Kamulla skriver:
får jeg så dobbelt SU + det jeg ikke får denne mdr til okt da??
og nej syntes ikke det er fedt.. for har lige brugt 2 år på at betale kommunen penge.. så synts ikke det er fedt pga et underligt system.. det er da for en underlig regl de har sig.. når man nu altid har stået registrert som enlig også gjorde det for 2mdr siden da jeg sidste gang fik min SU... er slet ikke glad nu.. kan kun tude over den nyhed
Du er berretiget fra den månedes begyndelse, som du starter i. Når din ansøgning er færdigbehandlet (der gik 8 dage hos mig) får du dine penge ganske få dage efter. Efter su blev gjort elektronisk har det godt nok fået fart på. Jeg har meget svært ved at se hvordan du kan komme til at vente til oktober.
Er det dit uddannelsessted der har klokket i det? Så ring til dem, forklar dem at du har et barn der spiser og du ikke kan vente på de penge. De kan godkende pg videresende din ansøgning til su-systemet så de kan få den igang.
Hvad med det særlige børnetilskud hos kommunen? Har du husket at søge om forhøjet boligsikring, friplads? Vi får dækket ca 50% af huslejen, nu vi begge er på su - du som enlig må få en pæn slat?
Men jeg ville begynde med at få fat på skolen imorgen. De su-medarbejdere kan sommetider trylle? 
Anmeld