Jeg har netop fået fjernet et modermærke idag, og jeg kan lige hurtigt opridse mit forløb:
Juni: Et af mine modermærker på ryggen bliver mørkere og tørt i overfladen. Jeg får min læge til at kigge på det, og da han ikke kan udelukke at der noget i vejen med det, bliver jeg henvist til en hudlæge.
Juli: Hudlægen er ret sikker på at der ikke er noget i vejen med mærket, men da det sidder på ryggen så jeg ikke kan holde øje med det selv, synes hun jeg skal få det fjernet, og henviser mig til en plastikkirurg.
Aug: Konsultation hos plastikkirurgen, der forsikrer mig om at der intet er i vejen med modermærket, men han vil gerne fjerne det når nu hudlægen har anbefalet det.
Idag har jeg så fået fjernet hud på størrelse med en femmer på ryggen. Et nemt lille indgreb, hvor det kun var det første stik fra bedøvelsen der gjorde ondt.
Om en uge eller 2 får jeg svar, men jeg forventer at det er positivt. Jeg har tidligere fået fjernet modermærker, og een af gangene var der en reel mistanke om at der var noget skidt i gang, men det viste sig at det ikke var ondartet.
Er det et modermærke hos dig eller har det bredt sig?
Anmeld