Dagpleje skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Anonym trådstarter

Vi har valgt at tage vores barn ud af dagplejen, og venter på en ny.

Men nu har dagplejepædagogen og vores sundhedsplejerske aftalt at vi skal have et møde, de ønsker vores barn bliver i dagplejen og siger det er den eneste dagplejer der matcher vores familie i denne kommune. Det er ikke en lille by vi bor i.

Jeg finder det utrolig provokerende og træls at de betvivler vores beslutning omkring vores barn, vil vil jo kun det bedste, og det er jo ikke en beslutning vi har taget over natten, vi har tænkt længe, og det skal bare ikke være der.

Men kan de modsætte sig overflytningen, eller vil de mon bare presse os. Nogen der ved om de kan det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Benjamins'mor

Jeg tog i oktober sidste år min dreng ud af dagplejen, og havde absolut ingen problemer, men der var så også mere alvorlige grunde til det.

Men mener ikke de kan bestemme, hvis du ønsker ny dagpleje så er det jo sådan det er...

Anmeld

23. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Men nu har dagplejepædagogen og vores sundhedsplejerske aftalt at vi skal have et møde, de ønsker vores barn bliver i dagplejen og siger det er den eneste dagplejer der matcher vores familie i denne kommune. Det er ikke en lille by vi bor i.

Jeg finder det utrolig provokerende og træls at de betvivler vores beslutning omkring vores barn, vil vil jo kun det bedste, og det er jo ikke en beslutning vi har taget over natten, vi har tænkt længe, og det skal bare ikke være der.

Men kan de modsætte sig overflytningen, eller vil de mon bare presse os. Nogen der ved om de kan det?

Ved du hvad, jeg havde ringet rundt til de forskellige dagplejere/vuggestuer og lavet aftaler om at besøge dem

- og når så jeg havde fundet ud af hvilke jeg mente passede til mit barn, ville jeg ringe til kommunen og fortælle at der er frit valg mellem dem du selv har fundet dig, og at du IKKE har behov for eller tid til at blive påduttet et ligegyldigt møde - I HAR taget beslutningen, færdig BUM!

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg tog i oktober sidste år min dreng ud af dagplejen, og havde absolut ingen problemer, men der var så også mere alvorlige grunde til det.

Men mener ikke de kan bestemme, hvis du ønsker ny dagpleje så er det jo sådan det er...

Den kommune vi bor i, er det en meget sammenspist i det offenlige/kommunale. De kender alle sammen og holder hånden over hinanden.

Så derfor har jeg svært ved at sige de dårlige ting om dagplejeren. De vi tage det som et angreb, de værner om hinanden. Vores sundhedsplejerske, dagpejeren og pædagogen er nærmest veninder! Puha, jeg glæder mig ikke til det møde.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Ved du hvad, jeg havde ringet rundt til de forskellige dagplejere/vuggestuer og lavet aftaler om at besøge dem

- og når så jeg havde fundet ud af hvilke jeg mente passede til mit barn, ville jeg ringe til kommunen og fortælle at der er frit valg mellem dem du selv har fundet dig, og at du IKKE har behov for eller tid til at blive påduttet et ligegyldigt møde - I HAR taget beslutningen, færdig BUM!

Det ville jeg også gøre! Hvis der bare var nogle private dagplejere.

Men der er kun 1! Og de vil ikke oplyse de kommunale

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Og så er jeg bange for de begynder at tvivle på os som forældre hvis vi modsiger os det møde.

Anmeld

23. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Og så er jeg bange for de begynder at tvivle på os som forældre hvis vi modsiger os det møde.

I min kommune har de da en hjemmeside hvor man kan gå ind og læse de forskellige kommunale dagpleje-profiler?

Er ret sikker på at de ikke kan nægte jer at finde ud af hvilke dagplejere der er kommunalt ansat.

Hvorfor skulle de dog tvivle på jeres evner som forældre, bare fordi at I siger fra over at blive påduttet et møde?

Hvad er grunden til at i ønsker at skifte DP? - Så skal jeg da gerne give mit besyv med om jeg synes at det er en "gyldig" grund

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

I min kommune har de da en hjemmeside hvor man kan gå ind og læse de forskellige kommunale dagpleje-profiler?

Er ret sikker på at de ikke kan nægte jer at finde ud af hvilke dagplejere der er kommunalt ansat.

Hvorfor skulle de dog tvivle på jeres evner som forældre, bare fordi at I siger fra over at blive påduttet et møde?

Hvad er grunden til at i ønsker at skifte DP? - Så skal jeg da gerne give mit besyv med om jeg synes at det er en "gyldig" grund

Fordi de betvivler min beslutning, som om jeg ikke er en kompetent mor. Det føles virkelig ubehageligt. Og min sun dhedsplejerske køre meget i at jeg har haft en depression, osv. Jeg bliver så bange for at hvis jeg modsætter mig at de vil lave en eller andet form for indberetning. Ved godt det sikkert er fjollet, men man hører så meget herinde med familier der er i kommunens søgelys. Årh ja, jeg er sikkert bare frustreret. 

Kemien passer ikke mellem barn og dagplejer, hun formår ikke at trøste, når jeg henter græder han og han er helt fra den og vrider sig når hun tager ham op om morgenen. Hun er en meget stille dame uden  meget mimik, og tror mit barn har svært ved at læse hende.

Jeg kan jo ikke vide hvad der sker når jeg ikke er der, men jeg oplever at mit barn bliver mere og mere ulykkelig.

Har prøvet at give det tid, overbevise mig selv om det er fint osv. Men det føles rigtig at have taget beslutningen. Lige ind til de ringede.

Anmeld

23. august 2012

L&V

Anonym skriver:

De har opfyldt deres pasningsgaranti så hvis ikke de bare lige kan finde noget til jer så kan i ende med at stå uden mulighed for pasning eller ende i en anden by..

Da vi sku ha en plads fik vi at vide at det var denne plads eller ingen da der ikke var andre ledigepladser med den åbningstid vi havde behov for..

Så enten ska i gå på kompromi med åbningstid, distance eller lignende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.