"4,5 måned, er nysgerrig efter andet end mors mælk"
Hej Lisbeth
Jeg har en søn på lidt over 4 måneder som jeg ammer fuldt ud, vi har prøvet at give ham mme da min mælkeproduktion er ved at ebbe ud, men han kan desværre ikke tåle mme efter samtale med læge og sp.
Han er vist tegn på at han gerne vil have mere mad end bare mm ved mig så har prøvet at starte ham op med hirsegrød fra semper da jeg ikke har mælk nok til at malke ud og putte i hjemmelavet grød og da han ikke kan tåle mme kan jeg heller ikke tilsætte det i hans grød.
Nå men vi har prøvet at give ham det hirsegrød og det ser bestemt ikke ud til at det er noget han kan lide og vil hører om vi evt kan give ham noget andet grød eller mos eller er det for tidligt for ham, han vil smage på alt og hvis han sidder på skødet af os tar han fat i vores mad og "suger" alt næring ud af maden når vi spiser 
Han har prøvet at smage melon og agurk og det er han helt vildt med, jeg sidder selvfølgelig og holder det for ham så han kun sutter på tingene han smager.
Han har en vægt på 7600 gram og 65 cm så han er en fin dreng.
håber du kan hjælpe
mvh
christina kryger
Lisbeths svar
Hej!
Der sikkert er allergi i jeres familie siden læge og shpl siger du skal fortsætte med at amme.
Du kan altid øge produktionen ved at lægge ham hyppigere til..for deter vigtigt han får din mælk.
M.h.t at give ham grød m.m. er hirsegrød nok ikke det mest velsmagende,Så du må prøve dig lidt frem.der er forskellige andre mærker der må gives fra 4 måneder
En moset banan er en god smagsgiver, som du evt kan putte ovenpå grøden, eller give med ske om eftermiddagen.
En moset moden pære er også godt at give.
han er endnu ikke stor nok til at sluge klumper, så deter vigtigt at få det moset.
Når i spiser så giv ham evt stykke gulerod at sidde med, så kan han sutte på den, uden at han kan bide af den.
Giv ham også legetøjet han kan sidde med og putte i munden.
Håber det kan inspirere lidt. Fortsat held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk