke gør. Det var sådan en klam, sødlig og bare ulækker lugt. Især syntes jeg det lugter grimt når det går over og bliver til det der gullige barselsflåd  MEN hvis det ligefrem STINKER så havde jeg gået til egen læge eller evt forsøgt vagtlægen igen tror jeg. Fx kunne man ringe til vagtlægen igen i morgen da det så vil være en anden der er på vagt, eller vente til egen læge mandag hvis du er tryg ved det. Men nu er jeg så også sådan en som altid går med livrem og seler og hellere vil tjeckes en gang for meget end en gang for lidt.

Tror at alt er ok med dig og håber at det hele ordner sig

Anmeld

25. august 2012

Pikku Myy

Jeg synes bestemt du skal skylle, når du er blevet syet. Det var ikke for at sige at du gør noget forkert!! Det var KUN for at sige at man nogengange kan få svamp når man skyller, så det kunne være en mulig grund til at du lugtede Men jeg kan egentlig godt se at mit indlæg kunne misforståes - det var en fejl!

Anmeld

25. august 2012

MorDk

Barselsflåd STINKER råddent! Deter jo et åbent sår!!!! Det er helt normalt! Obs feber, smerter!

Anmeld

25. august 2012

JH12

Jeg synes desværre mit underliv lugtede grimt nogle uger efter fødslen .. Men her 3 mdr efter er det heldigvis blevet bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.