Andre med sen ÆL??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. maj 2009

JulieK

Jeg har for første gang nogensinde forsøgt mig med ÆL-teste.
Jeg startede i mandags og brugte den sidste i dag . Ifølge almindelige udregninger, skal jeg havde min ÆL mellem mandag i denne uge og mandag (om 2 dage).
I dag kom der en streg NÆSTEN så tydelig som kontrolstregen. Men den er ikke positiv endnu. Og nu har jeg selvfølgelig ikke flere test tilbage... Jeg kan dog konkludere, at testen er blevet mere og mere positiv for hver dag, og at ÆL ikke har været her endnu. Måske ville jeg få en helt positiv test imorgen, og derfor har jeg nok først ÆL 10-11 dage før mens (søndag-mandag.

Det er meget underligt, for de sidste par måneder, hvor vi har prøvet at undfange, havde jeg en klar følelse af, at jeg havde ÆL ca. 14-16 dage før mens, og nu viser det sig at være helt forkert! Men hvis jeg tænker over det, så blev jeg også befrugtet ret sent, da jeg blev gravid med Malou. Skulle have haft mens den 3. december, men havde kun været sammen med faderen 1 gang i dén cyklus, og det var omkring 23.-24. november. Og havde overhovedet ikke regnet med at være gravid!!

Er der andre, der har det på samme måde??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

FrkT

Hej Julie.
Jeg har også ÆL sent i forhold til min cyklus. Min cyklus har de sidste fire cyklusser ligget stabilt på 26 dage, og jeg har de to sidste gange (hvor jeg har testet for ÆL og også FØLT ÆL da den var der) haft ÆL på henholdsvis 16. dagen og 15. dagen efter første mens-dag. Dvs. 10 dage og 11 dage før næste mens' første dag. Så det lyder helt ligesom dig. Jeg har også erfaret, at det kun er en guide-line de der forskellige steder der skriver at du skal teste på den og den dag i forhold til første mens-dag. Det er meget forskelligt fra pige til pige. Og det de laver er jo gennemsnitligt, og for at et sådan gennemsnit kan udregnes, så må der også være piger der både har ÆL tidligere og senere. Jeg har sågar både hørt og læst, at nogle piger faktisk har deres ÆL mens de har mens.
Men hvis jeg var dig, ville jeg gå ind på billige-teste.dk - der sælger de store pakker af ÆL-tests (billige - specielt hvis du kan nøjes med strimmeltests, som er dem jeg bruger). De sælger også pakker med ÆL-teste og graviditetsteste i, og skal du ud at købe dem på apoteket, i butikker mm., så kan det blive rigtig dyrt! Og det er super træls at rende tør for ÆL-test dagen før du evt. tester positivt.
Håber du kunne bruge mit svar til noget.. ellers spørg bare :-)

Knus Thilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.