Sladder om vores kommende dagpleje :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg var lige ude med skraldeposen her til morgen og udenfor møder jeg en anden mor med sin lille datter, hendes datter er 2 måneder ældre en Johanne så hun er startet i dagpleje

Men problemet er

Denne mor syntes lige hun skulle fortælle mig noget

for 8 år siden havde hun sin ældste søn i dagpleje der hvor Johanne skal starte den 3 september, hun tog sin søn ud af denne dagpleje da hun havde tre dårlige episoder med denne dagplejemor

første gang havde hun madet et barn imens et andet barn græd, anden gang havde hun glemt at tænde babyalarmen så hun ikke kunne høre et grædende barn i barnevognen og tredje gang havde hun sendt en pose med tøj med hjem som var fylkdt med lort, tøjet var ikke skyllet op.

disse tng fik jeg fremlagt af denne mor

men

vi har mødt dagplejemoderen tre gange og vi kan godt lide hende og det kan Johanne også, så derfor sagde vi ja til hende men disse ting nager mig lidt, jeg ved ikke om jeg skal tale med dp om tingene eller lade det fare, det er trods alt 8 år siden.

hvad mener du?

Tænker lidt at kunne det ikke os ske for dig at du ik lige fik tændt for babyalarmen? Hun ved ikke om der var en grund til hun ikke lige tog sig af det gradende barn og en lorte/tøj pose ku nok ik pisse mig af.. Er det vigtigste ikke den gode kemi dit barn har til damen og skid da så hul i en mavesur mor der har haft nogle oplevelser i petitesse afdelingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg var lige ude med skraldeposen her til morgen og udenfor møder jeg en anden mor med sin lille datter, hendes datter er 2 måneder ældre en Johanne så hun er startet i dagpleje

Men problemet er

for 8 år siden havde hun sin ældste søn i dagpleje der hvor Johanne skal starte den 3 september, hun tog sin søn ud af denne dagpleje da hun havde tre dårlige episoder med denne dagplejemor

første gang havde hun madet et barn imens et andet barn græd, anden gang havde hun glemt at tænde babyalarmen så hun ikke kunne høre et grædende barn i barnevognen og tredje gang havde hun sendt en pose med tøj med hjem som var fylkdt med lort, tøjet var ikke skyllet op.

men

vi har mødt dagplejemoderen tre gange og vi kan godt lide hende og det kan Johanne også, så derfor sagde vi ja til hende men disse ting nager mig lidt, jeg ved ikke om jeg skal tale med dp om tingene eller lade det fare, det er trods alt 8 år siden.

hvad mener du?

Jeg ville ikke høre efter det, for jeg ville danne mig mit eget indtryk af min DP  Og især med tanke på at det er 8 år siden.... 

Babyalarm? Tja, jeg havde ingen babyalarm til Isabella....

Lort i bleen må de ikke skylle ud pga. alle de bakterier - jo de skal lige tage det værste. 

Børn græder - og som en skriver, de skal lære at vente. DP har 2 hænder, hun kan jo ikke være over det hele 

Så det syntes jeg ikke du skal lade dig nage over 

Anmeld

23. august 2012

Mor til Ella

chael skriver:

Ej, okay, i min verden hører det altså til i småtings afdelingen!!

Der med at skylle tøjet op, det må de ikke. De skal lige tage det værste ud i toilettet og sende resten hjem. Sådan er det også i vuggestue og børnehave. Derudover, er hun jo nød til at give et sultent barn mad, g børn græder jo.

Og at glemme at tænde babyalarmen, herre Gud, hun er jo et menneske som os andre. Har du ikke selv glemt en lille ting i ny og næ, hvor man har tænk; UPS??

Come ón!! Det lyder som om hende den mor der fortalte dig det, skulle købe et par større sko næste gang!!

Helt enig

Anmeld

23. august 2012

Tanjadamgaard

Der med at skylle tøjet op, det må de ikke. De skal lige tage det værste ud i toilettet og sende resten hjem. Sådan er det også i vuggestue og børnehave. Derudover, er hun jo nød til at give et sultent barn mad, g børn græder jo.

Og at glemme at tænde babyalarmen, herre Gud, hun er jo et menneske som os andre. Har du ikke selv glemt en lille ting i ny og næ, hvor man har tænk; UPS??

Come ón!! Det lyder som om hende den mor der fortalte dig det, skulle købe et par større sko næste gang!!

Det kunne ikke siges bedre selv 

Anmeld

23. august 2012

Kløver

chael skriver:

Anmeld

23. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
chael skriver:

Synes også at det er småting men det med at hun lader et barn græde mens hun giver et andet mad synes jeg ikke helt er ok. Kunne hun så ikke lige trøste barnet først og få ham/hende faldt til ro og så give det andet barn mad....  

Anmeld

23. august 2012

IT-nørd

chael skriver:

Helt enig! Præcist ligesom jeg vil sige 

Anmeld

23. august 2012

Fenja09

Jeg synes helt sikkert at du fortsat skal sætte dit barn i den dp trods sladder fra en anden mor. De ting der er tale om er så små ting at det for mit vedkommende ikke har nogen betydning, hvis barnet ellers trives og har det godt med dp og de andre børn.

Skal lige tilføje, at min datter har gået i dp i lidt over 1 måned nu og hun har haft en pose tøj med bræk med sig hjem - heller ikke skyllet op. Det bliver da bare smidt i vaskemaskinen og så er det over.

En anden ting er at min dp´er slet ikke bruger babyalarm når ungerne sover - det gjorde man jo heller ikke før i tiden og det har funket fint alligevel. Det bekymrer ikke mig, for jeg ved at hun er dygtig fagligt, har masser af erfaring og er rigtig god sammen med vores datter.

/Fenja

Anmeld

23. august 2012

Moma

Men problemet er

Tvfor 8 år siden havde hun sin ældste søn i dagpleje der hvor Johanne skal starte den 3 september, hun tog sin søn ud af denne dagpleje da hun havde tre dårlige episoder med denne dagplejemor

men

hvad mener du?

Har ikke læst hvad de andre skriver. Mit bedste råd er: lyt ikke til sladder ang. dagplejemødre. Der er lige så mange meninger, som der er familier, der skal bruge dagplejere. Her hvor vi bor går der bare så meget "sladder" om de forskellige dagplejemødre, så jeg havde bare så ondt i maven, da Christoffer skulle begynde hos en, der blev sladret om. Men vi var bare så glade for hende.

Jeg kender ikke nogle dagplejere, der bruger babyalarmeR. Her har de børnene stående vedforskellige vinduer. 

Mht lortetøj der ikke er skyllet op, så skulle hun prøve at have et barn i bhv, der kommer hjem 3 dage i streg med lortetøj i poser.

Det er jo også 8 år siden, hun havde sit barn i dagpleje.

Lyt til din mavefornemmelse - det er oftest det rigtigste.

Undskylder mange gange at det blev så langt. 

Anmeld

23. august 2012

dorthemus

MorDk skriver:

Altså 8 år siden... og det der snakkes om er jo ganske alm. menneskelige "fejl" (hvis man kan kalde det fejl) Altså det med babyalarmen kan jo ske... Det med at et andet barn græder... øhhh ja? Børn græder... også når man er midt i noget andet? Det med lortetøjet... øvøv men herregud! Måske havde hun travlt den dag og var der for ungerne i stedet for at skylle tøjet op! Spring op og fald ned... og følg din egen mavefornemmelse....

Vil bare lige indskyde, at det med lort i tøjet er den virkelige verden...som pædagog gør jeg det samme - selvom jeg synes det er træls - men vi må ikke skylle tøjet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.