at gøre opvaskemaskinen ren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.545 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2008

Loggidut

når man gør en vaskemaskine ren for dårlig lugt ved jeg man bruger eddike, men hvad med opvaskemaskinen...hvordan dælen gør man det smartest?

nogen der har nogle gode råd til det?8D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Tullebobs

Jeg er til nemme løsninger, og jeg køber simpelthen så en flaske "renser og afkalker" - svend fra Neophos (ofte på tilbud i din baghave:))) Det er nemt og det virker! Flasken sættes i bestikkurven i en tom maskine og så kører man ellers bare et 65 graders program, og vupti så er maskinen flot, ren og dufter godt...

Trine

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

ja man kan købe en lille dunk med rengørings middel specielt til det. den skal sættes i bestik bakken og så akal man kører en 65 vask uden noget service der i.
man kan køe neophos og de billige mærker. jeg vælger ALTID de billige og de gør fint rent:D

myyyyyyyz(L)(L)

Anmeld

12. marts 2008

Pia.

ja her gøres det samme som hos Trine... super nemt og det virker....

Der er ikke noget være end en opvasker der lugter.... :(.... puha...

(H) - fra Pia.

Anmeld

26. marts 2008

Regine

jeg har lige gjort det i weekenden og jeg smed bare en lille smule opvaske middel i bunden og på lågen og max Grader og vupti ren maskine..hehe:D

Anmeld

26. marts 2008

Villa

Ha ha, så fandt ski endelig ud af hvad min logind kode var :D Min maskine lugter aldrig, men den vasker lige pludselig ikke rent :S Min svigermor sagde at jeg skulle køre den med en gang citronsyre. Og det gjorde jeg så. Men det har ikke hjulpet. Hvad gør jeg så nu? Hun fortalte at hun gir' hendes en tur med citronsyre en gang i ugen (?) Min maskine har eller's altid bare virket derud af. Jeg kunne næsten smide tallerknerne ind med mad på, og krus med kaffe i. Vupti rent :D Men nu blir' det bare ikke ordentlig rent :'( Heller ej selvom jeg skylder alt grundigt af. Det er især sutteflaskerne som irritere mig, da jeg nu må stå og skurre og skrubbe dem og skolde dem. Og stille dem til tørre >( Ski meget nemmere da maskinen tryllede dem som ny :P Der er aldrig skidt i risten eller i kurven, så det kan ikke være der problemet ligger. Jeg har også prøvet flere forskellige mærker sæbe. Både i taps og i løst drys. Flere gange har jeg oplevet at den slet ikke opløser sæben. Heller ikke når jeg kører den på det længste program :@ Har sådan en maskine kun x antal leveår? Den er ca. 5 år gammel nu. Nogle der ved noget om det, som jeg ikke ved (L) V.

Anmeld

26. marts 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Villa skriver:[/småt][/f] Ha ha, så fandt ski endelig ud af hvad min logind kode var :D Min maskine lugter aldrig, men den vasker lige pludselig ikke rent :S Min svigermor sagde at jeg skulle køre den med en gang citronsyre. Og det gjorde jeg så. Men det har ikke hjulpet. Hvad gør jeg så nu? Hun fortalte at hun gir' hendes en tur med citronsyre en gang i ugen (?) Min maskine har eller's altid bare virket derud af. Jeg kunne næsten smide tallerknerne ind med mad på, og krus med kaffe i. Vupti rent :D Men nu blir' det bare ikke ordentlig rent :'( Heller ej selvom jeg skylder alt grundigt af. Det er især sutteflaskerne som irritere mig, da jeg nu må stå og skurre og skrubbe dem og skolde dem. Og stille dem til tørre >( Ski meget nemmere da maskinen tryllede dem som ny :P Der er aldrig skidt i risten eller i kurven, så det kan ikke være der problemet ligger. Jeg har også prøvet flere forskellige mærker sæbe. Både i taps og i løst drys. Flere gange har jeg oplevet at den slet ikke opløser sæben. Heller ikke når jeg kører den på det længste program :@ Har sådan en maskine kun x antal leveår? Den er ca. 5 år gammel nu. Nogle der ved noget om det, som jeg ikke ved (L) V.[/citat] jeg vil da godt vædde med det er kalk....den skal med garanti afkalkes, med mindre noget sidder og genere propellerne der i....men prøv lige at tjek hvor meget kalk der sidder i dyserne på den... jeg ved ikke om det er sådan man gør det, men jeg ville nok prøve med noget eddikesyre, ind i maskinen...og lad den køre tom... det er da mit bud

Anmeld

8. april 2008

Villa

Så har jeg prøvet at kører den tom 2 gange med Citronsyre.

Det hjalp en lille smule kun :S

Nu har jeg så lige købt sådan en maskin rens dims, og er meget meget spændt på om det virker noget som helst.

Var i mødregruppe og spurgte dem lige, og den ene havde prøvet en maskinrens og sagde at det virkede. Så jeg håber :)

Villa

Anmeld

26. april 2008

ka li ja

salt...

salt skal der til for at gøre det sidste grums rent

og afspænding for at der ikke ligger alt det kondens på tingene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.